fotoproject over relatie tussen baasje en huisdier

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
JudithHeidenrijk
Kitten

fotoproject over relatie tussen baasje en huisdier

Bericht door JudithHeidenrijk »

Hallo lieve mensen,

Ik heb een vraag. Misschien niet zo'n alledaagse vraag, maar misschien kunnen jullie me helpen.
Ik ben momenteel bezig aan mijn laatste jaar van mijn fotografieopleiding op de kunstacademie in Den Haag. Ik ben bezig met mijn afstudeerfotografieproject over de relatie tussen mens en dier. Dieren kunnen zo ontzettend veel voor mensen betekenen en als ze ziek worden of een ongeluk krijgen dan moeten er zware beslissingen genomen worden. Mijn project gaat over de ethische dilemma's tijdens dure en ingrijpende behandelingen als transplantaties, chemotherapie etc. Aan de ene kant wil je natuurlijk je dier zo lang mogelijk bij je houden, maar aan de andere kant moet dat diertje dan wel een kwalitatief goed leven kunnen leiden.
In mijn project wil ik de medische kant laten zien, maar ook heel graag de kant van de eigenaar. Ik wil laten zien hoeveel een dier voor iemand kan betekenen en wat de achterliggende redenen kunnen zijn waarom iemand voor een bepaalde behandeling kiest.

Natuurlijk komt dit niet zomaar uit de lucht vallen. Ik hou zelf ontzettend veel van dieren en ben opgegroeid tussen de katten. Nu woon ik sinds 5 jaar op mezelf, maar de ruimte hier is te klein om een kat te nemen en ik ben te weinig thuis maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet mis. Via dit project kan ik mijn interesse voor fotografie en mijn liefde voor katten combineren. Ik snap dat dit misschien nogal raar kan overkomen. Mensen hebben op zo'n moment veel verdriet en moeten moeilijke beslissingen gaan nemen en dan kom ik aan met zo'n vraag, maar ik kan op deze manier wel een mooi en dierbaar document van het baasje en de kat maken en natuurlijk een luisterend oor bieden.
Mijn vraag is dan ook of ik deze droevige maar misschien ook hele mooie periode van ,misschien wel jou, als baasje en een kat mag vastleggen? Natuurlijk gebeurt dit allemaal met instemming van de eigenaar en ik zal uiteraard niet iets fotograferen of doen wat iemand niet wil. Dit is natuurlijk een gevoelig onderwerp en dat moet in goed vertrouwen gaan is mijn mening.
Zouden jullie me willen laten weten of je hier misschien wat voor voelt of mensen kent die dit misschien heel leuk of fijn zouden vinden? Natuurlijk ook als jullie tips hebben waar ik nog meer met deze vraag terecht zou kunnen?

Heel hartelijk dank alvast!

Groetjes Judith Heidenrijk
Robijn
Jaguar
Jaguar

Re: fotoproject over relatie tussen baasje en huisdier

Bericht door Robijn »

Wat heb je gekozen voor een mooi afstudeerproject zeg! Ik wens je veel succes en hoop dat je mensen, ondanks het verdriet wat ze hebben, toch nog een beetje op kunt fleuren door het hele proces vastteleggen met je camera!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie