Ik (en mijn poezekind) zijn nieuw hier. Ik ben op zich wel wat gewend met kittens en katten, maar dit is dan toch weer een verhaal apart.
Ik heb een katertje van nu viereneenhalve maand opgevist bij mensen die net een baby hadden gekregen en niet genoeg tijd en aandacht voor m hadden. het is echt een lieverd overigens.
Ik kreeg niet zoveel informatie over zn achtergrond, maar ik krijg de indruk dat ie erg vroeg bij zn moeder is weggehaald...
Hij is echt niet bij me weg te slaan, loopt overal met me mee, doet me in alles na (echt waar!) Als ik naar de wc ga, gaat hij op het doucheputje zitten in plashouding. Er valt daar echter weinig te graven, dus dan snapt 'ie het niet meer zo goed. Ik breng 'm dan naar de kattenbak, waar hij vervolgens keurig plast en poept. Als ik in de keuken ben, gaat hij zitten eten en drinken. Anders heel weinig.
Als ik even weg ben geweest (al is het maar een boodschap van vijf minuten) moet er eerst een uitgebreide knuffelsessie. (ik vind het allemaal geen probleem overigens, liefde genoeg hier) Hij kruipt dan bij me op schoot, stopt zn neus in mijn trui (precies op mijn buik, waar een moederpoes zou zogen) en begint als een malle te sabbelen en te pompen. na een tijdje is het genoeg, komt 'ie tot rust en valt in slaap. daarna kan ik ook weer iets doen of opstaan

het is net een baby

Ik heb niet de indruk dat hij echt in paniek raakt als ik weg ben, er wordt niks gesloopt en als ik door t raam gluur ligt hij tevreden op de bank te slapen.
Hoe moet ik dit nou inschatten? Ik heb er absoluut geen moeite mee om een zorgenkatje te hebben trouwens, hij is nog niet zo lang bij me, maar ik wil 'm nu al nooit meer missen

hebben jullie aanvullende informatie en tips? wat kan ik voor hem doen, en wat heeft hij van mij nodig?
Zijn poep stinkt ook als een malle trouwens, hij kreeg bij zn vorige huis whiskas voor volwassen katten, dus ik ben nu maar als de wiedeweerga aan het overschakelen op royal canin, in de hoop dat dat wat doet. als dat niet werkt, dan toch maar aan de hills oid.
zouden jullie willen meedenken?
merci!