Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Semmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2012 09:37

Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door Semmy »

Hoi allemaal,

mijn vriend en ik hebben afgelopen oktober helaas voor onze kat Miep een ander baasje moeten zoeken, omdat ze constant stress had hier thuis omdat ze niet goed kon opschieten met onze andere 2 katten.
We dachten dat we een goed baasje voor haar hadden gevonden in hetzelfde dorp waar we vandaan komen. Een man zonder andere huisdieren dus Miep zou alle aandacht hebben. Toevallig gingen we met pasen even bij haar en haar baasje kijken en de meneer kwam opeens met het verhaal dat hij voor minimaal 3 maanden naar Azië zou gaan en daar zou gaan trouwen en proberen daar te blijven. Dus wij vroegen wie er op Miep ging passen en haar zou verzorgen...nou daar had hij dus nog niemand voor en of wij dat even wilde doen. Natuurlijk zeiden we ja omdat hij verder niemand had. Maar wat als hij ons niet had? We hadden er op de een of andere manier toch een naar gevoel bij...maargoed hij zou eten inslaan en wij zouden voor haar zorgen.
2e paasdag zou hij 's avonds weg gaan en wij zouden haar de volgende dag eten gaan geven dus we komen daar aan en kijken in de schuur ( hij zou het eten in de schuur zetten zodat hij ons geen sleutel hoefde te geven) en er staat gewoon helemaal NIKS!!! Hij had helemaal niks gehaald voor haar.. we waren woest en vroegen ons echt af of hij haar gewoon had achtergelaten als hij ons niet had.. we snappen er niks van dat iemand dit kan doen! We hebben hem gemaild en gezegd dat dit belachelijk is en waarom hij geen eten had gehaald, maar het was 2e paasdag en de winkels waren niet meer open en of we misschien de bonnetjes wilde bewaren voor hem.
We zijn boos op deze vent en voor ons gevoel laat hij haar gewoon maar gaan met of zonder eten.. het boeit hem niet!

We weten niet wat we moeten doen..we laten haar niet verwaarlozen en we willen dat ze een lief baasje heeft die haar niet zomaar achterlaat...
Op dit moment geven wij haar elke dag eten en een beetje aandacht voor zover dit kan, maar dit kunnen we ook niet voor altijd blijven doen en het is hartstikke zielig als we weer weggaan en haar alleen achter moeten laten.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Wij willen dat ze het goed heeft en niet 3 maanden alleen moet leven of misschien wel voor altijd (?) want hij wilt daar immers gaan wonen als het lukt..

Zo kun je toch niet met je huisdier omgaan? Het zit ons zo dwars dat we haar daar gewoon het liefste weg willen halen..

Ik hoor graag jullie mening!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door eveline1982 »

Ik zou de dierenpolitie hiervoor bellen, hij heeft het dier in de steek gelaten zonder voedsel dan mag hij opgehaald worden door het asiel. Ik zou daar echt voor gaan, beter dan bij een persoon die duidelijk geen snars om zijn huisdier geeft!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Semmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2012 09:37

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door Semmy »

Maar in het asiel moet ze waarschijnlijk binnen zitten toch? Ik hoor ook verhalen dat als ze niet snel genoeg weg is ze een spuitje krijgt..
Weet je toevallig een goed asiel?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door eveline1982 »

In welke plaats woon je? In dierenasiel alkmaar worden geen dieren ingeslapen. De asiels (de goede) hebben ruime binnenverblijven voor de dieren met buitenverblijven eraan vast. Maar je zou het via de dierenpolitie moeten doen, zei hebben de bevoegdheid om het dier weg te halen, als jij het doet zonder hen of de dierenbescherming in te lichten en langs te laten komen zal je de kat terug moeten geven als de eigenaar terug is. Is de kat gechipt, zoja op welke naam staat hij?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door Zuri »

Ik zou hem laten weten dat je erg teleurgesteld bent in hoe hij met haar omgaat en dat je dacht een fijn adres voor haar te hebben gevonden. En dat je haar daar weghaalt. Vervolgens zou ik zelf zoeken naar een nieuw baasje of naar een asiel. Zo te lezen interesseert het hem toch niet en is hij er wellicht wel erg makkelijk vanaf zo. Het welzijn van je kat staat voorop hoor. Zelfs als het jouw kat niet meer is.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Semmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2012 09:37

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door Semmy »

En als hij moeilijk gaat doen?
Ik kan ook niks zeggen en net doen alsof ze weggelopen is misschien?

Het is echt lastig..ik ben er ook echt teleurgesteld over.. wat een !##$#@ ..,

Ik woon trouwens in Alphen en daar is nu een nieuw Asiel..
afstandskosten €70,- en plaatsingskosten €90,-... moet ik dit beide betalen? Snap het verschil niet helemaal..
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door Zuri »

Jij betaalt de afstandskosten en de nieuwe eigenaar de plaatsingskosten.

Verwacht je dat hij moeilijk gaat doen? Tja welke oplossing ook, het kan zijn dat hij kwaad wordt. Maar dierenwelzijn gaat bij mij voor. Dan maar boos. En ik zou zelf liever eerlijk zijn dan liegen over een wegloopverhaal. Afhankelijk van wat je nu tegen hem gezegd hebt, trekt hij misschien toch al de conclusie dat je er iets mee te maken hebt....
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door Chiquita98 »

Maar als je gewoon via de dierenpolitie doet dan hoef je toch niets te betalen? Dan zeg je gewoon dat dit een gevonden kat is die achtergelaten is door deze meneer. Dan zal hij later voor de kosten op moeten draaien. Dacht dat het zo in elkaar zit. Anders gewoon bellen.
Hebben jullie het katje gratis aan hem gedaan toen? En helaas gebeuren dit soort dingen vaker dan we denken.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door eveline1982 »

Als je de dierenbescherming of politie belt en het verhaal uitlegt en zei de kat daar weghalen hoef je niks te betalen, de eigenaar zal ws wel een boete krijgen. Ik zou het wel via 1 van hen doen, dan heb je het netjes volgens de wet gedaan. Hem ben je verder geen verklaring verschuldigt, hij komt er vanzelf wel achter als hij thuis is.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door Robijn »

Semmy schreef:Hoi allemaal,

mijn vriend en ik hebben afgelopen oktober helaas voor onze kat Miep een ander baasje moeten zoeken, omdat ze constant stress had hier thuis omdat ze niet goed kon opschieten met onze andere 2 katten.
We dachten dat we een goed baasje voor haar hadden gevonden in hetzelfde dorp waar we vandaan komen. Een man zonder andere huisdieren dus Miep zou alle aandacht hebben. Toevallig gingen we met pasen even bij haar en haar baasje kijken en de meneer kwam opeens met het verhaal dat hij voor minimaal 3 maanden naar Azië zou gaan en daar zou gaan trouwen en proberen daar te blijven.
2e paasdag zou hij 's avonds weg gaan en wij zouden haar de volgende dag eten gaan geven dus we komen daar aan en kijken in de schuur ( hij zou het eten in de schuur zetten zodat hij ons geen sleutel hoefde te geven) en er staat gewoon helemaal NIKS!!! Hij had helemaal niks gehaald voor haar.. we waren woest en vroegen ons echt af of hij haar gewoon had achtergelaten als hij ons niet had..
Wat zouden jullie doen in deze situatie? Wij willen dat ze het goed heeft en niet 3 maanden alleen moet leven of misschien wel voor altijd (?) want hij wilt daar immers gaan wonen als het lukt..
Belachelijk zeg!! Wie neemt er nu een kat onder zijn hoede als ie weet dat ie voor minimaal 3 maanden naar Azië gaat om te trouwen..., en daar misschien wel blijft wonen?????
En dan helemaal geen eten achterlaten en zo onverschillig reageren?????
Wat is dit voor een dubieus figuur zeg?!!
Deze kat heeft niet alleen eten/drinken nodig maar ook natuurlijk aandacht, liefde en verzorging; en op deze manier krijgt je kat dit niet!!!!!!
Ik zou ook contact opnemen met de dierenpolitie en zorgen dat jouw kat een ander baasje krijgt iemand die écht van katten houdt en ze goed verzorgt! En hopelijk krijgt die vent een boete aan zijn broek!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door BloemTetsu »

Een kat zonder aandacht en liefde achter te laten mag van de wet. Zonder voer en drinken achter laten mag niet van de wet. Als hij een bak met 3 maanden brokken en de kraan hab open gezet, was hij nog niet strafbaar. Niet dat het goed voor de welzijn was.
Dit is wat anders ik zou de dierenpolitie bellen.
Hij komt er hoe dan ook achter. Maar via de DP sta je steviger in je recht.
Verklaring aan hem is het laatste waar hij recht op heeft.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Semmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2012 09:37

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door Semmy »

@Robijn, ja wij waren ook echt woest toen we geen eten zagen.. zijn reactie ook van ja bewaar de bonnetjes maar dan geef ik het later terug.. nou dat zal ook wel niet gebeuren. Ik heb niet meer gereageerd na zijn mailtje over dat hij geen eten kon kopen omdat het 2e paasdag was. Ik was echt in alle staten dus ik dacht ik moet even rustig nadenken hoe ik dit ga oplossen.
Brengt de dierenpolitie haar bij een asiel of hoe gaat dat normaal gesproken? Kun je op de hoogte worden gehouden van de gang van zaken?
Weet ook niet zo goed wat ik hem moet mailen.. hij zit daar sowieso tot eind juni.. moet ik nu eerlijk zijn tegen die man(waarschijnlijk zal hij wel boos worden want hij wilde haar ook over laten komen als hij daar ging wonen..) of gewoon zeggen dat ze weggelopen is?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door Chiquita98 »

Gewoon niks meer van je laten horen! Dat ben je hem niet verplicht en als hij zijn kat zo in de steek laat en laat hem dan ook maar vallen als een baksteen. Hij merkt of ziet het wel als hij erweer is.
Ja het katje gaat dan naar het asiel. Geloof me daar is ie nu veel beter af hoor. Je kan ook navragen naar welk asiel en dat je op de hoogte gehouden wil worden. Je kan dan ook zelf bellen naar het asiel of langs gaan. Succes ermee!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door Robijn »

Ik zou ook niets meer van me laten horen; waarschijnlijk hoor je ook niets meer van hem....
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Baasje gaat op vakantie en laat kat in de steek!

Bericht door Dinky »

Ik vind ergens dat je niets aan deze man verplicht bent aangezien hij dus niet eens oppas heeft geregeld voor zijn kat.
Zou inderdaad eens met de dieren politie bellen en je verhaal vertellen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie