hoi allemaal ik heb een vraag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
sankey74
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2012 09:09

hoi allemaal ik heb een vraag

Bericht door sankey74 »

hoi katten lief hebbers

ik heb sinds drie maanden 2 katten een van 4 jaar en een van 2 jaar oud
de oudste kat is zwaar verwaarloost en is erg angstig blaast krab tegen me spullen aan
en loop weg als ik maar in de buurt komt
de jongste kat van 2 jaar heeft dat gedrag gelukkig niet maar van wie ik hem ooit heb over genomen
zeg hij dat die twee niet gescheiden kan worden is dat wel zo want hij neemt soms wel het gedrag over terwijl hij wel bij me slaap en liefde zoekt en speelt geef me Advies of raad
met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: hoi allemaal ik heb een vraag

Bericht door Adriana »

liefde en vertrouwen kun je niet afdwingen en zul je met veel geduld moeten verdienen.
heb je een goeie krabplank of paal waar tegen, recht op staand gekrabd en uitgerekt kan worden?
heb je als eens op de grond gelegen om de angsthaas aan je te laten snuffelen?
zorg dat je je rustig beweegt want angsthaas schrikt van plotselinge bewegingen.
kijk eens bij een feliwayverdamper, missch brengt dat wat meer rust in huis. en verder is het een kwestie van maanden en soms jaren om zo'n dier weer redelijk op zijn gemak te krijgen!
welkom op het forum en lees je uitgebreid in, we hebben veel topics met tips+trucs over deze problemen ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: hoi allemaal ik heb een vraag

Bericht door Dinky »

Ook hier een angsthaasje gehad die compleet is opgebloeid.
Deze heeft in het begin ook de bank als krabpaal gebruikt (terwijl de echte er naast stond) en hier heeft het geholpen om een extra krabpaal erbij te halen. Soms betrappen we haar nog wel op de bank maar een simpel nee is dan voldoende.
Zou haar ook vooral naar jou toe laten komen. Misschien kan je helpen haar vertrouwen te winnen door bijvoorbeeld een brokje te pakken (of snoepje) en dat neer te leggen en vervolgens afstand te nemen en wanneer ze meer vertrouwen heeft steeds een stukje dichterbij jezelf neerleggen.

Maar vooral heel erg veel geduld en uitgaan van een meerjarenproject.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie