vlooien??

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
joke86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2012 12:52

vlooien??

Bericht door joke86 »

Hallo, ik zit met een probleem denk ik. Ik word gebeten vooral op mijn onderbenen en onderarmen, mijn vriend ook. Dus ik dacht wij hebben vlooien in huis. Ik heb mijn katten ontvlooid met advocate. Maar heb voorheen geen enkele vlooi bij ze gezien, ook niet in huis trouwens. Ik stofzuig elke dag het hele huis, en heb alle mandjes en kleedjes uitgewassen, maar ik wordt nog gebeten. Maar waar zijn ze dan. Ook heb ik een bord water met afwasmiddel met een kaarsje in een donkere kamer gezet maar geen vloo te bekennen. Waar zitten die krengen dan!
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: vlooien??

Bericht door lidewij020 »

Misschien buiten...in de tuin? in het trappenhuis?
Nu het warmer wordt ontpoppen veel vlooien zich, die als pop overwinterd hebben.
Ze kunnen overal zitten. Tussen spleetjes in je vloer etc.
Meestal gaat het na verloop van tijd wel beter als je je katten goed vlooienvrij houdt. Je kunt ook eens bij de buren informeren. Als die niet aan vlooienbestrijding doen bij hun huisdieren, dan kunnen ze natuurlijk blijven komen...
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie