halsband camera

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

halsband camera

Bericht door marline91 »

Hallo,

Ik wil sparen voor een camera aan het halsbandje van mijn kat, zoals Pet's eye view bijvoorbeeld.
Ik ben wel nieuwsgierig waar manja altijd langsloopt, of wat haar favo plekjes zijn, dus ik zag laatst op tv, animal planet, van de pets eye view, nou had ik al eerder zoiets gezien 'Cooper, the photographer cat' was er ook eens voor.

Heeft iemand ervaring met zoiets?
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: halsband camera

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik het afraden. Je doet je poes er echt geen plezier mee dat ze met zo'n ding om dr nek rond moet lopen.
In haar belang zou ik liever helemaal niks om haar nek doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: halsband camera

Bericht door helskinky »

Lijkt me wel leuk om te zien wat je kat de hele dag uitspookt i.d.d.. Zijn die dingen groot?
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: halsband camera

Bericht door lidewij020 »

Het nadeel is dat veel katten de camera ergens onderweg verliezen. De kans dat je hem terugvindt is nihil. Dat is ook zonde van je geld.
Met een gpstracker kun je ook zien waar je kat uithangt en als je kat hem verliest kun je die misschien nog wel terugvinden....je weet waar hij ongeveer moet liggen. Als je je kat kwijt bent is het ook handig. De gpstracker zijn er al een stuk kleiner dan die cameraatjes.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: halsband camera

Bericht door marline91 »

maar een gps tracker maakt geen foto's toch? want dat leek me zo leuk. maar inderdaad de kans dat je zoiets verliest is wel groot, en het terug vinden is klein.
ik ben niet bang dat manja wegloopt, ze is wel altijd in de buurt, maar foto's maken van dingen, wat zij ziet lijkt me zo leuk.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: halsband camera

Bericht door Roest »

Heeft marline91 of iemand anders dit al eens geprobeerd?

Mijn kat gaat sinds een paar weken naar buiten en zou best graag willen weten waar ie zoal uithangt. :-P

De bedenkingen hierboven deel ik overigens wel. Ik hou mijn kat liefst zo vrij en natuurlijk mogelijk en heb een hekel aan bandjes en dergelijke. Het zou dan ook voor een uitzonderlijke keer zijn. Een paar keer per jaar. Of tot de camera kwijtraakt.

Je kan zeggen dat dit puur voor het baasje is maar ja kan ook zeggen dat de kat eindelijk eens kan 'vertellen' wat ie allemaal meemaakt. (om er even een draai aan te geven ;-) )

http://www.youtube.com/watch?v=jGEMrvf1HJM

Ik zou er uren naar kunnen kijken :-P
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: halsband camera

Bericht door eveline1982 »

Ik zou niet afentoe een bandje bij je kat om zijn nek doen, of helemaal (wat veel gevaren met zich mee brengt) of niet. Want veel katten moeten er enorm aan wennen en wringen zich dan in de raarste bochten om ervan af te komen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: halsband camera

Bericht door Kattebeest »

Op zich een leuk idee, heb er ook wel eens over zitten fantaseren. Maar de camera zit aan zijn halsbandje en volgt niet het oog van de kat...
En ach, lang naar iets (?) kijken in het gras of urenlang staren of er wel iets voorbij komt. Weet niet of wij dat zo lang kunnen volhouden :lol: .

Je kan er wel uit opmaken waar hij al die tijd uithangt, en je buren eventueel om verontschuldiging vragen....
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: halsband camera

Bericht door Roest »

Sinds hij buiten komt staat de kattenbak zo goed als werkeloos dus een bloemetje voor de buren zou misschien best op zijn plaats zijn.. :oops:

@eveline Je hebt helemaal gelijk en dat is ook waarom ik terughoudend ben. Als ik het zou doen zou ik hem in ieder geval eerst geleidelijk aan het bandje laten wennen. Met een beetje beloning, conditioneren, zodat hij het als positief ziet.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: halsband camera

Bericht door Kattebeest »

Die van mij komt ook buiten. Nu hij ouder is heeft hij een eigen kattenbak in de tuin, overdekt stukje droge aarde. Maar toen hij net in huis was... ;-) .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie