Dierenarts wijst ons op andere voeding, wat vinden jullie?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Renatevanderveer

Dierenarts wijst ons op andere voeding, wat vinden jullie?

Bericht door Renatevanderveer »

Vandaag is ons Snickers gecastreerd.
Hij weegt momenteel een kleine 2.7 kg, niet erg veel voor een kater.

Door zijn castratie krijgt hij waarschijnlijk, na verloop van tijd meer eetlust en een trage stoelgang..
Na raadde de dierenarts ons aangepaste voeding aan, zodat Snickers minder zal aankomen en minder zal gaan eten..

Hebben jullie destijds na castratie de voeding van jullie katers aangepast?

Bijkomend feitje: Snickers lust alleen Royal Canin voeding, al het andere laat hij staan.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Dierenarts wijst ons op andere voeding, wat vinden julli

Bericht door Ikey »

Ik heb hier uit ervaring geen verstand van, onze Diesel gaat deze week onder het mes voor castratie.

Heb wel gelezen dat Snickers snel braakt en je zegt zelf al dat hij alleen RC lust. Ik zou het persoonlijk even afwachten. RC heeft trouwens vast wel speciaal voer voor gecastreerde katten, dat heeft elk goed merk wel, daar kun je hem ook nog op overzetten.

Maar als hij nu 2,7 kilo weegt, waarvan jij aangeeft dat dat niet veel is voor een kater, dan is er toch niks aan de hand?
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Dierenarts wijst ons op andere voeding, wat vinden julli

Bericht door jennli »

Hier krijgen ze Royal canine sterilised. Op Pjotr na, die krijgt Trovet ivm voedselallergie.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Renatevanderveer