Whiskas snoepjes ook slecht?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
mawrr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2010 20:55

Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door mawrr »

Hallo allemaal,

Ik las laatst dat Whiskas voer slecht blijkt te zijn voor je kat. Mijn kat krijgt speciaal kwaliteitsvoer die wat groter van structuur zijn zodat ie goed kauwt, want hij krijgt snel last van ontstoken tandvlees (mist inmiddels ook al 3 kiezen na een operatie aan tandsteen).
Daarnaast krijgt hij elke dag snoepjes van Whiskas, de Dentabits, ook voor een goed gebit.
Zijn deze snoepjes ook slecht, of kan ik het hem gewoon blijven geven?
Hij is er wel dol op!
Renatevanderveer

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door Renatevanderveer »

Hoi!

Mijn dierenarts heeft die snoepjes ook uitgedeeld, tijdens de maand van de gebitscontrole.
Als je kat er dol op is, kun je het best wel blijven geven.
Al denk ik wel, dat je dat niet te vaak moet doen. Ik gaf altijd eentje voor het slapen gaan.

Ik heb nu een tweede merk voer aangeschaft, een klein zakje, als lekkernij.
Die snoepjes verstop ik, of doe ze in een buisje (Senserail) zodat de katten ze moeten pakken.
Zo krijgen ze wel wat lekkers, maar is het ook gezond.

Whiskas is niet per definitie slecht, maar niet heel gezond.
Zie het als chips voor ons mensen.
mawrr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2010 20:55

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door mawrr »

Er staat op het pakje: voedingsadvies: 8 stuks per dag.
Nu ben ik verward :eeh:
Renatevanderveer

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door Renatevanderveer »

Ja, dat heb ik ook gezien. Echter is Whiskas nu niet het meeste gezonde snackje.
Zoals ik al zei, je kunt het vergelijken met een zakje chips voor ons mensen.

Je katzel zal er niets aan overhouden, maar ik heb gemerkt dat mijn kater er flink door is gegroeid.
Ik geef ze nu als tussendoor 3 of 4 brokjes van Almo, ik heb een 400 gr zakje om te proberen.

Je kunt ook, als je hem graag iets wil geven voor zijn gebitje Royal Canin Dental geven.
Dit is niet te koop bij de dierenspeciaalzaak, maar je dierenarts heeft het waarschijnlijk wel.
Vraag om een zakje van een paar honderd gram, om te proberen.
Royal Canin Dental heeft extra grote brokken, zodat je katje meer moeite moet doen het te kauwen.
Dit is dan weer beter voor zijn gebitje.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door castratenkoor »

in verhouding is een klein zakje dure brokjes minder prijzig dan kattensnoepjes. En bij goed merk brokjes geef je iets wat echt goed voor ze is. En je doet er veel en veel langer mee.
Ik zou zeker geen 8 van die Whiskas snoepjes geven als ik jou was.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
mawrr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2010 20:55

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door mawrr »

Tot nu toe kreeg hij er wel altijd 8 per dag, 4 'smiddags en 4 'savonds, omdat ik geen idee had dat t zó ongezond zou zijn. Als er als voedingsadvies 8 per dag op staat dacht ik dat dat wel een betrouwbare richtlijn zou zijn...
Verder krijgt onze kat goed kwaliteitsvoer, dus daar is niks mis mee. Maar ik wil natuurlijk wel een gezonde kat houden!
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door N-E-M-O »

Ik vind 8 lekkernijen op een dag sowieso veel als ik eerlijk moet zijn.
Ik geef Shen 2x per dag wat brokjes en af en toe een staafje of 3a4 kleine Felix snoepjes.
Wat mij ook verbaasde was dat op het zakje van Felix stond dat het aanvullend was n dat een volwassen kat er maximaal 40 mocht hebben!?!? Absurd toch?
Wat mijn kat ook erg lekker vind maar dat hebben ze in mijn dorp niet moet ik voor naar stad zijn gedroogde visjes :)
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Esmeralda1988
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 jul 2013 17:15

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door Esmeralda1988 »

Weet iemand toevallig of de snoepjes van Whiskas Anti-Hairball goed zijn voor de katten?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door eveline1982 »

Goed is een groot woord, zie het als de mac donalds voor mensen. Soms kan het geen kwaad, maar zou het niet dagelijks geven. Als je kat haarballen heeft, kan je ook voor een pasta kijken. Die werken over het algemeen toch beter.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Esmeralda1988
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 jul 2013 17:15

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door Esmeralda1988 »

Hij is pas 5 maanden, dus echt haarballen? kan dat al zo jong eigenlijk? hij eet soms 2 snoepjes.
hij is niet echt zo gek op snoepjes en brokjes..alleen natvoer ( Waardoor die denk ik ook uit zijn bekje stinkt )

Water wil hij ook niet, alleen kattenmelk... :(
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door eveline1982 »

Denk ook dat hij op die leeftijd nog geen last ervan zal hebben. Sanabel heeft lekkere snoepjes waar de katten en opvangkittens hier vaak dol op zijn. Dit is ook even een beter merk. Bij bijv zooplus kan je voor leuke prijsjes goede snackies halen voor je katten, zonder allerlei rotzooi erin. 1x in de 3 maanden bestel ik voor ca 30 euro aan gezonde snackies en daar moeten ze het mee doen.

Kattenmelk is echt slecht! Heel soms kan geen kwaad maar niet elke dag en de hele dag door. Ik zou hier toch echt mee stoppen, als hij dorst krijgt zal hij wel gaan drinken. Vaak zie je ze ook niet drinken. Zelfde met brokjes, 2x per dag vlees en voor de rest brokken. Hij gaat vanzelf wel knagen als hij merkt dat het niet lukt om vaker vlees te krijgen ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Esmeralda1988
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 jul 2013 17:15

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door Esmeralda1988 »

Ja heb het al geprobeerd, om alleen brokjes te laten staan,maar haalt ze neus er voor op, en die bakje blijf ook gewoon vol, en dan blijft hij miauwen, tot ik hem natvoer geef en dan is het goed.

Nou kattenmelk wordt denk ik moeilijk om af te leren, hij blijf maar bij de koelkast zitten en echt wachten tot hij het krijg :D heb hem sinds ik hem heb maar 1x water zien drinken, en het bakje water blijft ook vol.

Een kitten met eigen wil :D
MainCoon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2013 12:38

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door MainCoon »

hmmm ja ik denk persoonlijk dat het het zelfde is al met kinders als je het eenmaal toegeeft na heel lang mauwen om dan toch natvoer te geven hij weet dat gewoon.
je hebt het hem nu zelf aangeleerd om zijn neus op te laten halen en te laten miauwen tot hij uiteindelijk toch zjn zin krijgt.
ik denk dat je het echt ff vol moet houden om niet zijn zin te geven, en de brokjes moeten laten staan uiteindelijk zal hij echt wel gaan eten hoor want hij krijgt toch wel honger! en hij gaat dan weten dat hij niet altijd zijn zin krijgt als hij miauwt dat hij natvoer krijg je kan hem dan als een soort beloning geven als hij zijn brokjes leeg heeft een zakje natvoer te geven. zal in het begin heel erg moeilijk zijn hoor want hij zal waarschijnlijk wel steeds doodringender gaan miauwen. maar proberen niet toe te geven.
zo ook met zijn kattenmelk.
denk ik.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door eveline1982 »

Ja, Main coon heeft gelijk. Dit heb je hem zelf aangeleerd, en is iets wat je echt moet afleren. Elke dag (en helemaal de hele dag door) is echt niet goed! Je zou het steeds iets meer kunnen verdunnen met water, zodat hij aan de smaak van water went. Tis in zijn eigen bestwil. Hetzelfde geldt voor het natvoer, gewoon steeds wat meer brokjes erin doen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
paasnini

Re: Whiskas snoepjes ook slecht?

Bericht door paasnini »

En de Whiskas snoepjes zijn voor volwassen katten vind Whiskas.
Plaats reactie