RC sensible 33

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

RC sensible 33

Bericht door miele2010 »

Na een maandenlange zoektocht heb ik toevallig de juiste kattenbrokjes gevonden, via onze DA, voor onze 2 poezels. Ik ben geen fan van royal canin, maar het is uiteindelijk de sensible 33 geworden...
Ons brits korthaar katertje had afwisselend bloed bij de stoelgang, diarree en constipatie. Hij had er allemaal niet zoveel last van, maar het is toch verontrustend als je bloed bij de drolletjes aantreft... Eerst op aanraden van jullie carnibest geprobeerd maar dat werd dwangvoeren en dat vind ik verschrikkelijk! Daarna proplan sensitive, daar kreeg hij regelmatig diarree en een schilferende vacht van. Vervolgens almo nature en terug heel platte drolletjes... Toen ik nature's best van hills probeerde (ben daar een grote voorstander van omwille van het hoge kipgehalte en de natuurlijke ingrediënten zonder smaak-, geur- en kleurstoffen) ging het een tijdje goed, maar na enkele dagen hardnekkige constipatie, ocharme...
Ik moet hier ook bij vermelden dat ik met veel geduld ben tewerk gegaan. Ik heb niet zomaar in 1 keer veranderd van brokjes, maar heel geleidelijk aan, en éénmaal overgeschakeld heb ik het telkens een zestal weken aangezien met uitsluitend dezelfde brokjes, maar tevergeefs...
Uiteindelijk heb ik op aanraden van onze DA RC sensible 33 geprobeerd en daar doen ze het beiden fantastisch op, alhoewel ik de samenstelling niet helemaal OK vind: goede drolletjes, geen constipatie, noch diarree, noch bloederig slijm en een mooie glanzende vacht, veel minder haarballen en veel minder haarverlies. Ik wil hier zeker geen reclame maken voor RC, maar het is toch wel een hele opluchting dat alles nu zo goed gaat met onze schatten. Hier komt er niks anders meer in huis!
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: RC sensible 33

Bericht door Isia »

Hartstikke goed van je dat je met zo veel geduld en doorzettingsvermogen uiteindelijk de juiste voer voor je lieverds hebt gevonden! Het is zeker een opluchting om ze weer helemaal gezond en vrolijk te zien hoepelen. Gewoon lekker RC sensible 33 geven als dat de juiste voer voor ze is. Dieren blij en gezond = basjes blij en gelukkig.
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Plaats reactie