kat vaak weg ?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
beije029
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jul 2008 13:49

kat vaak weg ?

Bericht door beije029 »

Hallo, ik heb een kat en die gaat s'ochtend bij het openen van de deur maar buiten en die zie ik pas terug en al het meezit pas laat in de avond of anders pas de ochtend erna. Ik hou heel veel van het beestje en ik wil eigenlijk dat ie binnen is voordat ik slapen gaan. Ook komt ie niet tussentijds langs om te eten. Kent iemand dit verhaal en zo ja wat heeft u eraan gedaan. ik heb trouwens geen kattenluik geplaatst.

Hartelijk dank voor uw hulp
:-(

Groetjes Paul B.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9371
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat vaak weg ?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb dat probleem niet. Ik heb een kattenluik die toegang biedt tot een kattenren van 10 meter. Zo weet ik altijd waar ze zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: kat vaak weg ?

Bericht door Freya13 »

simpele vraag: roep je hem tussendoor soms? onze katten lopen ook buiten, maar die roep ik twee tot drie keer per dag binnen om te eten, zodat ik altijd weet dat alles in orde is, dat ze niet te ver lopen. en zo onthouden zij ook om naar huis te komen ... want katten die aan het jagen en spelen zijn, vergeten soms gewoon om naar huis te komen.
en katten worden dat ook snel gewend: die van ons komen zelf kijken als we vergeten om te roepen (ze krijgen ook altijd een snoepje als ze even naar huis komen) ... maar vaak blijven ze dan ook iets langer (wassen, spelen, eten, slapen)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: kat vaak weg ?

Bericht door Kattebeest »

Toch maar een kattenluikje plaatsen?
Het gaat vooral om routine en rituelen. Als een kat weet dat hij/zij iets lekkers krijgt voor het slapengaan weten ze precies wanneer het bedtijd is en komt hij/zij zichzelf - weer precies op tijd - melden. Kat binnen, luikje dicht en lekker slapen :eangel: . Oké, soms wat later omdat er buiten iets heeeel interessants gaande is.

Bij ons is de regel: ik thuis, Kasper mag naar buiten (luikje of deur open). Niet thuis, Kas blijft binnen (luikje en deur dicht).
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat vaak weg ?

Bericht door nellebel »

ik vrees dat je kat overdag een ander logeeradres heeft waar hij te eten krijgt. dat is het risico als je je kat buiten laat. .
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat vaak weg ?

Bericht door Dinky »

Als je zeker wil zijn waar hij is kan je denken aan kattenren/tuin afzetten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kat vaak weg ?

Bericht door Sifra »

Hoe oud is je kat? Is hij gecastreerd? Als hij niet gecastreerd is, zal hij altijd veel uithuizig blijven, vooral in het voorjaar.
Ik heb zelf een kater met een Formule-1 temperament gehad: een snelle pitstop thuis, even voer tanken en weer naar buiten racen. Dat werd vanzelf minder naarmate hij ouder werd.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat vaak weg ?

Bericht door nellebel »

hahaha formule 1 temperament. hoe verzin je het.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kat vaak weg ?

Bericht door pinguin »

Ja herken het wel. Zij het bij de kat van mijn ouders. Zeker in het voorjaar zie je die over dag niet, en hij heeft zeker weten geen ander huisje. Maar mijn ouders maken er geen probleem van.
Waarom wil je dat die vaker thuis komt? Als je er een echte huis kat van wil maken moet je je tuin afzetten of aan tuig laten wennen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: kat vaak weg ?

Bericht door helskinky »

Mio heeft een kattenluik en kan dus in en uit, en dat doet ie ook. De hele dag wappert het luikje even eten,plassen, eten, beetje kroelen, tukkie doen, lekker binnen liggen, even naar buiten, eten, enz. 'S avonds of laat in de middag krijgt ie een blikje en gaat het luikje dicht, Gezellig samen zijn
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: kat vaak weg ?

Bericht door lisaasil12 »

Hij is denk ik gewoon een beetje verwilderd, misschien is een kattenluikje toch wel goed idee
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Plaats reactie