Hoeveelheid voeding

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Hoeveelheid voeding

Bericht door linted »

Ik heb 2 kittens die ongeveer 3 maanden verschillen in leeftijd. Ze krijgen allebei RC kittenbrokjes en af en toe natvoer. Ze eten uit hetzelfde bakje en het is lastig te zien welke hoeveelheid ze dan allebei eten ;). Ik wil niet dat de ene te dik wordt en de andere te weinig krijgt. 2 Aparte bakjes heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet echt. Ze bedelen best vaak om eten (miauwen bij de voerbak als deze leeg is). Jullie nog tips hoe ik dit het beste kan doseren? Ik geef al de maximale hoeveelheid die ze mogen
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoeveelheid voeding

Bericht door Dinky »

De hoeveelheden op een verpakking zijn natuurlijk richtlijnen hoeveel je ze moet geven.
Heb je al eens aan voedselverrijking gedacht? Vaak hebben ze dan minder nodig en genieten ze er meer van doordat ze er moeite voor moeten doen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Hoeveelheid voeding

Bericht door lidewij020 »

Weeg je de kittens nu en dan? het kan geen kwaad om ze 2 x per week even te wegen. Dan zie je of ze goed blijven groeien. Verder sluit ik me aan bij Dinky.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Hoeveelheid voeding

Bericht door linted »

Wat kan ik geven als voedselverrijking dan? Heb er nog nooit van gehoord (oeps). Ja ik weeg ze wel regelmatig. De jongste groeit erg goed (1 ons per week). De oudste is aldoor al iets aan de zware kant. Niet te zwaar, maar wel iets boven gemiddeld ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoeveelheid voeding

Bericht door Adriana »

kittens mogen best wat babyvet hebben hoor!
pas tussen anderhalf en twee bereiken ze hun echte vorm. en als ze lekker actief samen zijn dan kan het ook niet zo veel kwaad..
af en toe natvoer is hoe vaak? toch proberen om dagelijks wel wat nats te geven, de organen van zulke jonge dieren zijn nog volop in ontwikkeling en vrijwel alleen maar droge brokjes is denk ik niet goed..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoeveelheid voeding

Bericht door Dinky »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... kspeelgoed

Daar vind je verschillende "apparaten" om ze bezig te houden ;)
Je kan ook brokjes verstoppen in bijvoorbeeld een leeg wc-rolletje of hoe creatief je maar bent met wat er in huis is ;)
(vergeet ook niet de zoekfunctie op het forum of grote vriend google, die kennen het ook wel)

Heb hier de cat-it speelrails waar dinky normaal niet naar omkijkt maar met snoepjes moet ze werken voor haar snoepje (wordt helemaal gek wanneer die zakje hoort van de snoepjes)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Hoeveelheid voeding

Bericht door lidewij020 »

Er is ook een forumonderdeel over voedselverrijking: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 24&t=25482
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
paasnini

Re: Hoeveelheid voeding

Bericht door paasnini »

Ik geef kittens zelfs 3 x per dag natvoer tot een maand of 5 en daarna 2 x per dag en er staat onbeperkt brokjes.
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Hoeveelheid voeding

Bericht door linted »

Oke, natvoer kan dus wel vaker. De oudste is niet gek van natvoer. Zo'n speelding is ook wel leuk voor ze. Een beetje uitdaging kunnen ze wel gebruiken :)
Plaats reactie