Extreem likkende kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GizmoenJiro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2012 12:18

Extreem likkende kat

Bericht door GizmoenJiro »

Onze kitten van bijna 4 maanden heeft de vreemde gewoonte om zodra hij op mn borst komt zitten me helemaal gaat aflikken. Als ik hem zijn gang laat gaan is hij zo een kwartier aan t likken in mn gezicht, met de nodige schuurplekken tot gevolg.
Ik weet dat het goed gedrag is maar het begint nogal irritant te worden omdat hij niet weet van ophouden. Als ik mijn gezicht afwend dan gaat hij verder op een andere plek. Als ik hem even weg schuif dan likt hij mn handen of arm.
Het is echt van de laatste 2 week dat hij dit doet. Wat kan ik het beste doen om hem 'in te houden' zonder dat ik hem echt afwijs (zover dat bij een kat het geval is)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Extreem likkende kat

Bericht door castratenkoor »

Dit lijkt me normaal kattengedrag.

Als je hem dat wassen af wilt leren kun je hem het beste consequent oppakken en wegzetten.
Dus niet het de ene dag wel toelaten en de andere dag niet. Dan snapt hij er niks van.
Zet je hem consequent weg dan houdt die gewoonte vanzelf op.
Kan lang duren, de aanhouder wint.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Extreem likkende kat

Bericht door achtpuntzes »

mijn Muffin had/ heeft dit ook,

ik heb echt pogingen gedaan om het af te leren, maar het is niet gelukt. als ik haar probeer te corrigeren snapt ze echt helemaal niet wat ze dan fout doet.

niet alleen mijn huid en mijn gezicht worden afgelebberd, ook mijn spijkerbroek, andere kleren, het bankstel, en alle andere dingen van stof worden gelikt. dit uit zich dan weer in dagelijkse haarballen.

ik moet het er maar mee doen, denk ik... :)

@ pearlsofpassion:

die manier die je noemt heeft bij muffin dus niet gewerkt. ik krijg bij haar de link gewoon niet gelegd tussen corrigeren (dus oppakken en wegzetten) en het gelik. ik heb haar wel duizend keer achter elkaar opgepakt en weggezet na gelik, maar dan komt ze gewoon weer terug en gaat verder met likken, of ze blijft op een afstand en gaat het bankstel likken of zo. ze snapt dan ook echt niet wat ze fout doet.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Extreem likkende kat

Bericht door nellebel »

heb je een andere creme ofzo voor je gezicht?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Extreem likkende kat

Bericht door Chiquita98 »

Misty hier is ook een likkerd. Als ik het zat ben zeg ik nee of ik doe de mouwen even over mijn handen. Bij mijn gezicht duw ik haar weg en zeg nee. Ze likt Jan en alleman en ach ik vind het wel een lief gebaar
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie