bloed na veranderen van voeding

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

bloed na veranderen van voeding

Bericht door miele2010 »

Sedert ik veranderd ben van voeding (van purina pro plan brokjes naar almo holistic brokjes) heeft ons brits korthaarkatertje steeds wat helderrood bloed rond zijn ontlasting (geen diarree). Voor de rest is er niets abnormaals aan de hand: hij eet goed, drinkt goed, vermagert niet en is heel actief...).
Zou ik nog efkes volhouden en afwachten tot zijn darmpjes volledig gewend zijn aan zijn nieuwe voeding of zou ik terug overschakelen naar zijn oude pro plan brokjes?
Ik weet het niet meer!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: bloed na veranderen van voeding

Bericht door mittenslief »

ik zou met de brokjes eerst teruggaan naar het oude voer en dan heel geleidelijk steeds wat meer andere brokjes erbij doen. anders ook nog naar de DA want het is niet goed dat er bloed bij zit.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: bloed na veranderen van voeding

Bericht door Adriana »

helder bloed kan duiden op problemen bij het poepen, heb je al eens een drolletje samengeknepen en hoe hard is dat? en als de ontlasting hard en droog is en niet stevig/soepel dan is Almo in deze combinatie waarsch niet geschikt..
ben je heel geleidelijk overgeschakeld of binnen een paar dagen? en voer je 100% Almo of ook nog iets erbij, bijvoorbeeld andere brokjes of natvoer?
drinkt katzel goed en hoeveel plassen per etmaal?

je zou kunnen proberen met antihaarbalvet uit een tube om de ontlasting wat zachter te maken en je kunt je dierenarts vragen of het ernstig is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: bloed na veranderen van voeding

Bericht door miele2010 »

Hey Adriana, de ontlasting is niet hard en droog maar soepel... Hij drinkt goed en plast zo een 4 à 5 keer per dag. Ik weet dat het verkeerd is, maar ben redelijk abrupt overgeschakeld op de nieuwe brokjes. Ik heb ook al met de DA gebeld en zij zou het nog even aanzien. Ze beweert dat vooral brits korthaartjes heel gevoelige darmen hebben en dat het dus (meer) tijd vraagt om te wennen aan nieuwe voeding.
Ik ga dus nog even afwachten maar ben er niet echt gerust in!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: bloed na veranderen van voeding

Bericht door Adriana »

ik denk dat er iets aan de binnenkant van het uiteinde kapot schuurt bij het poepen want het bloed is helderrood, dus heel vers en komt van dichtbij. gesprongen bloedvaatje in de buurt van de anus/poepgaatje missch..
had er even bijgezegd dat je al met je da hebt gebeld..
gelukkig is de ontlasting soepel en drinkt ze goed en natuurlijk ben je bezorgd. de enige manier is toch wat geduld en kijken of het met vette haarbalcreme of iets anders vets wat minder wordt.
wat je ook nog kunt doen is wat vettere brokjes erbij geven, dan geef je dus drie soorten brokjes en kijk bij Zls even bij de analyses naar vetpercentages. hij mag ook wel een klein beetje olijfolie als ie dat lust.. of beetje schapen- of lamsvet..

en verder hoop ik dat de britjesbaasjes reageren want ik heb geen ervaring met specifieke eigenschappen van britjes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie