Nieuwe kat verstopt zich

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
pdb
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2012 20:18

Nieuwe kat verstopt zich

Bericht door pdb »

Dag allemaal

Ik heb zonet een poes van anderhalf jaar geadopteerd. Het klikte meteen, ze was erg aanhankelijk en alles wat je maar wensen kon. Toen we ze meenamen in de auto huilde ze de hele rit lang, normaal lijkt me. Niets hielp om haar rustig te krijgen. Ik had zo te doen met haar en vroeg me al af of we er goed aan deden maar ja. Ik hoopte dat eens we thuis waren ze zich al beter zou voelen maar tevergeefs. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ze zit nu al de ganse dag onder de zetel waar we niet bij kunnen. Heel even kon ik erbij om ze te aaien en ze spinde dan ook de hele tijd en toonde min of meer affectie maar toch blijft ze eronder zitten. Ze reageert niet op eten, heeft ook nog niets gegeten of gedronken noch geplast. Ze vervoert zich niet en reageert ook niet op speeltjes. Is dit gedrag normaal?
Tips zijn erg welkom!

Groetjes
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Nieuwe kat verstopt zich

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ja hoor dit is heel normaal, het heeft gewoon tijd nodig. Als wij verhuizen hebben we ook tijd nodig om te wennen. Laat de kat naar jou komen, forceer niks. Zelf ging ik in de buurt op de grond zitten zodat ze mijn geur kon ruiken. Zet de bak en eten + drinken in de buurt en laat haar vannacht lekker alleen.

Heel veel plezier alvast met je poezebeest!! :edance:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
james103
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2013 07:26

Re: Nieuwe kat verstopt zich

Bericht door james103 »

Ik heb zonet een poes van anderhalf jaar geadopteerd. Het klikte meteen, ze was erg aanhankelijk en alles wat je maar wensen kon.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuwe kat verstopt zich

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
we hebben introductie topics met allerlei tips+trucs. de allereerste is denk ik de ruimte verkleinen, missch kun je haar in eén kamer installeren met bak ver van voerbakjes en hol om lekker veilig in te snurken. ze zal wat tijd nodig hebben maar moet vandaag wel gaan eten/drinken.
geef haar natvoer dat ze in het asiel ook kreeg en nog een andere soort erbij met beetje lauw water zodat ze in ieder geval voldoende vocht binnenkrijgt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kat verstopt zich

Bericht door Dinky »

Topic stamt al uit half december Adriana.
Is weer eens eentje die de eerste regel uit de beginpost neerzet zoals we de laatste tijd vaker hebben gezien ;)

Ben wel benieuwd of de kat van TS inmiddels is verbeterd maar die heeft 26 december voor het laatst ingelogd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuwe kat verstopt zich

Bericht door Adriana »

oeps, had dat niet gezien en ook nog twee maal gepost, dat komt er van..
watson james heeft geregistreerd op 6 maart en ook voor het laatst ingelogd.
ben spoor dus beetje bijster.... zie ik dubbel..? :nshocked: :scatter: :nshocked:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuwe kat verstopt zich

Bericht door pinguin »

Nee je bent het spoor niet bijster, maar er reageert gewoon iemand op een wat ouder topic en jij vergeet gewoon naar de datum te kijken en reageert op het begin topic :lol: :lol:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie