Waar heb een kat echt een hekel aan?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
brigittel
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2011 10:20

Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door brigittel »

Ik heb last van de kat van de buren.
Ik heb een sureflap kattenluik, waar mijn katten in en uit kunnen.
Mijn buren hebben geen kattenluik en roepen hun katten ook niet binnen.
Nu heeft een van de katten een manier gevonden, dat hij toch naar binnen kan.
Hij slaat zijn nagels in het deurtje en trek hem open en steek zijn kop er door zo komt hij binnen. Het deurje klap meestal een paar keer voord at het hem lukt.Als ik 's nacht het hoort
moet ik eerst mijn bed uit en in de andere kamer de raam open doen, dan is hij als weg voordat ik water kan gooien.
Nu zat ik er zelf aan te denken of vaseline zou helpen.
Ik vind hem ook vaak binnen en heb al met water gespoten met waterspuit, maar het help niet.
Een van mijn katten en de kat van de buren zijn de beste vriendjes, dus hij jaagt hem niet zijn huis uit.
Ze slapen ook altijd in mijn tuin, omdat ik verschillende schuilhokjes voor de konijnen heb.
De buren trekken zich niets van aan en willen zelf geen kattenluik plaatsen.

Heeft iemand een idee wat ik op de kat kan spuiten, zodat hij niet meer binnen komt?

M.vr.gr.
Brigit
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

waarom heb je eigenlijk last van de kat van de buren?

je hebt zelf meerdere katten, en geeft aan dat een van je katten bevriend is met de buurkat. die komt dus gewoon op bezoek. je buren vinden dat geen probleem, waarom jij wel?

in ieder geval is de buurkat niet echt onder de indruk van je plantenspuit. waar je verder nog mee zou kunnen spuiten zou ik niet weten.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
brigittel
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2011 10:20

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door brigittel »

Ik vind het een probleem, omdat er weer gesproeid wordt in huis.
Ik ruikt het niet, maar als mensen binnenkomen die ruiken het wel. En mijn meubels gaan er aan.
En 's nacht wordt ik wakker omdat hij aan het luikje zit, van gebroken nachten wordt ik moei en krijg hoofdpijn. Verder eet hij het eten op van mijn katten. En nu ik in de WW zit, wordt het een duur grapje.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door castratenkoor »

Het is jouw keuze je katten los te laten. Daarmee kies je er tevens voor dat buren last hebben van jouw katten. Ze zullen in andermans tuin poepen en plassen, bloemperkjes omspitten en eventueel last bezorgen voor vollières en vijvers.
Jij hebt last van de kat van de buren. Dat hoort in mijn optiek bij jouw zelf gemaakte keuze.
Dus ik zou zeggen leven en laten leven.
Dat je huis naar kattenpies ruikt hoeft helemaal niks te maken te hebben met de kat van de buren.
Dat is een conclusie die je - weer in mijn optiek - niet zou kunnen trekken.

Wil je geen last van de kat van de buren en daarmee ook niet dat anderen last hebben van jouw katten, kun je een andere deur nemen, zonder kattenluik.
Dan ben je meteen verlost van alle problemen.

Alleen als je zelf geen overlast bezorgt, kun je klagen over andermans dier.

Waar heeft een kat een hekel aan heet je topic. Echter als je iets bij het luik smeert waar een kat een hekel aan heeft, dan willen ook je eigen katten er niet meer door.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door achtpuntzes »

brigittel schreef:Ik vind het een probleem, omdat er weer gesproeid wordt in huis.
Ik ruikt het niet, maar als mensen binnenkomen die ruiken het wel. En mijn meubels gaan er aan.
En 's nacht wordt ik wakker omdat hij aan het luikje zit, van gebroken nachten wordt ik moei en krijg hoofdpijn. Verder eet hij het eten op van mijn katten. En nu ik in de WW zit, wordt het een duur grapje.

dat zijn wel goede redenen om de indringer weer buiten te werken...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door Ilone »

Misschien een idee om je tuin af teschermen?
Kattenren?
Iets in die richting?

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zelf katten heeft, zo reageert op andere katten.
Weet je zeker dat het door de buurkatten is dat er binnen gesproeid wordt?
Zijn jouw katten geholpen?
Is er iets veranderd in je situatie?

Even wat vraagjes ter verduidelijking van de situatie
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door Chiquita98 »

Hmm slimme kat om door zo'n chipluikje te komen.
Geen idee wat je ertegen kan doen. Ik snap zelf ook niet waarom je een kat met water gaat bekogelen als je zelf ook een kat hebt. Ik zou dat nooit kunnen doen bij katten.
Alles wat je gaat doen met het luikje zal ook je eigen katten treffen.
Misschien voor in de nachten iets voor het luikje zetten zodat je eigen katten binnen zitten en die andere er niet in kan.
Anders het bedrijf van die luikjes eens bellen en je probleem voorleggen?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door Sifra »

Nou, ik kan me best voorstellen dat je niet blij bent met een vreemde kat die in je huis sproeit. Ik heb dat zelf ook een tijdje meegemaakt met een ongecastreerde buurkater.
Ik heb er geen enkele moeite mee om een plens water over zo'n ongewenste indringer te gooien. Je gooit trouwens zelden raak, maar het heeft wel een schrikeffect. Ik jaag mijn buurkater consequent de tuin uit als ik hem zie en zo langzamerhand begrijpt hij wel dat hij niet welkom is. Overdag durft hij niet meer binnen te komen en 's avonds haal ik mijn katten binnen en sluit het luik af met een zelfgemaakte schuif. Zo ben ik van mijn ongenode gast afgekomen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door castratenkoor »

Wat u niet wilt wat u geschiedt doe dat ook een ander niet. M.a.w. zolang anderen last hebben van jouw katten zul je ook moeten accpeteren dat jij last heb van andermans katten.
Zoals Ilone al aangeeft, tuin catproof of een ren.
Zoals Sifra omschrijft, luik afsluiten 's nachts, dan heb jij ook rustige nachten.

Zelf heb ik 8 katten die via een kattenluik in een ren van 10 meter kunnen.
Zo heeft niemand last van mijn katten.
Ik overigens wel van andermans kat maar dat is weer een ander verhaal.
Ik ben van mening dat ik wel recht van spreken heb over de overlast van een dag en nacht los rondlopende kat. 's Nachts luik afsluiten bij loslopende katten vind ik sowieso een must.
Vooral in de nachten bezorgen katten anderen veel overlast.

Ik zie het als oogkleppen ophebben, zolang je het zelf niet ziet wat ze aanrichten kan het niets schelen......

En dat geldt net zo goed voor le eigen katten Brigittel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door Chiquita98 »

Toch blijf ik het zielig vinden zo'n plens water over de kat heen. In feite kan die kat er niks aan doen. Ik heb ook mijn tuin afgezet, omdat ik dus niet wil dat anderen last hebben van mijn katten. Vraag me af wat de mensen hier ervan vinden die hun katten vrij naar buiten laten en hun kat komt helemaal zeiknat en misschien wel gestresst thuis?? Vind je dat dan ook maar ok?? Ik kan me dat werkelijk niet voorstellen. Maar goed dat zal wel verschil in gevoel zijn denk ik.
Ik hoor ook elke nacht rond 05.00u wel een kat. Eergister hadden er 2 ruzie en vannacht hoorde ik een kat rond die tijd keihard mauwen. Moest zeker weer verplicht naar buiten in de nacht bij mensen die geen luikje hebben grrrr
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
brigittel
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2011 10:20

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door brigittel »

Kattenluik afsluiten is geen optie, hij blijf eraan rommelen en mijn katten willen ook dan naar buiten.
En ik heb 2 katten die zijn komen aanlopen die blijven niet graag in huis.
Ze komen binnen voor eten en een knuffel en gaan weer.
Er lopen hier veel ongecastreerde katters. Een van deze drong steeds binnen en lag lekker op mijn stoel. 2 van deze heb ik laten helpen en laten chippen en een huis gegeven. Ze zijn allebei kroelkatten geworden.
Ik wil hem gewoon niet in mijn huis, buiten in de tuin vind ik geen probleem.
Cerna

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door Cerna »

Je vraagt advies, je krijgt advies en wijst het vervolgens af. Wat wil je nu? Jouw katten mogen wel overal gaan en staan, maar de kater van je buren niet. Erg onredelijk, niet?

Ik ben het volledig met Dinie eens: wanneer je niet wilt dat je overlast hebt van andere katten zul je er zelf wat aan moeten doen door je tuin te omheinen of het kattenluik 's nachts af te sluiten. Dan blijven je eigen katten gezellig binnen en kunnen ook niet via een kattenluik bij andere mensen naar binnen want wie zegt dat dat niet gebeurt?
En wanneer je van katten houdt, gooi je er geen plens water overheen!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door Ilone »

En je tuin afschermen dan? Zo kunnen je katten wel naar buiten in de tuin, maar de buurkatten niet.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Wij hebben onze tuin afgeschermd, onze katten kunnen er niet uit maar de buurkatten kunnen er wel in hoor. Vanaf de schutting springen zo over het gaas de tuin in.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Waar heb een kat echt een hekel aan?

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb ook mijn tuin afgeschermd, maar er is nog nooit een buurkat geweest die in mijn tuin sprong! Ze zitten wel eens op de schutting maar durven dan echt niet naar beneden te springen hoor met 4 katten die hem op staan te wachten :lol:
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie