Graven bij etensbak
Graven bij etensbak
Ik wist niet goed onder welk subforum deze vraag valt, maar heb maar voor deze gekozen.
Vraagje: Sam zit af en toe bij zijn etensbakje (niet in het bakje; maar bij het bakje; op de vloer) te 'graven' met zijn voorpoten. Gaudi deed dat ook wel eens.
Waarom doen katten dat????
Vraagje: Sam zit af en toe bij zijn etensbakje (niet in het bakje; maar bij het bakje; op de vloer) te 'graven' met zijn voorpoten. Gaudi deed dat ook wel eens.
Waarom doen katten dat????
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Kopstootje van Tarzan

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
- achtpuntzes
- Jaguar
Re: Graven bij etensbak
hoi 
met dat "gegraaf" laten ze een geurspoor achter (er zitten een soort klieren tussen de voetzooltjes, dacht ik) en ook slijtsporen (als ze vaak op dezelfde plek "graven" op bijvoorbeeld laminaat) waardoor andere katten kunnen zien en ruiken dat deze etensbak al van een kat ofgroep katten is.
ja, ik weet het, er komen geen andere katten in je huis, maar het is iets wat nog diep in de genen zit.

met dat "gegraaf" laten ze een geurspoor achter (er zitten een soort klieren tussen de voetzooltjes, dacht ik) en ook slijtsporen (als ze vaak op dezelfde plek "graven" op bijvoorbeeld laminaat) waardoor andere katten kunnen zien en ruiken dat deze etensbak al van een kat ofgroep katten is.
ja, ik weet het, er komen geen andere katten in je huis, maar het is iets wat nog diep in de genen zit.
Bedankt! Weer wat wijzer geworden!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Kopstootje van Tarzan

- flower1980
- Panter
Nou je het zegt, Kate doet dat ook wel eens, leuk inderdaad om te weten waarom ze dat doet
Ik vroeg het me laatst ook af. Pip doet het ook en onze vorige katten deden dat ook. Leuk om eens te weten!
- mittenslief
- Tijger
ja, dat zit echt in de kat zelf, alle kittens doen dat ook die zonder moeder
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
Hier wordt het ook bij de bak voer gedaan, ijverig poetsen...maar ook bij de kattebak doen ze dit.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
Heb hier ook een flinke graver. Snabbel doet het meestal als die vol zit dan wil hij de laatste brokjes begraven. Of als die heeft gespuugd.
Maar hij vertoont dit gedrag ook bij sproet zijn etensbak en die is altijd leeg. Waarom die dat doet is mij een raadsel?
Vind het wel een lief gezicht.
Maar hij vertoont dit gedrag ook bij sproet zijn etensbak en die is altijd leeg. Waarom die dat doet is mij een raadsel?
Vind het wel een lief gezicht.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
hier is layla er ook sindskort mee begonnen... maakte me eerst ook zorgen of dat het voer wel goed was e.d., maar het is inderdaad gewoon een natuurlijk iets...niks om je zorgen om te maken.
Grappig om te weten.hier doen ze het ook om de beurt