Kat steelt voedsel van andere kat

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amargareta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Kat steelt voedsel van andere kat

Bericht door Amargareta »

Hoi hoi,

Weer een vraagje, is misschien een beetje een rare vraag, maar vind het zo sneu voor hem.

Elke avond rond hetzelfde tijdstip geef ik mijn 2 stoere binken een bakje natvoer omdat ze dat enorm lekker vinden. Bolletje is er later bijgekomen en is het nooit gewend geweest dus die lust het eigelijk niet.
Maar Momo vind dit verschrikkelijk lekker met als resultaat dat hij eerst 2 hapjes van zijn eigen bakkie neemt en dan duwt ie met zijn kop Bailey weg en begint ie lekker uit zijn bak te schrokken om vervolgens weer verder te gaan met zijn eigen bakkie.

Heb al geprobeerd om het in het oog te houden en Momo dus weg te houden bij Bailey, maar makkelijker gezegd dan gedaan, heb ook al geprobeerd om de ene aan de ene kant van het huis te zetten en de andere aan de andere kant, maar ook dat helpt niet, weet niet of ie het riekt ofso, maar hij weet Bailey altijd weer te vinden en jaagt hem dan keer op keer weg.

Iemand een tip, want gevolg is dus dat Momo wel degelijk ietsje zwaarder begint te worden en Bailey blijft wat aan de magere kant, niet ondervoed ofzo, maar toch.. Vind het zo zielig voor em en zelf laat hij zich maar doen.

Alvast bedankt!
Groetjes van Margret, vele likjes van Momo, Bailey en kleine lieve grommetjes van Bolletje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat steelt voedsel van andere kat

Bericht door Dinky »

Misschien Bailey een keer in een afgesloten kamer geven dat Momo er niet bij kan komen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kat steelt voedsel van andere kat

Bericht door Ikey »

Ik heb hetzelfde met mijn katten. Diesel is de vreetzak en bij hem is het hap slik weg, vervolgens wil hij bij Skippy verder eten en zij laat het ook toe. Het enige wat je kunt doen, denk ik, is wat je al doet af en toe. Momo weghouden bij Bailey. Ik doe dat ook. Ik hou ze strikt in de gaten als ze natvoer eten en zodra Diesel klaar is hou ik hem op afstand van Skippy. Ik heb Diesel ook wel eens de kamer uitgezet, zodat Skippy rustig kon eten. Maar zij eet zo langzaam dat ik dat weer zielig vond voor Diesel ;-) Diesel mag vervolgens wel de bordjes aflikken :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat steelt voedsel van andere kat

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

K moet ze ook helaas apart voeren
gizmo schrikt alles op dus die krijg t in de labyrint toren en caya gewoon in bakje.. Ik zet ze wel apart zelfs in de toren heeft gizmo t sneller op en rent ie na caya toe om haar eten op te eten dus ook hier apart voeren drie x per dag
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Renatevanderveer

Re: Kat steelt voedsel van andere kat

Bericht door Renatevanderveer »

Ikey schreef:Ik heb hetzelfde met mijn katten. Diesel is de vreetzak en bij hem is het hap slik weg, vervolgens wil hij bij Skippy verder eten en zij laat het ook toe. Het enige wat je kunt doen, denk ik, is wat je al doet af en toe. Momo weghouden bij Bailey. Ik doe dat ook. Ik hou ze strikt in de gaten als ze natvoer eten en zodra Diesel klaar is hou ik hem op afstand van Skippy. Ik heb Diesel ook wel eens de kamer uitgezet, zodat Skippy rustig kon eten. Maar zij eet zo langzaam dat ik dat weer zielig vond voor Diesel ;-) Diesel mag vervolgens wel de bordjes aflikken :)
Ik heb hetzelfde, maar dan alleen met het natvoer. Snickers duwt Bounty zo aan de kant.
Ik laat Bounty eerst het een en ander uit het bakje eten, waarna ik het bakje op de grond zet.
Veelal doen ze dan om de beurt een hapje, of twee.

Het Labyrinth word hier keurig gedeeld, geen ruzie of iets.
Gebruikersavatar
Jade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mar 2013 13:57
Locatie: Zweden

Re: Kat steelt voedsel van andere kat

Bericht door Jade »

Hier ook hetzelfde. Momenteel is de tijdelijke oplossing dat de ene zus (waarvan het eten gepikt wordt) nog een beetje gelijmd wordt met haar nieuwe voer. Momenteel strooi ik daar 1 verkruimeld brokje overheen en dat is voldoende om de ene zus aan het eten te krijgen en de ander ervan te doen walgen (die 'begraaft' het dan door naast het bordje te krabben). Meestal heeft het pikkende zusje genoeg eetlust om later toch nog terug te komen naar het andere bakje, maar dan heeft langzame zus voldoende tijd gewonnen om haar buikje rond te eten. Ik denk dat tijd winnen voor de langzamere kat de clue is.

Ik volg het topic mee :) Voor mij werkte de bakjes ver uit elkaar zetten ook niet, dan wilden ze weten waar de ander was. Kan er wel bij gaan zitten, maar de portie die ze 's middags eten (zet ik 's ochtends bevroren klaar) kan ik niet in de gaten houden. Nu zijn de mijne nog maar kittens, dus dan zet ik gewoon eten in overdaad klaar, maar dat zal in de toekomst niet meer gaan.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat steelt voedsel van andere kat

Bericht door nellebel »

hier idem dito. gijs duwt guusje weg, die sowieso snel afgeleid is en regelmatig even de raam moet checken wat er buiten gebeurt.
hier krijgen ze 2x daags natvoer op de grote poef langs elkaar. wij zitten er langs met onze eigen bord en wanneer gijs begint hoeven we nu alleen nog maar zijn naam te zeggen en hij stopt al. hij blijft zitten kijken en guusje moeten we terug roepen. als guusje klaar is mag hij de schaaltje uitlikken. heeft veel geduld gekost. guusje moest vertrouwen krijgen dat ze geen mep kreeg van gijs als ze terug kwam en gijs dat hij echt eraf moet blijven, anders zet ik hem op de grond.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: Kat steelt voedsel van andere kat

Bericht door Fly2005 »

bij ons het zelfde probleem en dan heb jij het nog makkelijk met 2 katten, wij hebben er 7 ( oeps haha ) en 1 daarvan kan niet samen eten. meestal geef ik de een gewoon wat meer dan de ander. zodat ik zeker weet dat ze uit elkaar te houden zijn,,, en als ze toch naar de kat willen gaan wat niet samen wilt eten pak ik hem gewoon op. pas als de kat die alleen wilt eten niet meer wilt eten laat ik de andere erbij.

in het begin deden we ze gewoon scheiden van elkaar
Gebruikersavatar
Amargareta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Kat steelt voedsel van andere kat

Bericht door Amargareta »

Bedankt voor de vele reacties. Heb ze even door gelezen en zo al ietwat een oplossing gevonden en dat is om ze op verschillende tijdstippen eten te geven en als Bailey moet eten, dan hou ik Momo gewoon even bij me op de schoot. Niet altijd even gemakkelijk haha maar het werkt wel. Om Momo eerst te laten eten heeft echt geen nut want hij kan eten als de beste, hij heeft nooit genoeg. Heb ook eens geprobeerd om Momo in een andere ruimte te steken (nl. de badkamer aangezien ik in 1 grote ruimte woon en enkel de badkamer apart is), maar dan vond ie het weer grappig om met mijn WC papier te gaan spelen. Dus voorlopig hou ik het bij deze oplossing. Moesten jullie nog tips hebben, dan hoor ik ze graag :)
Groetjes van Margret, vele likjes van Momo, Bailey en kleine lieve grommetjes van Bolletje
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: Kat steelt voedsel van andere kat

Bericht door Fly2005 »

vind het eerlijk gezegd raar dat je zegt dat het moeilijk is om ze uit elkaar te houden.
wij hebben hier 6 katten zitten, waaronder 1 kater alleen wilt eten en de andere katers of poezen soms naar zijn bordje gaan. en krijg ze makkelijk uit elkaar.

succes ermee
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat steelt voedsel van andere kat

Bericht door Sifra »

Mijn Pluis moest aankomen en Sifra moet afvallen. Oplossing: Sifra kreeg een paar likjes natvoer in het natvoergedeelte van het activityboard en was net zolang bezig met het leeglikken van die kleine vakjes als Pluis met zijn hele bakje. Misschien een idee?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie