Enquête over huisdieren voor school

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
school-team
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2013 11:41

Enquête over huisdieren voor school

Bericht door school-team »

Hallo allemaal!

Voor school moet ik een (doelgroep) onderzoek doen voor een "fictieve" dierenwinkel.
Met deze enquête zal ik uiteindelijk verbanden en verschillen aankaarten tussen huisdiereigenaren.
Misschien kopen mensen die een kat hebben alleen maar online en kopen mensen met een parkiet alleen goedkoop voer....

Ik hoop dat jullie me hiermee een beetje op weg kunnen helpen,

;-) Alvast bedankt! :edance:

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=143213
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door BloemTetsu »

Ingevuld. :)

Als ik nog een tip mag geven: het maximaal aantal antwoorden miste ik en het is netter om in de vragen de geënquêteerde aan te spreken met u. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door Dinky »

Als ik zo vrij mag zijn commentaar op de vragenlijst te geven:
* 3 Heb je huisdieren?
ja
Mijn huis is net een dierentuin!
ja meerdere
nee
Lijkt mij een ja/nee vraag ;) Anders zou je moeten vragen hoeveel huisdieren ;)
7 Wat koop je wekelijks voor je huisdieren?
8 Wat koop je maandelijks voor je huisdieren?
Ik koop niet zo vaak iets want een zak voer en een zak grit gaan zo'n 3 maanden mee hier ;)
Beter zou zijn hoe vaak en wat koop je voor je huisdieren ;)
hoever ben je bereid te reizen
Hier is het voor mij 0-5 km omdat ik alles op de fiets moet doen. Met een auto is het makkelijker om grotere afstanden af te leggen ;)

Wel grappig om te zien want toen ik nog op de middelbare school zat hebben wij eens een fictief bedrijf moeten starten voor management&organisatie en toen hadden wij gekozen voor een reptielenzaak :lol: Hebben daar toen veel plezier mee gehad :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door flower1980 »

Ingevuld!

Ben het eens met de tips van mijn voorgangers.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door Brittenbolletje »

Heb hem ingevuld maar niet alles.

vind het niet relevant aan dieren, mijn leeftijd en of ik een vrouw of man ben :)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door Ms Maaike »

Het is een doelgroepenquête voor een (fictieve) dierenwinkel, dus leeftijd en geslacht zijn juist erg relevant. Ook vragen wat betreft het (gezins)inkomen zijn erg relevant, dat miste ik nog in de enquête. Je vult 'm toch anoniem in, dus wat maakt het uit? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door Brittenbolletje »

Nou ik niet. vind dat erg persoonlijk.. Meestal mijd ik dat soort enquetes.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door Dinky »

Hangt er helemaal vanaf wat voor doelgroepen je neemt of leeftijd en geslacht relevant zijn. Lijkt mij dat bij deze enquete de doelgroep dierenbezitters is ;) Dit wordt onderverdeeld naar diersoort. In dat geval is het zo dat leeftijd en geslacht niet relevant hoeven te zijn om een doelgroep op te stellen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door Brittenbolletje »

Ja dat is waar. Vind vaak de vragen naar inkomen ook niet nodig. Ik koop het zelfde als toen ik minder verdiende dus is niet echt relevant. Diertjes gaan bij mij voor. Of ik nou op houtje moet bijten of niet hahaahh :)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door Ms Maaike »

Misschien wel als je reclame wil maken voor je klanten. ;) Dan moet je wel weten of dat 'vlot en hip' is of dat je beter geen Comic Sans als lettertype kunt gebruiken. ;) Met een dierenwinkel ligt het nogal voor de hand dat je doelgroep 'dierenbezitters' is en welke diersoort... Tja, even een blik op de statistieken van het CBS en je krijgt een aardige indruk wat betreft hoe je je winkel in moet richten. ;) Deze enquête heeft meer zin als je deze een bepaald gebied zou gebruiken (met het oog op het starten van een fysieke dierenwinkel). Dan zijn leeftijd, geslacht en inkomen verdraaid handige kenmerken om naar te vragen. ;) ;)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door artemis »

Tja, meestal wordt er ook naar het opleidingsniveau gevraagd..

Ik had het wat moeilijk met vraag 6.
Is het houden van huisdieren een hobby van je?
ja
nee
anders

Voor mij is een hobby iets waar je je graag mee bezig houdt in je vrije tijd. Voor mij persoonlijk kwam die vraag een beetje hetzelfde over als zou je vragen 'Is het hebben van kinderen een hobby van je?' Ik heb dan 'anders' aangeklikt en ingevuld dat mijn katten een deel van mijn gezin zijn.
Een goede enquetevraag mag niet voor interpretatie vatbaar zijn want dan gaat iedereen ze anders interpreteren, zoals ik misschien :???:

Als deze enquete enkel online en via kattenfora ingevuld kan worden dan stel ik mij ook vragen over de representativiteit van de antwoorden. Slechts een klein deel huisdierenbezitters komt al eens op een forum en ik denk dat slechts een minderheid van de forumbezoekers de enquete zal invullen.
Ga er dus maar van uit dat veel meer mensen hun voer bij de supermarkten koopt dan wat hier uit de antwoorden zal blijken.
Greta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 feb 2013 13:32

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door Greta »

Dat laatste wat Artemis zegt... posten dus met een vragenlijst en balpen bij een dierenwinkel of dierenafdeing in een grootsuper/warenhuis, eerst toestemming vragen.

Ik ben met onze dochter diverse maneges af geweest met een dergelijke vragenlijst, wij waren er fysiek bij om opgekomen vragen meteen te beantwoorden en interpretaties te begeleiden.

Was een helse klus (moesten 200nogwat formulieren verzamelen) maar hij is geklaard. Dochter geslaagd.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door nellebel »

ingevuld.
en het belangrijkste wat mijn katten nodig hebben langs voer is TLC en dat is niet te koop
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door Brittenbolletje »

Ms Maaike schreef:Misschien wel als je reclame wil maken voor je klanten. ;) Dan moet je wel weten of dat 'vlot en hip' is of dat je beter geen Comic Sans als lettertype kunt gebruiken. ;) Met een dierenwinkel ligt het nogal voor de hand dat je doelgroep 'dierenbezitters' is en welke diersoort... Tja, even een blik op de statistieken van het CBS en je krijgt een aardige indruk wat betreft hoe je je winkel in moet richten. ;) Deze enquête heeft meer zin als je deze een bepaald gebied zou gebruiken (met het oog op het starten van een fysieke dierenwinkel). Dan zijn leeftijd, geslacht en inkomen verdraaid handige kenmerken om naar te vragen. ;) ;)

sorry maar dat begrijp ik niet. Ik kan die link niet leggen naar mijn inkomen wat een dierenwinkel moet gaan verkopen. :oops: . Als ze alleen goedkope rotzooi willen verkopen (sorry voor woorden) dan kan je toch net zo goed naar supermarkt? heb je zelfde voedsel.

En goedkoop doel ik op inkomens die laag zijn of zo.

Een ander kan toch niet bepalen of ik iets kan betalen of niet? sorry maar kan nog steeds die link niet leggen qua inkomen. De 1 kan iets kopen voor 1500 euro per maand las inkomen. persoon 2 doet het voor de helft minder qua inkomen maar koopt het zelfde. Is toch maar net waar een mens zijn privileges legt? :oops:

Maar ik ben blond hoor en snap wel meer niet :lol: :lol:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Enquête over huisdieren voor school

Bericht door nellebel »

ik denk dat hier best veel mensen op het forum zijn die het niet breed hebben, maar die wel geld apart leggen, of in ieder geval de verzorging van hun katten prioriteit geven en hierdoor kwalitatief goed voedsel kopen. ik heb niets te klagen, wij eten zelden biefstuk, maar als ik het eet snij ik en mijn man voor het bakken van beide lapjes een stukje af voor de katten. kost niets extra's.
mijn katte nwas het laatste waar ik op zou bezuingen. ik at liever zelf nog kwalitatief slechter als mijn katten. het heeft meer te maken met prioriteiten stellen denk ik.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie