Moeten katten die binnen blijven ook ieder jaar geent worden

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
kitten11
Huiskat
Huiskat

Moeten katten die binnen blijven ook ieder jaar geent worden

Bericht door kitten11 »

Ik vraag dit even voor een vriendin, haar dierenarts zei dat het wel moest.
Ik weet dat ik een jaar of 15 gelden dat ook aan mijn dierenarts vroeg en dat hij zeid dat het niet nodig was, mijn dierenarts die ik nu heb zegt dat het wel moet al weet ik niet precies waarvoor, in ieder geval doe ik het wel, maar hoe zit het nou precies?
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: Moeten katten die binnen blijven ook ieder jaar geent wo

Bericht door Chiquita98 »

Die van mij komen in mijn afgesloten tuin en ik ent ze elke 3 jaar in. De da vond dit ook prima. Maar je zult hier verschillende reacties op krijgen hoor. De één vind wel dat een kat elk jaar ingeënt moet worden en de ander weer niet. Dit is wat ik doe.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Adriana

Bericht door Adriana »

kijk even in het forumoverzicht want er zijn vrij veel topics hierover
en daar staan alle argumenten van iedereen in waarom wel en waarom niet en hoe frequent..
of via de zoekfunctie rechtsboven..
Cerna

Bericht door Cerna »

Niesziekte doe ik ieder jaar (een virus is zo meegenomen), kattenziekte om de 3 jaar totdat ze 10 jaar zijn. Dan krijgen ze voor het laatst de volledige enting.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ik doe het wel weer jaarlijks. na 1 keer niet gedaan te hebben (kan toeval zijn) ben ik bijna 2 katten verloren...
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Staat hier bomvol met topics hierover. En hoe gaat het met de vechtende kittens? Jammer dat je daar, na behoorlijk wat uitgebreide reacties niet op hebt gereageert meer.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

uhm Eveline ik heb dat topic eens even gelezen, maar ze heeft daar wel volop op gereageerd hoor. Ze heeft voor het jongste kitten een ander huisje gevonden en zelf een ander kitten erbij gehaald en dit klikte wel goed ;-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Klopt was het topic, wat een ellende gedragstherapeute geweest! Foutje :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Cerna schreef:Niesziekte doe ik ieder jaar (een virus is zo meegenomen), kattenziekte om de 3 jaar totdat ze 10 jaar zijn. Dan krijgen ze voor het laatst de volledige enting.
Begrijp ik het goed dat je jouw katten na hun 10e levensjaar nooit meer laat inenten, Annet?
Want? Alvast bedankt voor je reactie!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Cerna

Bericht door Cerna »

Je begrijpt het een beetje :smile: : niesziekte-enting laat ik tot hun dood ieder jaar herhalen, kattenziekte op hun tiende voor het laatst.
De meeste dierenartsen enten kattenziekte om de 3 jaar tegenwoordig, dus dan zijn de oudjes tot hun dertiende beschermd door de enting. Oudere katten hebben vaak kwalen/kwaaltjes, inmiddels voldoende anti-stoffen opgebouwd en daarom geloof ik niet dat het nog echt zinvol is om te blijven enten.
Ze komen niet met andere katten in aanraking, er heerst hier geen kattenziekte, dus ik zou niet weten hoe ze nog ziek zouden moeten worden.

De weerstand van oudere katten is minder dan van jongere katten, dus een enting tegen niesziekte (ik kan het virus ook meenemen en Amber heeft chronische niesziekte) vind ik geen overbodige luxe.
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Bedankt Annet!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie