Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Nydia
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2012 17:00

Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door Nydia »

Hallo Allemaal,

Ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

Ik heb nu een normaal kattenluik maar mijn katten laten zich weg jagen door een buurt kat die dan vervolgens prins heerlijk bij mij op een stoel ligt. Nu wil ik dus een nieuw luik met chip lezer. (ze zijn gechipt). En eigenlijk wil ik het zo dat ze 's nachts niet buiten kunnen zijn maar dat hij wel weer 's morgens automatisch open gaat, dat als wij een keer op vakantie zijn dat dan de oppas niet iedere ochtend het luikje open hoeft te doen. En hij moet op batterijen werken. Stop contact zou kunnen voor een tijd schakelaar als we op vakantie zijn maar normaal niet wat hij zit in de achterdeur.
heeft iemand tips?

Ik kwam zelf op deze
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rte/158592

Graag jullie mening.

Groetjes Nydia
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door DeTut »

ik heb ooit zo'n luik geprobeerd waarbij ze een magneet aan halsband moesten dragen (afschuwelijk; mijn katten krijgen nooit meer een halsband om, veel te gevaarlijk). Ik merkte echter dat het erg nauw luisterde om contact te maken. gevolg: kat zat langdurig voor luikje zonder dat het open ging en steeds hoorde je maar geklik. ze werden er erg gestresst van; logisch, ze weten niet meer waar ze aan toe zijn. ik vrees dat zo'n chip-luik dat nadeel ook heeft; er moet wel precies contact gemaakt worden.
hiermee heb je echter het probleem met de vreemde kat niet opgelost; die blijft toch wel in de buurt komen en wel proberen erin te komen, dus stress voor jouw kat...
Ik hou van alle katten maar een kat die mijn familie bedreigt jaag ik consequent weg met de plantenspuit. je wilt alles automatisch maken, dat zou prachtig zijn maar ik zou het er nu niet op wagen (misschien is er in 2040 een goed systeem). wat als iets niet goed werkt en je bent weg? wat voor moeite is het om een luikje 2x per dag open en dicht te doen? je hebt luikjes die je met 1 handeltje open of dicht zet.
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door BloemTetsu »

Onze buurtkater en mijn eigen kat kan een luikje naar voren trekken.
De magneet hebben meerdere katten en kan ook worden doorbroken door kater en poezen die haar kittens binnen heeft.
Magneet werkt overigens wel.

Na afspraken met de buren om de kater binnen te houden. Wat ze wel deden, maar de kater was te koppig en kwam alsnog naar buiten. Onze tuin is nu afgezet. 's avonds zet ik een hele stellage voor het luik zodat niks er door kan.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door Ms Maaike »

Heb al van meerdere mensen gehoord dat zo'n chip-luik prima werkt, alleen komen er nog steeds andere katten naar binnen. Die rennen gewoon achter de kat met de juiste chip aan, zo slim zijn ze wel. Zonde van de 100e die je eraan uitgeeft. Hier geen vreemde snuiters; tuin is dicht en een kattenluik heb ik niet (in de buitendeur).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door castratenkoor »

Hier ook geen indringers - kattenluik biedt mijn katten toegang tot een buitenren van 10 meter.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door Robijn »

Mijn vorige kittenkatertje die ik heb moeten herplaatsen, zit nu bij mensen die ook zo'n magneetluikje hebben. Bij hun vorige 2 katten, die overleden zijn, werkte dit prima. Ook met Gaudi gaat het nu goed. In het begin snapte ie het niet zo, maar op een gegeven moment viel het kwartje.
Nadeel is wel dat ie een halsbandje om heeft, met een magneetje eraan.

Volgens mij zijn buurtkatten die steeds bij je in de tuin komen, of zelfs in huis, moeilijk weg te jagen, zelfs niet met een plantenspuit. Hun drang om in een bep tuin of bep huis te zijn is groter dan de angst voor wat water. Die kun je echt niet wegjagen, als ze een beetje een brutaal karakter hebben.

Er bestaan ook kattenluikjes die werken op een chip. Die zijn duurder dan de eerder genoemde luikjes, maar je kat hoeft dan geen halsbandje om. Je kunt de tijd dat het luikje blijft openstaan zelf instellen. Als die tijd erg lang is, dan kan er inderdaad een andere kat achter jouw kat mee naar binnen komen.
Sommige mensen hebben slechte ervaringen met dit soort luikjes, andere mensen weer hele goede ervaringen.
Zoals het nu gaat, is ook niet ideaal, dus ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Misschien werkt het hartstikke goed, en ben je er heel erg blij mee. Werkt het minder naar behoren, tja, dan ben je je geld kwijt, maar heb je het in ieder geval wel geprobeerd.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
sammyendaphne
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2013 18:50

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door sammyendaphne »

hahaha..net als ' de tut'' denk ik dat de plantenspuit,(op scherp) perfect is.. Ik had ook een kattenluik en op een gegeven moment staat er een bijna volwassen cyper in mijn badkamer..ik loop naar buiten, zie ik dezelfde kat daar(die cyper). Ik dacht:krijg nou wat, hoe kan die nou zo snel van de badkamer naar hier zijn gekomen??''was t denk ik zn broertje want t waren dr 2!! stoel bijgezet, op gaan zitten, plantenspuit op scherp en ik heb ze zo t huis uit gespoten en ze zijn nooit meer teruggekomen. Je moet er voor zorgen dat die buurtkat niet in jou huis wil komen ..probleem afgelopen..
marjoleinvliet
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2013 20:44

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door marjoleinvliet »

Hoi,

Ik heb zelf mijn kattenluik hier gekocht:

http://www.hetbestevooruwkat.nl/overig/kattenluikje

Ik had ook last van ongewenste gasten en heb een kattenluik met een chip gekocht. Je moet er wel op letten dat je kat zich niet uit zijn halsband wurmt! Dat is bij mij een keer gebeurd, gelukkig lag hij nog in de tuin! :grin:
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door Ms Maaike »

Met een kattenluik op chip heb je toch geen halsbandje nodig?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
marjoleinvliet
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2013 20:44

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door marjoleinvliet »

Ik heb deze gekocht:

http://www.hetbestevooruwkat.nl/overig/ ... etisch-932

Hij heeft een magnetische chip, die aan de halsband bevestigd moet worden. Ik vond degene die echt op de chip van de kat reageert nogal duur.
Is die wel aan te raden?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door Ms Maaike »

Ik weet het niet, ik hoor wel eens dat andere katten er alsnog achteraan gaan. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door Chiquita98 »

Ben wel benieuwd of diegene die de plantenspuit gebruiken zelf ook hun katten los hebben lopen......Want reken er dan maar op dat jullie kat ook een emmer water over zich heen kan krijgen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door DeTut »

marjoleinvliet schreef:Ik heb deze gekocht:

http://www.hetbestevooruwkat.nl/overig/ ... etisch-932

Hij heeft een magnetische chip, die aan de halsband bevestigd moet worden. Ik vond degene die echt op de chip van de kat reageert nogal duur.
Is die wel aan te raden?
zie mijn ervaringen met de magneetband...
bescherm de dieren tegen de beesten...
Moonflowertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2013 20:12
Locatie: de Betuwe

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door Moonflowertje »

Bij mij komen ook wel eens katten uit de buurt binnen (sowieso 1tje)
Ik kwam vorige keer beneden en in mijn woonkamer had duidelijk een cat-fight plaatsgevonden
grote bossen rood haar die niet van mijn katten zijn?

zo'n bandje die op de chip reageert: waar haal je zoiets?
en is dit ook voor 3 katten geschikt?
bij de dierenzaak waar ik altijd kom hebben ze alleen 1 op magneet, aangezien de oudste altijd en eeuwig zijn bandje kwijtraakt is dat geen optie!

groetjes Moonflowertje ;-)
Tommy-Minky-Shanky-Kruimeltje-Snorro-Boeffie
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Vreemde kat binnen. Nieuw luik met chip gezocht

Bericht door Ms Maaike »

Kijk eens op zooplus.nl, daar verkopen ze zo'n chipluikje. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie