Kat plast op rare plekken in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Annemieke26
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2012 19:06

Kat plast op rare plekken in huis

Bericht door Annemieke26 »

Mijn kat (gesteriliseerd) plast de laatste tijd op rare plekken, in mijn sporttas, op de bank enz....
Hou haar nu als we er niet zijn uit de woon en slaap kamer maar vervelend is het wel. De luchtjes krijg ik ook niet uit de bank.. iemand tips?
Zal maar eens langs de dierenarts gaan en eens haar urine laten testen. Iemand ideen of tips wat ik kan doen?
Groetjes Annemieke
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat plast op rare plekken in huis

Bericht door mittenslief »

kan best blaasontsteking zijn, ik weet niet of je nog meer katten hebt, bij mij deed de oude poes dat om haar geur af te zetten, die was nl. niet erg blij met de andere "familie"
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kat plast op rare plekken in huis

Bericht door lidewij020 »

Ja allereerst urine laten testen bij de dierenarts.

Hoeveel katten heb je in huis en hoeveel kattenbakken? heb je open bakken staan of dichte? Is er sprake van stress voor haar? is er iets veranderd?

Om de luchtjes eruit te krijgen kun je Urine off gebruiken, dit breekt de geurveroorzakende bestanddelen af. http://www.urineoff.eu/
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat plast op rare plekken in huis

Bericht door castratenkoor »

Stalfris is ook een goed middel.
En alleen schoonmaken als de poes er niet bij is.
Als er medisch niks aan de hand blijkt zou je haar een grote hoge bak kunnen aanbieden. (Blokker/Hema/Action) Grootste model opbergkrat van bijna een meter.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Re: Kat plast op rare plekken in huis

Bericht door Carol »

Inderdaad eerst laten controleren bij de dierenarts of er geen medische oorzaken voor zijn, zoals een blaasontsteking of blaasgruis of erger.....
Meestal is er toch een reden voor als een kat opeens op vreemde plekken gaat plassen.

Als er geen medische oorzaak is, zijn er dingen veranderd ? Ben je vaker van huis weg?

Maar eerst langs de dierenarts, dan kan je verder zoeken.

Succes ermee!
annekat
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2011 15:07

Re: Kat plast op rare plekken in huis

Bericht door annekat »

Ik het dit probleem ook met mijn kat gehad. Eerst dachten wij dat zij zich ging afzetten tegen alles en iedereen. Zelfs geprobeerd om haar tijdelijk bij mijn zus te laten verblijven. Helaas na de eerste nacht ging het al fout. Uiteindelijk zijn we naar de dierenarts geweest. Bleek dat ze inene last had gekregen van blaasgruis. Ik adviseer dus echt om DIRECT naar de dierenarts te gaan en maak niet dezelfde fout als ik. Succes.
Plaats reactie