Neus ergens onder duwen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Leetje1996
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2013 21:37

Neus ergens onder duwen

Bericht door Leetje1996 »

Hallo allemaal, mijn 8 maanden oude kitten duwt over zijn neus onder, of het nou onder mijn arm is of onder een deken, dan pas gaat hij lekker liggen, ik vraag mij nu al een tijdje af waarom hij dat doet. Ik heb dit nog nooit gezien bij een kat of ervan gehoord.

Ik ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en waarom hij dit doet.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Neus ergens onder duwen

Bericht door jennli »

Je omschrijving lijkt op het achter laten van zijn geurspoortjes.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Neus ergens onder duwen

Bericht door Ms Maaike »

Mijn kater doet dit bij wijze van 'Aai mij!' of 'Til je arm op! Dan kan ik daar liggen', of gewoon om 'bonk-kopjes' te geven. Meestal is het bij wijze van knuffel.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Neus ergens onder duwen

Bericht door Chiquita98 »

Heel normaal kattengedrag. Het kan inderdaad dwingend gedrag zijn om zo de aandacht op te eisen of een lekker plekje zoeken ergens onder. Misty hier doet dit ook heel stellig. Die wil altijd ergens onder liggen met d'r koppie.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Neus ergens onder duwen

Bericht door pinguin »

Kan ook vaak zijn om even een eigen geurtje af te geven
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Neus ergens onder duwen

Bericht door Ms Maaike »

Ik dacht dat de geurklieren in de wangen zitten en die worden nergens tegenaan gewreven. Zitten er ook geurklieren op de neus of het voorhoofd?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Neus ergens onder duwen

Bericht door lidewij020 »

Het kan ook een stukje kittengedrag zijn wat hij heeft overgehouden. Als een kat gaat drinken bij zijn moeder duwt hij ook zijn neusje onder haar buik op zoek naar een tepel. Veel volwassen katten trappelen ook nog naar melk. Hoe oud was dit katje toen hij bij de moeder weg ging? Katten die (te) jong bij de moeder vandaan zijn gehaald vertonen vaker dit soort gedragingen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Neus ergens onder duwen

Bericht door AnneLore »

Wat Lidewij zegt, kan het heel goed zijn. Joost doet dat ook hier. Hij is te jong bij zijn moeder weggehaald. Hij sabbelt aan mijn trui, duwt dan zijn neus en voorhoofd tegen/onder mijn arm, en valt in slaap..
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Plaats reactie