Zuigen aan andere kat zijn oren

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
jeroenvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2012 11:36

Zuigen aan andere kat zijn oren

Bericht door jeroenvd »

Hallo Allemaal!,

Een tijdje geleden heb ik al een berichtje geplaatst dat ik twee katertjes (Tijgertje en Max) had gekregen van toen 8 en 10 weken oud. Nu zijn ze ondertussen 11 en 14 weken en gaat gelukkig nog helemaal goed met ze en spelen en ravotten ze heerlijk haha! Fantastisch om te zien :grin:

Onlangs is me alleen iets vreemds opgevallen. Tijgertje(11W) de jongste van de 2 is onlangs "verslaafd" geraakt aan het "zabbelen" aan de oren van Max. Vooral s'nachts als ze bij de liggen te slapen bij mij op bed hoor ik Tijgertje flink aan zijn oren "zabbelen". Ik heb wel gehoord van het verschijnsel "trappelen" enzo maar betwijfel of daar ook het "zabbelen" aan de oren van de ander bij hoort haha!

Hoop dat iemand hier ook ervaring mee heb en mij kan vertellen of het schadelijk is voor de oren van Max gezien ik niet denk dat het schadelijk is voor Tijgertje zelf ;-)

Groetjes,
Jeroen en de katten Max en Tijgertje :D
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zuigen aan andere kat zijn oren

Bericht door castratenkoor »

Is onschadelijk en komt meer voor. Ik heb er een die op zijn eigen achterste tepel sabbelt voor hij gaat slapen en ik heb er een die in de nek van de oudste kat sabbelt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
jeroenvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2012 11:36

Re: Zuigen aan andere kat zijn oren

Bericht door jeroenvd »

@castratenkoor

Bedankt voor je reactie ;) vermoede al zoiets alleen omdat ik het zo apart vond dacht ik ga het toch is vragen haha!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zuigen aan andere kat zijn oren

Bericht door castratenkoor »

Hou wel het sabbel-oor in de gaten, dat dat niet gaat irriteren.
Bij mijn eigen katten is dat nooit gebeurd, er wordt meer gespeekseld dan echt gezogen volgens mij.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie