1 kitten eet alles op

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

1 kitten eet alles op

Bericht door eelco »

Hey

Wij hebben sinds kort 2 kittens. 1 al 5 weken en de ander net een paar dagen maar de nieuwe is veeel zwaarder en eet ook veel meer! Hoe kan je er voor zorgen dat ze allebei een beetje hetzelfde te eten krijgen. Heb het idee dat de nieuwe zeker 2 keer zoveel eet.

ze krijgen nu felix kitten, alleen droogvoer zijn beiden rond de 14 weken oud. nog tips over het soort eten ?
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: 1 kitten eet alles op

Bericht door roelfiekuiper »

hoi,
Felix is sowieso niet een al te beste voer kijk eens op zooplus en vergelijk soorten voer.
Ikzelf voer burns met kip en die bevalt erg goed.
Er zijn heel veel soorten die goed en goedkoop zijn.
Van de goedkope merken eten ze sowieso veel meer.
Heb je ze al gewogen? dan weet je zeker of ze goed op gewicht zijn.
Dan zouden ze tussen de 1300 en 1500 gram moeten wegen.
Als je zeker wilt weten dat ze alle twee genoeg krijgen zou je ze op vaste tijden porties kunnen voeren en dan of erbij blijven of ze elk op een andere plek voeren dan kun je het goed in de gaten houden.
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

Re: 1 kitten eet alles op

Bericht door eelco »

qua gewicht zitten ze wel goed de ene is denk ik iets te zwaar maar hij is ook gewoon groot gebouwd. ik lees veel goede berichten over sanabelle. Denk dat ik die dan maar ga bestellen. Lees ook verschilende dingen over nat voer wel of niet... Ik geef ze af en toe wat nat voer van dat gelei met vlees. voor de rest alleen maar droge brokken
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: 1 kitten eet alles op

Bericht door roelfiekuiper »

Er zijn inderdaad goede ervaringen met sanabelle helaas eten ze het bij mij niet allemaal en burns gelukkig wel.
Heb 2 katten die erg moeilijk zijn qua eten en 4 alleseters van kippennekken tot brokken dus dat is wel gemakkelijk.
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

Re: 1 kitten eet alles op

Bericht door eelco »

haha voer je ze kippenekken?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: 1 kitten eet alles op

Bericht door Chiquita98 »

Met voer moet je gewoon zelf een beetje experimenteren. Ikzelf heb hier gewoon altijd 3 verschillende brok staan(RC soorten en sanabelle)Ik geef ze elke avond 1 zakje natvoer en dat verdeeld over mijn 4 katten. Gewoon voor de lekkernij!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
paasnini

Re: 1 kitten eet alles op

Bericht door paasnini »

Felix is inderdaad pure rommel dus goed dat je voor beter voer gaat. Je hebt nog kittens in de groei en ik zou je aanraen ze ook natvoer te geven van goede kwaliteit, het vocht dat ze daarmee binnenkrijgen is goed maar zeker ook de eiwitten.

Hier zijn kittens opgegroeid met 2 x natvoer en onbeperkt brokjes.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: 1 kitten eet alles op

Bericht door lidewij020 »

Ik sluit me aan bij bovenstaande tips. Het is ook goed voor de katjes om aan voedselverrijking te doen. Dit betekent dat je ze wat moeite laat doen om aan hun voer te komen. Kijk eens hier:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 24&t=25482
en ook eens hier: http://www.felinewelfarefoundation.org/ ... h/voeding/
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

Re: 1 kitten eet alles op

Bericht door eelco »

het sanabelle voedsel komt vanmiddag binnen als het goed is. Kijken of ze het lekker vinden.
Wel makkelijke site dat zooplus
Plaats reactie