Kitten 5 maand oud overleden..

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Pluisje1
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2013 06:54

Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Pluisje1 »

Hallo,

Onze lieve kitten van 5 maanden oud is gisteren overleden. Gestorven in mijn armen. We zijn er echt kapot van.. :(
Ze was aan het spelen achterthuis aan een touwtje (ze ging sinds een week naar buiten, aan touw) ze vond dat super, ze genoot er echt van. We zaten haar te bekijken via het raam en ik zag dat ze het touw helemaal om de bosjes had zitten. Ik ben naar buiten gegaan om dat touw los te maken. Ik tilde dr even op, en daarna sprong ze uit mijn handen op kleine hoogte. Wat er daarna gebeurde... Het ging allemaal zo snel.. Ze begon opeens raar te doen, het leek er op alsof haar heupje uit de kom was. Ik schrok me dood en tilde dr gauw op. Ze lag op de rugje en kromp helemaal in een. Net toen ik dr vast had was het al gebeurd, ze schokte nog een keer na en weg was ze. :( Ik was helemaal in paniek, maar we konden dr niks meer aan doen. We legden haar op een kleedje neer en toen zagen we allemaal urine dr uit lopen.

Ik kon het niet geloven, onze kleine lieve Pluis. Ik heb de dierenarts direct gebeld, ik wou weten wat er gebeurd was met haar. Het is toch niet normaal dat een kitten van 5 maanden zo aan dr einde komt? Hij zei dat hij dacht dat het een geboren afwijking in haar "bovenkamer" (zoals hij dat zo voor de telefoon zei) is geweest. Ik kan het mij nog niet voorstellen. En zit nu al te bedenken of wij iets hadden moeten zien aankomen... Maar nee, we hebben niks kunnen bedenken.

Nu vraag ik me af, zijn dr meer mensen die dit hebben mee gemaakt? Zo'n jong poesje verloren aan iets wat je niet kunt verklaren? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes, verdrietige baasjes van Pluisje :( !!!!
Pluisje 07-09-2012 / 03-03-13 :-(
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
kan me voorstellen dat jullie erg verdrietig zijn en geschokt, want zoiets verwacht je niet.
ik denk dat ze verkeerd gedraaid is en van een te hoge afstand op de grond terecht is gekomen en dat er toen iets met haar gedraaide wervelkolom (rug) is gebeurd.
en je vraagt naar andere ervaringen maar je kunt je ook inlezen en kijk eens bij de in memoriams naar de verhalen van overleden kittens..
alleen autopsie zal je qua oorzaak missch meer informatie geven maar dat is kostbaar en missch ook een nare gedachte.
kittens zijn nog jong en in ontwikkeling. ze zijn erg onbesuisd in hun bewegingen en ze was kennelijk alleen buiten en in tuig of aan een touwtje rond een halsbandje..?
met kittens moet je altijd heel erg voorzichtig zijn want voor je het weet zitten ze in een gevaarlijke situatie.
ik schrijf dit niet om je nog verdrietiger te maken maar als reactie op je citaat " En zit nu al te bedenken of wij iets hadden moeten zien aankomen... Maar nee, we hebben niks kunnen bedenken. "
en kittens groeien het beste op met een maatje, daarmee kunnen ze op hun niveau ravotten en vechten/rollebollen en krijgen ze aandacht en leren sociale vaardigheden. missch daar ook eens over nadenken als jullie daar aan toe zijn.
verder wens ik je veel sterkte in deze verdrietige tijd en ik hoop dat je over niet al te lange tijd de schrik een beetje te boven bent..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Cerna »

Nee, ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. Het lijkt me afschuwelijk! En ik denk niet dat je iets had kunnen doen om zoiets te voorkomen. Alsjeblieft praat jezelf geen schuldgevoel aan.

Ik wens je heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door eveline1982 »

Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn! Ik heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt, maar mijn allereerste gedachte was ook dat er misschien al iets niet goed zat in het koppie, en dat kleine valletje genoeg was om deze ellende teweeg te brengen. Alleen autopsie zal helderheid geven. Jullie moeten je absoluut niet schuldig voelen of denken, waren er al tekenen?! Helaas gebeuren dit soort dingen, je leest het ook nog vaak bij compleet gezonde mensen die zomaar neerstorten. Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Pluisje1
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2013 06:54

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Pluisje1 »

Bedankt voor jullie reactie. Ja ik zal eens tussens de memoriams kijken.
Dit had ik niet in het verhaal gezet maar we hebben nog een poes thuis, wel al wat ouder maar ze konden het goed vinden. En waren vaak aan het stoeien.
Onze andere poes loopt haar nu steeds te zoeken... vreselijk om te zien.

Ik denk er wel weer over na om een nieuwe te halen of misschien wel 2. Maar eerste tijd nog niet. Wil eerst Pluisje verwerken.
:cry:
Pluisje 07-09-2012 / 03-03-13 :-(
Pluisje1
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2013 06:54

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Pluisje1 »

Bedankt, doet me echt goed zulke berichten te lezen. En inderdaad zoiets kan ook bij mensen gebeuren, zo van het een op andere moment..
Vind het allemaal zo onwerkelijk, ze was zo'n lieverd. Ik ben me zo aan dat poesje gaan hechten.....
Het is nu zo stil in huis. Brr denk niet dat ik hier aan kan wennen.
Pluisje 07-09-2012 / 03-03-13 :-(
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Ikey »

Brrrr, wat een ontzettende nare manier om zo je poesje te zien lijden en voordat je uberhaupt door hebt wat er gebeurt is het te laat... :( Ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal door van slag bent en haar ontzettend mist. Ik denk ook niet dat je er iets aan had kunnen doen of had kunnen voorkomen. Daarvoor ging het, zoals ik het las, veel te snel. Misschien helpt het nog om hier op het forum een mooie memmoriam te maken, met een mooie foto van haar erbij :)

Inderdaad, eerst dit maar eens verwerken en dan eens rustig nadenken over een nieuwe maatje voor je andere kat :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Adriana »

Pluisje1 schreef:Het is nu zo stil in huis. Brr denk niet dat ik hier aan kan wennen.
weet je, niemand kan voor jou bepalen hoe lang je moet wachten voor eventueel een nieuw maatje voor je wat oudere katzel of anders.. en tuurlijk, het is nog maar pas gisteren gebeurd en jullie zijn nog helemaal ondersteboven. en je vergeet jouw lieve kitten nooit..
maar het zou ook nog wel kunnen zijn dat je over een paar weekjes of zelfs al eerder, het niet meer uithoudt en dan zou het heel goed kunnen dat een andere tijger of zelfs tijgers jou kan helpen om het verdriet een beetje te verzachten.. we hebben topics waar het zo heeft gewerkt en die lieve gedachtes en herinnering aan al je vorige katzels blijven toch wel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Dinky »

Pluisje1 schreef:Het is nu zo stil in huis. Brr denk niet dat ik hier aan kan wennen.
Toen onze poes Loulou plotseling dood was (aangereden door een auto) kon ik ook niet wennen aan de stilte in huis (was onze enige poes en was ook best wel vocaal). Ben toen eerst vrijblijvend gaan kijken op de site ikzoekbaas.nl bij het asiel hier in de buurt. Na een kleine twee weken stond daar een poesje op dat mij erg aansprak en heb ik haar opgehaald. Iedereen verwerkt het op zijn of haar manier maar het heeft mij toen erg geholpen dat er weer leven in huis was als ik overdag alleen was ;) En iedere poes blijft een eigen persoonlijkheid en kan de vorige niet vervangen, wel kunnen ze het verlies verzachten is mijn mening/ervaring.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Ikey »

Toen Whisky overleden was, wilde ik ook zo snel mogelijk een kitten erbij zodat Diesel niet te lang alleen zou zijn. Vond dat zo zielig voor hem. Maar ik merkte in het begin wel dat ik zocht naar een tweede Whisky en tja, dat werkt natuurlijk niet. Het heeft wel een maandje geduurd tot ik dat los kon laten en echt gericht op zoek kon naar nieuwe kitten.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Santana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2012 19:53
Locatie: Almelo

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Santana »

Heel veel sterkte!
Vreselijk naar om te lezen.
Renatevanderveer

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Renatevanderveer »

Ik heb het nooit meegemaakt, het lijkt me vreselijk..
Ik heb wel vaker van vreselijk jonge dieren afscheid moeten nemen, ik weet wel hoe dat voelt..

Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door BloemTetsu »

:-( Heel veel sterkte.
Op zo'n jonge leeftijd...
De leegte zal groot zijn en wanneer en hoe je deze leegte een plaats zal geven en open zal kunnen stellen voor een ander geluid kan je zelf het beste bepalen.
Poezen maken ook een rouwproces door. Haar maatje zal hier ook doorheen gaan.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Ms Maaike »

Wat verschrikkelijk naar. :( Heb wel afscheid moeten nemen van huisdieren, maar daar speelde alleen 'maar' ouderdom een rol... Lijkt me echt vreselijk wanneer je afscheid moet nemen van een heel jong dier, dus ik wens je heel veel sterkte toe!

De enige tip die ik je kan geven is het lichaam van je kitten zichtbaar neer te leggen voor je andere poes. Het is belangrijk dat ze begrijpt dat haar maatje niet meer zal bewegen. Het gezoek zal dan ook ophouden en het zal je poes veel meer rust geven. Heel veel sterkte nogmaals!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Vanessa78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2013 20:51

Re: Kitten 5 maand oud overleden..

Bericht door Vanessa78 »

Onze kitten is 3 weken geleden helaas ook overleden. Hij was ook nog maar 8 maanden oud. Bij hem was er ook iets niet goed in zijn kopje. Wij waren al enkele maanden aan het sukkelen en de dierenarts zei ook dit wordt een zorgenkindje. Hij en wij ook trouwens hadden ook niet gedacht dat hij zo snel zou komen te overlijden maar helaas was het opeens heel snel gebeurd. Een hersenbloeding waarschijnlijk. Het is echt verschrikkelijk. Sterkte ik weet hoe je je voelt....
Plaats reactie