Tandenstokers goed voor klitten

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Friekje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2013 12:34

Tandenstokers goed voor klitten

Bericht door Friekje »

Heeft uw kat last van klitten ? en geen zin in borstelen ? Haal de klit voorzichtig los met houten tandenstoker, beetje bij beetje. Uiteindelijk trek je er veel los (donshaar) uit dat het probleem veroorzaakte.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Tandenstokers goed voor klitten

Bericht door Dinky »

Beetje aparte redenatie om als je geen zin hebt in borstelen te gaan zitten pielen met een houten tandenstoker tot je een klit eruit hebt gewerkt ;)

Zou zelf redeneren: Voorkom klitten en borstel regelmatig wanneer de kat zelf de vacht onvoldoende kan verzorgen.
Mocht je al klitten hebben kan je deze lospulken met een houten tandenstoker (let op dat je de kat zelf niet prikt).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Tandenstokers goed voor klitten

Bericht door mittenslief »

nou ik heb hier allemaal langharig spul rondlopen.....die ravotten samen en komen in de tuin....dus klitten in overvloed....wat ik er aan doe?????? met een super tondeuse scheer ik ze eruit...soms geen gezicht, maar ze hoeven van mij toch niet naar een show dus so what??
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Tandenstokers goed voor klitten

Bericht door Ms Maaike »

De zoomgroom is wellicht een goede tip voor katten met veel (los) onderhaar. Ik weet niet hoe het ding het doet met langharige katten, maar voor een korthaar werkt 'ie prima. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Tandenstokers goed voor klitten

Bericht door BloemTetsu »

Gisteren ontdekte ik dat Tetsu ook allemaal klitten had. Ondanks het kammen met de handschone hadden de rol buien in het zand een klitvormend effect.
De tandenstoker methode geprobeerd en het werkt. Hij vond het niet leuk. Daarna voorzichtig met de furminator erover en klaar.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Tandenstokers goed voor klitten

Bericht door eveline1982 »

Verleden jaar bij een hond van een kennis gedaan die we aan het scheren waren. Sommige klitten zaten te diep op de huid om meteen te kunnen scheren. Met tandestokers lopen pielen tot het wat loskwam en hup tondeuse eroverheen. Kan me overigens herinneren dat we het ook bij katten deden die bij de trimster kwamen (bijna een jaar stage gelopen op een trim salon) als de klitten te diep op de huid zaten pielde we eerst met een plastic staafje tot het loskwam :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Tandenstokers goed voor klitten

Bericht door Ms Maaike »

Goeie tip. :) Verwacht niet dat het nodig is bij mijn katten, al rolt Mickey wel erg graag door zand en zo.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Tandenstokers goed voor klitten

Bericht door lisaasil12 »

Zal het onthoudene als mijn huis tuin en keuken katers/poesjes klitten hebben, maar dat gebeurt vast niet xp voor de rest HELE GOEIE TIP HOOR!
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tandenstokers goed voor klitten

Bericht door Sifra »

Nog een tip: met een knoopsgatenmesje/tornmesje gaat het ook heel goed. (Zie de foto op blz.4 van Sifra's album: Sifra en Pluis.) Je kunt er ook de klitjes mee los snijden. De punt van het mesje van de dier af laten wijzen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie