Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door BillyJean »

ze staan weer volop in de winkels: de sfeervolle kerstster. Een veel verkochte plant voor de kerst

Maar deze is wel erg giftig in het melksap wat ze afscheidt. Het is een plant die heel veel klachten kan veroorzaken, denk er dus wel om, om het uit de buurt van onze kattenvriendjes te houden

een gewaarschuwde kattenbaas telt voor twee!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door Brittenbolletje »

Thanks... Ik zal ze niet halen ;-) heb uberhaupt geen planjtes :-P
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door Dinky »

Wist het inderdaad maar een keer extra waarschuwen is nooit verkeerd ;)

(op de lijst van giftige stoffen e.d. kwam ik trouwens ook de kerstboom tegen, link )
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door Robijn »

Goh, op die lijst van giftige stoffen staan heel veel planten en heesters die ik in de tuin heb staan. Moet ik toch heel de tuin gaan ontruimen...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door BillyJean »

nou, het gaat natuurlijk ook om de hoeveelheid die je binnenkrijgt, maar dat sap van de Euphorbia-achtigen is echt heel vervelend. Je tuin leegtrekken hoeft nu ook weer niet hoor
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door Chiquita98 »

In mijn tuin staan ook aardig wat dingen die niet helemaal goed zijn voor ze, maar instinctief komen ze hier ook niet aan. Bijv aan de hortensia komen ze niet. Als katten echt overal aan vreten dan zouden er ook geen katten meer leven die buiten hun eigen tuin komen. Maar een beetje oppassen kan natuurlijk nooit geen kwaad
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door Robijn »

BillyJean schreef:nou, het gaat natuurlijk ook om de hoeveelheid die je binnenkrijgt, maar dat sap van de Euphorbia-achtigen is echt heel vervelend. Je tuin leegtrekken hoeft nu ook weer niet hoor
Mijn opmerking was een beetje gekscherend bedoeld ;-)
Ik ga niets weghalen, en een kerstboom (een echte) komt er dit jaar ook, hoor! (verwacht niet dat Robijntje en Sem hier in springen) :pdtnewy:
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door Chiquita98 »

hahaha nou robijntje kennende is ze nu speelser dan ooit en onderschat Sem ook niet :lol:
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door Robijn »

Ik hou jullie op de hoogte!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door BillyJean »

ik ben bloemist van beroep en weet hoeveel er giftig is. Ik zou bv nooit een taxus in de tuin zetten als er dieren lopen. Een aantal jaren terug heeft hier een taxus een koe geveld. En katten hangen alleen in kerstbomen, die prikken echt veel te veel
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Anne87

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door Anne87 »

Tja, kerststerren komen er hier niet in, maar een echte kerstboom wel. Wel op een kastje in de woonkamer, zodat de katten er niet heel makkelijk bij kunnen. De katten mogen ook alleen in de woonkamer als wij thuis zijn. Tot nu toe leren ze vrij snel waar wij ze niet willen hebben (zoals op de rattenkooi), dus ik vermoed dat dit ook wel goed gaat. Van Flo weet ik in ieder geval dat zij de afgelopen jaren de kerstboom ook grotendeels genegeerd heeft. Natuurlijk wel de ballen hoog genoeg hangen, zodat dat geen verleidelijke speeltjes zijn, maar a la.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door Robijn »

hi hi; ja, hier in het verleden met vorige katten/kittens ook nooit problemen gehad met de kerstboom; ja inderdaad wel eens een kerstbal gevallen, omdat ie dan te laag hing, maar geen katten die in kerstbomen sprongen ofzo.
Verwacht ook dat Robijn en Sem niets met de boom uithalen; maar zoals eerder gezegd; ik hou jullie op de hoogte! (dit weekend of het weekend erop gaan we een kleine echte kerstboom kopen).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Giftig: de Kerstster (poinsettia)

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb een nepperd, maar balou zat er wel in hoor hahaha bijna al in het toppie om als piek te fungeren. Maar ach toen was het ook nog een klein druppie. Ja tegen kerstballen tikken is erg leuk!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie