Oorontsteking?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Oorontsteking?

Bericht door patiani-guusje »

Toen ik thuis kwam van mijn werk viel me al op dat Guusje zich anders gedraagt, trekt zich terug, en zit met samengeknepen oogjes, schudt af en toe met haar kop, en een oor houdt ze lager dan het andere oor. Nu zag ik net dat er wat doorzichtig vocht uit dat oor kwam. Heb even gegoogled, en lijkt op oorontsteking.. Iemand ervaring hiermee? Morgen maar even naar de dierenarts..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Cerna

Re: Oorontsteking?

Bericht door Cerna »

Nee, gelukkig geen ervaring. Wel met oormijt, maar dat zal het toch niet zijn? Dat Nina dat meegebracht heeft? Maar dan moet ze het zelf ook hebben.
En hoe kan een kat nou aan oorontsteking komen? Tocht?

Ben benieuwd wat de dierenarts zegt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oorontsteking?

Bericht door castratenkoor »

Kop schudden en oor laag houden doet inderdaad denken aan oormijnt. Vooral verdacht omdat je net een nieuwe kat hebt. Ik zou daarom Nina haar oren ook na laten kijken. Als het oormijt is loop je risico dat ze het allemaal hebben.

Persoonlijk heb ik meermalen een kat uit opvang meegekregen met oormijt. De anderen hebben het nooit overgekregen.

Oorontsteking heb ik geen ervaring mee.

Weet je zeker dat ze geen vlooien hebben, kan ook een vlo in het oor zitten.
Kan natuurlijk ook iets anders in het oor zitten wat jeuk veroorzaakt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Oorontsteking?

Bericht door patiani-guusje »

Bedankt voor het meedenken. Nina heeft geen oormijt is daar al op onderzocht en er zitten dan zwarte spikkeltjes in het oor, een soort kruimeltjes. Dit heeft Guusje niet. Ze is duidelijk niet in orde en ik maak me meteen weer zorgen ook ivm met de nieren. Ze wil ook niet eten, al eet ze de laatste maanden al beroerd en was haar bloed best goed zo'n 6 weken terug. Er is vanacht weer vocht uit het oor gekomen er zat een soort opgedroogde kortst onder haar oor. Ik ga stap zo op de fiets met haar..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oorontsteking?

Bericht door castratenkoor »

Dan zou ze best koorts kunnen hebben en een oorontsteking.
Sneu, een oor is erg kwetsbaar en gevoelig.
Sterkte en beterschap!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Oorontsteking?

Bericht door Chiquita98 »

Ontsteking gaat inderdaad vaak gepaard met koorts.
Oormijt kan trouwens heel diep in het oor zitten hoor waardoor wij het niet altijd zien. Dat was bij gizmo ook het geval toen.
Benieuwd hoe het ging bij de da
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Oorontsteking?

Bericht door jennli »

Jagger heeft wel eens oorontsteking gehad. Hij heeft toen oogdruppels gekregen. Heb alleen geen idee meer hoe ze heten. Ze hebben wel heel goed geholpen. Ik kwam er achter doordat hij steeds aan zijn oortje zat, zijn oortje omlaag hield en veel met zijn kopje schudde. Met druppels ging het weer heel snel over gelukkig. Is ook niet meer terug gekomen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Oorontsteking?

Bericht door patiani-guusje »

Stond om half 9 al voor de deur dus was de eerste. Het is geen oorontsteking of oormijt, ze heeft ook oorsmeer onder de microscoop bekeken niets te zien. De buitenkant is wel wat geirriteerd wslk komt daar het schudden en krabben vandaan. Het niet lekker zijn komt dus niet door het oor. Wel had ze koorts :-( 40.2... Kan zijn dat Nina iets mee heeft genomen hierheen, zij komt toch uit een huis waar veel katten waren. De da denkt dus aan een virusje. Guusje heeft nu een injectie gekregen met een koorts remmend middel, en heb 2 pilletjes mee voor het weekend. Ze is nu dus weer thuis en lijkt zich nu al beter te voelen, loopt in ieder geval weer rond. Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Oorontsteking?

Bericht door jennli »

Beterschap! Goed dat je toch even gegaan bent.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Oorontsteking?

Bericht door patiani-guusje »

Dankje Jennli! Ja vaak merk je het toch als er iets is..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Oorontsteking?

Bericht door Chiquita98 »

Hopelijk gaat het straks weer stukken beter met Guusje. Altijd naar als je diertje ziek is
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Oorontsteking?

Bericht door patiani-guusje »

En toch blijf ik het vreemd vinden ze blijft raar doen met dat oor, eraan krabben soms en houdt hem behoorlijk scheef. Verder lijkt ze wel weer de oude. Maar nu wel met behulp van.. hopelijk straks ook zonder lapmiddelen.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Oorontsteking?

Bericht door mittenslief »

ja de kat van mijn moeder had chronische oorontsteking en die was daar totaal niet ziek van, maar wel altijd scheef oortje en krabte heel de boel daar kapot. de oorontsteking kwam achteraf door een poliep en kregen we niet onder de knie. ik heb toen bij de huisdierendokter een flesje gekocht voor oorontsteking nr.2 en dat hielp een tijdje heel goed.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Cerna

Re: Oorontsteking?

Bericht door Cerna »

Getsie, geen diagnose gesteld en toch is er iets. Hoe machteloos kun je je dan voelen! Hoop toch dat ze snel weer opknapt of dat de oorzaak gevonden wordt. Er kan toch geen insect ingekropen zijn? Ik lees op internet ook iets over een grasaartje? Of heeft de dierenarts goed diep gekeken?
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Oorontsteking?

Bericht door patiani-guusje »

De dierenarts heeft heel diep gekeken.. Zit mij ook niet lekker, Guus wel weer fit maar oor is hangt nog steeds een beetje.. Lijkt geen pijn te doen mag er wel aankomen.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie