mijn kat en z'n kattentuigje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
p-h-o-e-b-e
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2012 11:12
Locatie: roeselare

mijn kat en z'n kattentuigje

Bericht door p-h-o-e-b-e »

Mijn kat is bijna 1 jaar , en ik wil hem graag laten wennen aan een kattentuigje.
Dat probeer ik al even maar hij wil er niets van weten , zodra hij het aan heeft verstopt hij zich op een plaats waar ik niet bij hem kan. En hij zit daar maar en te kijken alsof hij dood gaat.
Ik denk dat hij toneel speelt maar zeker ben ik niet. En als ik het gewoon naast hem leg loopt hij weg of z'n leven ervan afhangt!
Weten jullie hoe ik dit kan verhelpen?
quibus is lief , m'n hartendief
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: mijn kat en z'n kattentuigje

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
sommige katten wennen nooit aan een tuigje dus ....
leg het tuigje een paar dagen in zijn buurt, dan kan het tuigje zijn geur krijgen en hij wennen aan het tuigje. en dan heel voorzichtig.. even mee spelen en in tussen belonen met knuffels..
veel heel veel geduld en geen garantie dat het lukt..
rechtsboven zit een zoekfunctie en daarmee krijg je alle berichten waarin over tuigjes wordt geschreven, daarin staan veel meer tips!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
p-h-o-e-b-e
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2012 11:12
Locatie: roeselare

Re: mijn kat en z'n kattentuigje

Bericht door p-h-o-e-b-e »

Heb ik al geprobeerd ,... helaas.
quibus is lief , m'n hartendief
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: mijn kat en z'n kattentuigje

Bericht door Chiquita98 »

Hoe lang heb je het geprobeerd? Soms duurt het gewoon heel lang voordat een kat er aan went en wat Adriana zegt; misschien wel nooit
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: mijn kat en z'n kattentuigje

Bericht door nellebel »

onze guusje wordt knettergek met het tuigje. die vliegt tegen het plafond en gaat horendol door het huis. die moet je echt gaan vangen als een wilde kat. die zal dus noooooooit wennen aan een tuigje. dus guusje blijft lekker binnen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: mijn kat en z'n kattentuigje

Bericht door Ilovesiamesecats »

Lucky wordt ook gek van zijn tuigje, Pride maakt het niet zoveel uit. Nu hebben we de tuin afgeschermd en kunnen ze lekker los naar buiten, iedereen blij :grin:
Mijn *Joepie was heel makkelijk met zijn tuigje, ging er echt voor staan bij het om en afdoen. Hij wist ook heel goed om te gaan met het lijntje, heel soms zat hij toch vast. Ik moet zeggen dat het wel een stuk relaxter is als de katten zo buiten lopen. Twee katten aan een lijntje is ook niet te doen.

Eigenlijk wil ik Lucky wel wennen aan een tuigje of halsbandje, als we ergens naar toe gaan vind ik het geen fijn idee dat er geen adreskokertje om zijn nek zit. Ze zijn gechipt maar toch...

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Plaats reactie