Korsten op kop en voorpoten

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
andor2003
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2012 14:00

Korsten op kop en voorpoten

Bericht door andor2003 »

Mijn poes heeft een heleboel plekken met korsten alleen op haar kop, voorpoten en staart, nu moet ik van de dierenarts of elke maand een spuit komen geven of elke dag een tablet Dexoral 0,5 mg.
Na die spuit zijn na 2 weken alle korsten weg en is haar haar bijna weer terug. Na 4 weken begint het weer van voren af aan en moet ik weer voor een spuit, of elke dag een tablet geven.
De kosten zitten dus gewoon ook in haar oren, haar hele kop, mensen vinden het vies om te aaien wat ik me voor kan stellen maar ze wil ook wel eens geaaid worden, logisch.
Ze voelt zicht nu (3 weken na de spuit) weer kiplekker en ligt elke nacht stijf tegen me aan.
Is er iemand die dit herkent? Heb wel een aantal dingen gelezen maar specifiek op haar kop is het het ergst, haar hele lijft doet niet mee, dat ziet er normaal uit.
Maar het jeukt wel heel erg...
Maar ik zie het niet zitten om haar elke dag een pilletje te geven en te knokken om het naar binnen te krijgen, dus ga ik maar weer voor de spuit, wel een duur poesje op deze manier en als je te lang wacht heeft ze de korsten alweer...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Korsten op kop en voorpoten

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
wat krijgt ze precies (incl snoepjes etc.) te eten?
hoe oud en neem ik aan gecastreerd?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Korsten op kop en voorpoten

Bericht door Adriana »

je kunt gerust via het forum antwoorden hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Korsten op kop en voorpoten

Bericht door pearlsofpassion »

Kan je DA je niet vertellen wat dit is?
Als hij dat niet kan, veronderstel ik dat die spuit prednison is? En dan is het een allergische reactie.
Voedselallergie lijkt mij dan ook het meest plausibele, al moet je vlooienallergie ook niet uitsluiten.

Er staan genoeg topics over voedselallergie hier op het forum. Dat kan je dan ook op jouw kat toepassen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Korsten op kop en voorpoten

Bericht door Adriana »

andor2003 schreef: Ze is 12 jaar, krijgt geen snoepjes, heb allerlei brokjes geprobeert, van dierenarts tot eukanuba etc.
Vlees uit blik gaf ik ze al niet meer om uit te sluiten dat het daaraan lag maar ik weet het nu ook niet meer,
en ja ze is gesteriliseert, ze komt uit - - toen ze 10 weken oud was liep ze in het appartement waar wiij zaten ..
dit is ongeveer de reactie die ik als persoonlijk bericht kreeg.
het is ongetwijfeld voedselallergie en je kunt een klein zakje Almo holistic proberen.
je kunt haar ook af en toe wat rauwe kip geven of rauw lamsvlees.
of bij Zooplus kijken bij de eko producten, daar zit biologisch vlees zonder chemische stofjes en/of antibiotica en/of groeihormonen in..
http://www.zooplus.nl/shop/producten_vo ... winkel/kat
je zult zelf moeten proberen om uit te zoeken waar de allergie vandaan komt..

en we hebben tal van berichten over het makkelijk ingeven van een pilletje, anders bij je dierenspeciaalzaak even vragen naar 'easypil', je doet het pilltje in een klein stukje soort van kauwgom en vaak wordt het dan makkelijk opgegeten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie