miauwen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
catbird

miauwen

Bericht door catbird »

hey
mijn kitten is nu 15 weken en loopt al een paar dagen dat ze ineens voor de kamer deur gaat zitten en gaat miauwen.
nu deed ze dat eerst alleen als er de deur uit ging maar nu doet ze dat ineens random en het gaat best lang door en als je dan denkt dat ze ophoud en het minder word begint ze van voren af aan en blijft nu wel erg lang en vervelend doorgaan
wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen ?
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: miauwen

Bericht door helskinky »

Is ze alleen of heeft ze nog een speelmaatje? Misschien mist ze iemand?
catbird

Re: miauwen

Bericht door catbird »

ze is alleen en heeft alleen mensen speelmaatjes, over het algemeen ging het de eerste 1 a 2 weken goed en nu miauwt ze ineens heel veel alleen smiddags/ begin van de avond

terwijl ze vanmorgen een kat hoorde miauwen en daar geen aandacht aan schonk
ze komt van de buren en hoort regelmatig de deur van daar dicht gaan maar ook daar schenkt ze geen aandacht aan.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: miauwen

Bericht door Ms Maaike »

Misschien wil ze gewoon dat je de deur open doet?? :-P
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: miauwen

Bericht door Ilovesiamesecats »

Een mensenmaatje is geen kattenmaatje.... kattenmaatjes wassen elkaar, spelen/stoeien met elkaar, slapen met elkaar en eten met elkaar. Ik denk niet dat je haar wil gaan likken? :lol:
Daarnaast kan het zijn dat ze meer ruimte wil, wij willen het liefste dat een kat de hele dag gezellig bij ons is maar ja wil de kat dat ook? :eshifty: Hier zijn ze gek op aandacht en liggen heel graag bij ons maar soms kiezen ze er ook voor om ergens anders te gaan liggen. Ik zit nu bijvoorbeeld boven en alle drie de katten zijn beneden. Zo af en toe komen ze dan wel kijken waar ik ben. Gisteren lagen ze wel de hele dag bij me op bed maar dat was dus hun eigen keuze.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: miauwen

Bericht door eveline1982 »

Misschien neemt ze geen genoegen meer met alleen de woonkamer? Ik heb de trap in de woonkamer en de katten/kittens zitten regelmatig boven (heb wel de slaapkamer deuren dicht) maar ze vermaken zich prima op de overloop en de deur van het washok staat ook open. Ze trekken zich daar graag terug of zijn daar aan het spelen. Heb tegenwoordig ook plekjes met een oude tvkast gecreeerd zodat ze nog meer "spannende" hoekjes hebben boven. Heb hier nu 4 katten en soms liggen ze allemaal boven :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
catbird

Re: miauwen

Bericht door catbird »

Ik snap dat ze de gang erg leuk vind ene trap op dan weer naar beneden en dan weer veder naar beneden maar het probleem is zodra er iemand binnen wil komen kan ze daardoor wegglippen naar buiten en dat is niet de bedoeling
daarnaast heeft ze nu 2 x zoveel ruimte als dat ze had toen ze nog bij de moeder zat aangezien onze kamer veel groter is dan waar ze vandaan komt
en dan komt er nog bij dat me ouders het niet prettig vinden als ze steeds op de gang zit en zolang als ik nog thuis woon (wat hopelijk niet lang meer is ) moet ik me toch wel aan de regeltjes houden
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: miauwen

Bericht door Ms Maaike »

Ja maar... Een kitten schaf je toch aan met het idee dat ze iedereens huisdier is? Dus iedereen let toch op? En daarbij heb je er maar eentje, dus ze moet ontzettend gestimuleerd worden. Ik voorspel niet veel goeds voor de meubels en gezinsleden en al helemaal niet als ze enkel in de woonkamer mag komen. Natuurlijk had ze minder ruimte toen ze bij de moeder zat, als baby kon jij immers ook met weinig ruimte toe. Maar nu ze groter wordt heeft ze net als jij ook meer ruimte (en beweging) nodig. Ik vind het nogal een raar verhaal. :eeh:
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87

Re: miauwen

Bericht door Anne87 »

Hey Carola,

Draak heeft, net als jij waarschijnlijk, zin om nieuwe gebieden te verkennen. Ze ziet dat er mensen de kamer in en uit komen en wil graag kijken waar die mensen vandaan komen en waar ze weer naartoe gaan. Jij zou het toch ook niet leuk vinden als je constant in dezelfde kamer moest zitten, en iedereen wel kon gaan zoals ze wilden?
Misschien kun je met je ouders overleggen, dat Draak de kamer uit mag. Dan kan ze in de gang spelen, en in andere kamers. Je zegt dat je bang bent dat ze dan wegloopt, maar jullie kunnen vast wel goed opletten of Draak niet naar buiten gaat als jullie de buitendeur open doen om zelf naar buiten te gaan. Er zijn hier op het forum heel veel mensen met binnenkatten, die dus niet naar buiten mogen of gaan, en die mensen kunnen ook allemaal goed opletten.
Ik denk dat het vooral verstandig is om aan je ouders uit te leggen dat je je natuurlijk aan hun regels wilt houden, maar dat Draak wel gelukkig moet zijn. En ze wil gewoon graag het huis verkennen.

Succes met Draak!
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: miauwen

Bericht door Ikey »

Ik denk ook dat ze de rest van het huis wil verkennen. Onze kitten Diesel hielden we in het begin ook maar in een deel van het huis en na een paar dagen gaf hij zelf aan dat hij de rest ook wilde zien. Hij deed het door tegen de deuren op te springen :lol: Draak geeft het aan door te miauwen :)

Een kitten heeft inderdaad ook niet genoeg aan alleen mensenvriendjes, zoals Maaike al zei. Ze hebben een mede kitten nodig, daar leren ze heel veel van. Bijvoorbeeld hoe hard je kunt bijten zonder de ander pijn te doen tijdens het spelen. Een kitten die alleen opgroeit kan op volwassen leeftijd heel slecht met soortgenootjes, omdat ze nooit hebben geleerd hoe ze ermee om moeten gaan. Kijk eens in mijn foto-album om te zien hoe leuk twee kittens samen zijn :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: miauwen

Bericht door castratenkoor »

Katten hebben keuzemogelijkheden nodig. 1 kamer is erg saai, zeker voor zo'n jong diertje. Ik denk dat ze daarom zo veel miauwt. Ze is nieuwsgierig naar wat er achter die deur zit.
Maar als iedereen kan uitkijken haar in de huiskamer te houden, zou iedereen toch ook kunnen uikijken haar binnen het huis te houden, dus niet de voordeur en achterdeur uit te laten?
Als je ouders echt niet anders willen is het belangrijk dat je haar bezig houdt. Geef haar b.v. eens een kartonnen doos waar je aan twee kanten een rondje uit snijdt, waar ze doorheen past.
Kunnen ze heel veel lol mee hebben.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
catbird

Re: miauwen

Bericht door catbird »

ze heeft al wel veel speeltjes en een doos en een kartonnen zak veder mag ze nu dan af en toe in de gang maar veder ook niet .. ik mag niet nog een kitten erbij maar als ik een eigen huisje heb komt er gelijk een vriendje voor haar bij ! dat was al wel de planning alleen mag dat helaas nu niet :(
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: miauwen

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik weet niet of je brokjes geeft maar die zou je in de doos of tas kunnen verstoppen. Dit heet voedselverrijking, er is veel over te vinden op het forum. Op die manier is ze op een natuurlijke manier met eten bezig en veel langer.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
catbird

Re: miauwen

Bericht door catbird »

dat is wel een goed idee ga ik daar maar is wat over lezen :)
Plaats reactie