Toen we om 23:00 naar bed gingen schrokken we ons een hoedje. Lucky werd ineens agressief

Ik heb Lucky even op de badkamer gezet om af te koelen want hij was er gewoon van aan het hijgen, na een tijdje heb ik Pride er bij gelaten en dat ging al weer goed. Ze stoeiden ipv te knokken, dat was goed om de laatste stoom af te blazen.de katers bleven op de badkamer, ik heb Safi vervolgens weer naar boven gehaald en eindelijk konden we gaan slapen, het was inmiddels iets van 00:30. Vanmorgen was er niks aan de hand!!! (gelukkig) Safi gaf Lucky kopjes alsof er niks gebeurd is, er was van Lucky uit nog nul teken van agressie. De katers begroetten Safi met een neusje, zo van: o was jij hier?
Nu zijn er een aantal opties waardoor dit gedrag te verklaren is:
* Ze hebben gisteravond tartaar gegeten en daar zat een toevoeging in waar Lucky niet tegen kan, hij is zeer gevoelig wat dat betreft, dit vind ik zelf nog het meest waarschijnlijke. Het was geen 100% naturel tartaar zag ik op de verpakking.
*Pride heeft een paar dagen niesbuien gehad na het pension en Lucky krijgt dat nu ook? hij heeft vanmorgen opvallend minder gegeten dan normaal. Hij heeft net gepoept dus verstopt zit hij niet
* in eerste instantie dacht ik dat het verblijf in het trappenhuis de agressie had opgewekt, dat is namelijk nog een moeilijk punt. Als we naar bed gaan zijn de katten even daar. Op de een of andere manier ziet hij Safi in het trappenhuis ineens als prooi, dus dat gaan we nu in ieder geval vermijden door ze in ieder geval direct op de slaapkamer te zetten. Maar ja hij viel Pride en mij zelfs aan!!
* overgewicht? Maar ja, dit lijkt eenmalig en hij is al een tijdje aan de zware kant.
Om meteen naar de dierenarts te rennen vind ik te ver gaan, bovendien groeit het geld me niet op mijn rug, ik heb maar een WIA uitkering. Herkent iemand bovenstaand gedrag?