Sanabelle?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Sanabelle?

Bericht door Brittenbolletje »

Iemand ervaring daarmee? Ik heb proefverpakkingen besteld bij zooplus van dit merk. Ik heb een hoop gegeven aan mijn katten en ze vinden een hoop wel lekker. Maar deze vond ik prijsverhouding tot hoeveelheid wel interessant. Nou ben ik benieuwd of iemand het hier wel eens heeft gegeven en wat daar de ervaringen van zijn? Ik ga het proberen en misschien leuk voor soms erbij. Ik kan gelukkig met mijn poezels veranderen wat ik wil want ze krijgen wel vaker andere brokken geen problemen mee.

Zo ook de almo nature brokjes maar van die weet ik dat ze die lekker vinden.

Ik geef nu de hoofdbrokken van petfood.nl geen idee of iemand die kent. Ze vinden ze super heerlijk, maar ik heb het idee dat ze daarvan niet geheel op gewicht blijven maar wat ranker worden.

Ze krijgen hier wel eens porta21 of rc of proplan enz enz qua brokjes en dat gaat gewoon prima. Alleen orijen vinden ze om 1 of andere reden minder lekker dus die haal ik nooit weer.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Sanabelle?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb helaas slechte ervaring met Sanabelle en ik weet van nog iemand op het forum dat de ervaring niet goed was. Ook Porta21 was voor mij geen goede optie.
Van de Urinary variant van Sanabelle kreeg één van mijn katten blaasgruis. En van een ander forumlid dus ook.
Heel gepuzzel hier met 8 katten waarvan de helft medische problemen heeft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Sanabelle?

Bericht door Brittenbolletje »

Klinkt niet zo mooi. Nou heb ik (houden zo) geen katten die een medisch probleem hebben. Ben alleen zeer benieuwd of ze dit merk lekker vinden of dat ik toch over moeten stappen op een heel ander merk als hoofdbrok zeg maar. Die ze nu hebben van petfood.nl zijn wel heel fijn grote brokjes die ze goed kauwen. Sinds deze brokjes hebben ze geen tandsteen of tandplak meer wat ze ervoor wel eens hadden. niet extreem dat ze eraan geholpen moesten worden want tandvlees was nooit rood of zo. De Da vond ze er verbazingwekkend goed uit zien zeker bij de oudere katten. Dus dat vind ik positief aan het voer wat ik nu geef. Maar ik vind niet dat er van op gewicht blijven ondanks de hele dag brokjes. Kan ook beetje komen natuurlijk omdat het zomer is maar toch. Zocht er dus iets bij wat ze lekker vinden. Nou vanden ze RC erg lekker en is ook erg vet. Ik vind het lastig kiezen als er zoveel smaken zijn.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Sanabelle?

Bericht door castratenkoor »

Ze aten het hier wel graag. Dat was het probleem niet. Het was ook maar 1 kat hier waarbij het dus mis ging. Maar ja het voer moet voor alle 8 goed zijn uiteraard. Is wel eens een flinke puzzel.

Hier aten ze Porta 21 slecht en ik vond het ook erg muffig ruiken. De zakken waren ook beide kapot, dun materiaal, dus ik heb de 2-de zak toen weggegeven.

Orijen vonden ze hier wel erg lekker en ze deden het er allemaal goed op. Ik ben er mee gestopt omdat het vaak periodes niet te krijgen was. Dus ben een beter leverbaar alternatief gaan zoeken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Sanabelle?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik heb sinds kort sanabelle sensitive lam
en tot nog toe erg tevreden
gebruik pas een week een meng t nog met rc sterilised en ga uiteindelijk over op sanabelle als blijft bevallen

ben overgestapt ingaat de ontlasting begon te stinken dus ben voor een sensitieve voer gegaan en vond deze betaalbaar
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Sanabelle?

Bericht door Dinky »

Denk dat voeding altijd een lastig onderdeel zal blijven ;-)

Omdat Dinky blaasgruis heeft gehad in combi met het verhaal van Dinie maakte dat ik niet heb gekozen voor sanabelle (al kan de samenstelling inmiddels veranderd zijn)

Ben nu bezig met overstappen van trovet asd (dierenartsvoer tegen blaasgruis) naar porta21 adult. Tot nu toe lijkt dat goed te gaan :-) Wil ontdekken of de blaasgruis stress gerelateerd is geweest door asiel of dat het gaat om aanleg.

Omdat jij geen medische kwalen hebt in je groep zal je ook minder snel tegen problemen oplopen :-) Misschien dat een brokkenbuffet zoals Adriana ook wel een idee is voor jou? Dan geef je verschillende brokjes naast elkaar als hoofd voer. Bijvoorbeeld bakje petfood en daarnaast een bakje sanabelle waardoor de katten zelf kunnen kiezen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Sanabelle?

Bericht door Brittenbolletje »

Ja zou ik inderdaad ook kunnen doen. Vond almo nature brokken ook de moeite waard dus zou dan 3 soorten zijn. Maar wil graag een brok wat natuurlijk goed blijft gaan met de tandjes en dat ze wel op gewicht blijven. Word zo lastig puzelen :).

Van porta21 (de graanvrije waar de meeste vlees in zit) aten ze prima hoor en bleven ook wel op gewicht maar hun tanden werden daar wat minder van. Wat een keuzes he hahahah :)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Sanabelle?

Bericht door mittenslief »

hier staat tussen een tal van andere merken ook Sanabelle sensitive gevogelte....ik en ook een tal van mijn katten vindt het lekker
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Sanabelle?

Bericht door Brittenbolletje »

Ik heb gisteren 3 keer 2 kg besteld om het te proberen van sanabelle. 3 verschillende smaken dus ben wel benieuwd of ze het wel willen en zo ja welke smaak.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Sanabelle?

Bericht door Adriana »

Brittenbolletje schreef:Iemand ervaring daarmee?
als je sanabelle bij de zoekfunctie intypt, krijgt je veel berichten waaronder veel ervaringen, positief en negatief.

anderhalf jaar geleden zat er een partij rottend* vlees door de brokjes, die stonken de zak uit en ik heb vrij veel moeten weggooien.
Sanabelle doet blijkbaar niks aan kwaliteitscontrole laat staan klantenservice, want nooit antwoord/reactie gehad.

het heeft zeker drie/kwart jaar geduurd voordat alles weer goed rook en de 'nachtje in lauw water-test'* kon doorstaan.

nu gaat het weer maar ik koop alleen nog maar kleine zakjes en geef het - zodra goedgekeurd - als soort van snoepje.
Enzo krijgt huid@vacht en ze krijgen alle drie ieder etmaal 8 urinary brokjes.
als algemeen basisvoer (naast HC nierbroks en Almo holistic kip) heeft het merk voor mij afgedaan. :-(

intussen is mijn oog gevallen op het merk Wahre Liebe (senior) :verliefd: en dat zit nu in de test hier..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Sanabelle?

Bericht door Brittenbolletje »

Heb gevogelte, forel en sensitive lam besteld. Verwacht het morgen wel in huis.
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Sanabelle?

Bericht door artemis »

Ik heb tot nu toe enkel goede ervaringen met Sanabelle.

Piwi (nu 16 jaar) kreeg jaren de Adult. Gruiskater Pappie pikte hiervan mee (naast zijn dieet) en dat gaf nooit problemen.
Sinds een half jaar ben ik op Urinary overgeschakeld en tot nog toe alles goed, ook voor Pappie die naast zijn Trovet ASD (gruisdieet) niet kan laten wat van Piwi te pikken als hij de kans schoon ziet.
Ik bestel de zakken van 10kg die ik al 3 jaar deel met een vriend. Ook daar geen klachten over zowel de Adult als de Urinary.
Ik mag dus spreken over 2 klanten ;-)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Sanabelle?

Bericht door Brittenbolletje »

Ok gelukkig ook iemand met positief nieuws. Krijg het trouwens morgen pas helaas dus kan het niet checken of ze het lusten vandaag. Heb 3 katten waarvan gewicht niet stabiel (genoeg) blijft.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Sanabelle?

Bericht door Brittenbolletje »

Ik heb de sanabelle in huis. Ze lusten het in ieder geval. Ben benieuwd. Heb die vis versie nu gegeven.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Sanabelle?

Bericht door Catfish »

Ik geef al een hele tijd Sanabelle aan mijn jongens. Gaat heel goed en ze vinden het lekker. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding prima.
Ik geen ze de adult variant, wissel af in smaken. De urinairy geef ik als snoepjes, vinden ze heerlijk.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie