De problemen met Dolly

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

De problemen met Dolly

Bericht door tasteofperfection »

Hallo allemaal, gister zijn ze dan gekomen en zo goed als gewend.

We hebben even een vraagje:
Dolly hebben we gister ontwormt omdat dit nog helemaal niet gedaan was!! Ze zeiden van wel toen we haar reserveerden, gister nog even nagevraagt maar ze zei: we waren het de 1e keer vergeten dus hebben de 2e ook niet gedaan...

Nu moet je ontwormen met 4/6 en 8 weken. 8 weken heeft ze dan gehad, zullen wij haar dan met 8/10 en 12 weken ontwormen?

Verder heeft ze kittenpaté gehad maar brokjes gewoon volwassen voer.... Nu wil ze constant het volwassenvoer van onze katten eten en kijkt niet naar haar kittenvoer om. Nu heb ik brokjes en paté voor kittens door elkaar gedaan en eet ze wel een beetje maar rent gauw terug naar de bakjes van de volwassenkatten, hoe leer ik dit af?

Groetjes
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: De problemen met Dolly

Bericht door Chiquita98 »

Liever niet 2 dezelfde vragen bij verschillende onderwerpen zetten. Word anders erg onoverzichtelijk. Zie je andere topic voor antwoord.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: De problemen met Dolly

Bericht door eveline1982 »

Ik raad het zelf wel altijd aan om de kitten minimaal een kuur van 3x te geven, 4x nog beter als er nog sprake is van wormen. Normaal zit er 2 weken tussen, zou ik nu ook aanhouden. Daarna maandelijks en vanaf 6 maanden elk kwartaal.

Ik zou haar toch proberen op kittenbrok te zetten, kan het voer van de volwassen katten niet op het aanrecht worden gezet, zodat zij erbij kunnen en de kleine uk niet? Er zitten veel meer eiwitten in kittenbrokjes en dat hebben ze tot ca de 6de maand toch echt hard nodig.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: De problemen met Dolly

Bericht door tasteofperfection »

We willen liever niet dat de grote katten op het aanrecht komen haha, zijn we lang mee bezig geweest om af te leren hihi, ik zit zelf te denken aan voerbakjes die je wat hoger kan zetten, zoiets heb je ook voor honden, snappen jullie wat ik bedoel, misschien is dat een idee.
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: De problemen met Dolly

Bericht door tasteofperfection »

Nog vergeten te melden: ze heeft gister wel gespuugd na het ontwormen ik heb Milbemax gehaald bij de DA
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
Laura_H
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013 12:19
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: De problemen met Dolly

Bericht door Laura_H »

Vind milbemax vrij agressief voor een kitten hoor!

Ik zou inderdaad even kijken of je iets van een oplossing kunt bedenken voor de brokken. Desnoods apart voeren.
Vanaf 13 weken laat ik ze zelf wel zelf kiezen welke brok ze liefst hebben.
groetjes,
Laura en de Honeyside crew!

Rasclub Maine Coon Herplaatsing
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: De problemen met Dolly

Bericht door tasteofperfection »

Oke, ja ik had No Worm Exil, mij werd die afgeraden en Miblemax aangeraden, hihi, meningen verschillen, zal het even voorleggen bij de DA, ik weet niet hoe Mika erop reageert want die is gewoon netjes ontwormt.
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: De problemen met Dolly

Bericht door Robijn »

Voor kittens wordt meestal ontwormingspasta gebruikt (in zo'n spuit/tube), omdat je dan goed kunt doseren ivm het lichaamsgewicht, en omdat de eigenaar van de kittens meerdere kittens meerdere malen moet ontwormen, dus dan is zo'n tube wel handig.
Milbemax is meer voor iets oudere kittens, en niet voor kittens van een paar weken.
Toevallig heb ik mijn kat ook een Milbemax tabletje gegeven gisteren. (verstopt in een stukje Whiskas zalmkauwstaafje).
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je altijd de bijsluiter leest.
In de bijsluiter staat dat als de kat 2 -4 kilo weegt, je een halve tablet moet geven!!!!!
Een kitten van 9 weken weegt natuurlijk onder de 2 kilo, en waarschijnlijk hebben ze dus teveel binnengekregen en daarom overgegeven.
Laatst gewijzigd door Robijn op 30 mar 2013 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Laura_H
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013 12:19
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: De problemen met Dolly

Bericht door Laura_H »

Ik zou voor de kleintjes Banmith of Vitaminthe vragen aan je DA. Dat is in een spuitje voor in de bek, is makkelijker toe te dienen en gemaakt voor kittens.

Just an idea?
groetjes,
Laura en de Honeyside crew!

Rasclub Maine Coon Herplaatsing
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: De problemen met Dolly

Bericht door tasteofperfection »

Ja zeker maar ik ga ook even naar die dierenarts bellen want ik heb nadrukkelijk gezegt het is voor kittens! Hij zegt: ja kan, half tabletje, stom dat ik niet gelezen heb, kan mezelf wel voor mn hoofd slaan.
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: De problemen met Dolly

Bericht door Robijn »

Inderdaad, die ontwormingspasta bedoel ik, van Vitaminthe. Kun je bij de dierenarts halen.
Niet overdoseren, anders gaan je kittens weer overgeven.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: De problemen met Dolly

Bericht door tasteofperfection »

Gelukkig gaat het nu weer goed hahaha, heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite en alle tips!
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: De problemen met Dolly

Bericht door Robijn »

Graag gedaan hoor, Tasteofperfection, daar zijn we voor op dit forum; om elkaar te helpen en om over onze poesjes te kletsen! :pdtjok:
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Laura_H
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013 12:19
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: De problemen met Dolly

Bericht door Laura_H »

Inderdaad, graag gedaan!!
groetjes,
Laura en de Honeyside crew!

Rasclub Maine Coon Herplaatsing
Plaats reactie