Hoe aan dieetvoer te wennen?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Hoe aan dieetvoer te wennen?

Bericht door Anaheim »

Goedemorgen,

Ik heb al een tijd problemen met Pinky. Ze geeft met regelmaat over. Ben hiervoor al vaak naar de DA geweest die steeds maar niks kon vinden of eens met een goed advies kwam. Afgelopen najaar ben ik bij een andere DA geweest die meteen dacht aan overgevoeligheid voor voeding. Ze ging over op RC hypoallergeen. Na 3 maanden was het overgeven nog niet over en heb ik weer contact opgenomen met de DA. Nu heeft ze sinds deze week Trovet met rijst. Was ze de 1e keer nog redelijk enthousiast dat word nu wat minder en ik ben bang dat ze het straks helemaal niet meer wil eten. Ze mag dus alleen dit maar hebben voorlopig om te kijken of het overgeven stopt.

Nu heb ik net weer een beetje neergezet en na een half uur begint ze er nu alsnog van te eten. Is er iets wat ik kan doen om het toch iets aantrekkelijker te maken voor haar? Weet het zelf niet zo goed aangezien ze alleen maar een koolhydraat en eiwitbron (?) mag.

Bedankt!
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Hoe aan dieetvoer te wennen?

Bericht door jennli »

Hoi Lenie, mijn kater Pjotr krijgt ook alleen maar Trovet. Ze hebben sowieso minder er van nodig, omdat het voer geconcentreerder is. Hij eet het nu al ruim twee jaar met de ene keer meer smaak dan de andere. Van ander voer krijgt hij meteen last. Er zit dus niks anders op voor hem. Gelukkig eet pjotr wel genoeg en is hij verder een vrolijke kater
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie