mag een kitten gourmet

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Friki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14

mag een kitten gourmet

Bericht door Friki »

Ik heb 2 britse korthaartjes van 17 weken.
Ze krijgen van mij kittenbrokjes van Fokker(heel de dag).
S'morgens en s'avonds een zakje felix junior in gelei.
Nu heb ik gisteren een miniblikje van gourmet gold mousse gegeven,ze vonden het heel lekker,maar is het wel goed voor de kittens?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: mag een kitten gourmet

Bericht door nellebel »

bij mij krijgen de katten ook goede kwaliteit brokjes en 2x per dag een klein beetje gourmet brokjes in saus. zal niet het allerbeste voer zijn, maar als extraatje geloof ik niet dat het kwaad kan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: mag een kitten gourmet

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
k zag dat er in Fokker kittenvoer 22% vet zit en dat zou ik ze niet al te lang geven als je niet wilt dat je britkleuters bolletje rond worden ..
je kunt heel goed twee soorten kittenvoer geven, even bij Zooplus naar de samenstelling en analyse kijken en kijk uit voor hele zetmeelgehaltes/graan..
en je kunt ook proberen om wat rauwe kip/kalkoen in hele kleine stukjes te geven, gekookt kan ook..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mag een kitten gourmet

Bericht door castratenkoor »

Gourmet Giold kun je probleemloos aan kittens geven als snackje.
Ik zou adviseren bij Zooplus ook eens Miamor blikjes 85 gram te proberen. Is heel handig die klein blikjes en is er in veel smaken, redelijk geprijsd en prima kwaliteit.

Omdat de kwaliteit van het voer snel achteruit gaat als het open is, zijn die kleine blikjes een uitkomst.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Friki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14

Re: mag een kitten gourmet

Bericht door Friki »

Adriana schreef:welkom op het Forum!
k zag dat er in Fokker kittenvoer 22% vet zit en dat zou ik ze niet al te lang geven als je niet wilt dat je britkleuters bolletje rond worden ..
je kunt heel goed twee soorten kittenvoer geven, even bij Zooplus naar de samenstelling en analyse kijken en kijk uit voor hele zetmeelgehaltes/graan..
en je kunt ook proberen om wat rauwe kip/kalkoen in hele kleine stukjes te geven, gekookt kan ook..
Ok,bedankt voor de tip!
Helaas heb ik 3 grote zakken aangeschaft waarvan er nu pas 1 op is.Heb het toen gekocht omdat de fokker ze dat ook gaf.
Ik heb een broertje en een zusje en het katertje weegt inmiddels al 2310gr en het poesje 1720gr(gisteren nog gewogen).Het katertje begint al wel flink fors te worden inderdaad,misschien toch maar op zoek naar iets anders.Maar misschien een rare vraag maar waarom is er bijv felix junior. zijn de stukjes dan alleen maar kleiner of is het dan toch anders samengesteld.daarom ook mijn vraag over de gourmet.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: mag een kitten gourmet

Bericht door Adriana »

op ieder blikje staat een lijstje met ingrediënten en analyse en als je er een paar naast elkaar zet, dan zie je de verschillen.
en dan kun je dus voor een hoger/lager eiwitgehalte of vetgehalte kiezen of andere ingredienten. wij hebben tig topics over voeding en missch handig om je daar in te lezen..
die zakken Fokker kun je wel opmaken maar dan denk ik in combi met een wat minder vet voer.. en ook dat is even zoeken en naast elkaar zetten.
bij Zplus staan alle ingrediënten en analyses bij iedere soort.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: mag een kitten gourmet

Bericht door pearlsofpassion »

Gourmet gold lijkt me beter dan de felix.
Maar nog steeds niet prachtig.
Je kan beter een blikje zoeken waar geen granen, suikers of melk in zitten.

Zoals bv de Miamor die Dinie al aangaf. Het is inderdaad erg handig omdat die kleine blikjes hebben. Als ze iets groter zijn en misschien wat meer eten, zijn er nog vele andere merken die enkel vlees bevatten en goed van prijs zijn. Je zal ze echter niet in de supermarktrekken vinden, maar vb wel op Zooplus.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: mag een kitten gourmet

Bericht door Chiquita98 »

Eerlijk gezegd geef ik de katten hier qua nat vlees ook niet het meest gezonde voer. Ze krijgen per avond dan ook maar 25 gr(1 zakje verdeeld over 4 katten). Het is gewoon als lekkernij. De droge brokken heb ik wel van goede kwaliteit.
Ga toch stiekem toch ook even neuzen bij zooplus over miamor
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie