Gedeukte blikken vlees bij zooplus

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Gedeukte blikken vlees bij zooplus

Bericht door eveline1982 »

Al enige tijd bestel ik bij zooplus het voermerk Bozita. Ben enorm tevreden over dit merk, regelmatig zijn de blikken gedeukt door het vervoeren. Nou merkte iemand op dat er bij gedeukte blikken iets vrijkomt in het voer van het blik?! Dat is toch iets van vroeger?

Hoop dat iemand hier iets over weet, want ik zit er niet op te wachten dat ik langzaamaan mijn katjes aan het vergiftigen ben! :shock:
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gedeukte blikken vlees bij zooplus

Bericht door castratenkoor »

Zolang de blikjes nog luchtdicht zijn afgesloten is er niks aan de hand.
Goed kritisch opletten of er absoluut geen lucht bij gekomen is, als je op het blik drukt komt er dan licht uit.
Ik heb het een keer gehad dat een blik stuk en iets open was. Als je dan de deksel eraf haalt sla je steil achterover van de stank. Dat valt niet te missen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Gedeukte blikken vlees bij zooplus

Bericht door eveline1982 »

Gelukkig! Het voer stinkt niet in de zin dat het verrot ruikt (moet zeggen dat ik, ondanks dat ik jaren katte heb, nooit de geur ben gaan waarderen ;)). Ik zal voortaan de blikken goed gaan bekijken of er lucht uitkomt als ik erop druk. Bedankt voor de reactie!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Gedeukte blikken vlees bij zooplus

Bericht door lidewij020 »

Officieel mogen winkels geen ingedeukte blikken verkopen, omdat er toch een risico is op perforatie van het blik. Je zou Zooplus een mailtje kunnen sturen...misschien kun je korting krijgen op een volgende zending oid. Controleer ook even de binnenzijde van het blik bij de deuk na openen. Als daar roestvorming zit kun je het beter niet gebruiken. Wist je trouwens dat je van een aangebroken blik de rest van het vlees beter niet in het blik kunt bewaren? Doe het liever in een plastic bewaarbakje. Het metaal kan onder invloed van zuurstof gaan oxideren en daardoor metaaldeeltjes afgeven aan het voedsel.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Gedeukte blikken vlees bij zooplus

Bericht door eveline1982 »

Nou ik denk dat dat gebeurt bij het vervoeren, dus weet niet of zooplus hier dan aansprakelijk voor is. Van het oxideren en roest wist ik niet, daar ga ik dus ook zeker opletten. En voortaan gaat het vlees in een plastic bakje! Bedankt voor de tips!

Ik heb jarenlang zakjes vlees gebruikt omdat ik mijn katten maar 1x per dag een klein beetje vlees geef, ivm met hun gebit. Sinds ik verder ben gaan uitbreiden met het opvangen koop ik dus vlees in blik omdat er behoorlijk wat vlees op een dag doorheen kan gaan :). Dus ik had me eigenlijk nog niet eerder erin verdiept.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gedeukte blikken vlees bij zooplus

Bericht door pearlsofpassion »

Het is inderdaad pas als er lucht aan kan dat het beschadigde blik gevaarlijk wordt. Zolang het dicht blijft, kan het geen kwaad. Al moet ik wel zeggen dat ik de meest gedeukte blikken toch altijd het eerst voer.
Het is zowiezo verstandiger een aangebroken blik meteen leeg te maken en de eventuele rest in een ander bakje te bewaren.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gedeukte blikken vlees bij zooplus

Bericht door Dinky »

Je kan het altijd aangeven bij zooplus en kijken hoe ze er op reageren ;)
Niet geschoten is altijd mis en als zij er niets over horen kunnen ze er ook niet iets aan veranderen. Anders kunnen ze het bijvoorbeeld aankaarten bij de vervoerder of anders gaan verpakken zodat het in de toekomst niet meer gebeurt ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie