Krabpaal voor Ragdoll

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Marisj2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2012 11:17
Locatie: Overijssel

Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door Marisj2 »

Hey allemaal! :smile: Wij krijgen aan het eind van de maand een Ragdoll kitten en wij zijn hard opzoek naar een leuke krabpaal. Nu vragen wij ons af of we een lage krabpaal moeten halen aangezien ze nog maar een kitten is, of dat we gewoon al een hoge kunnen halen. Ze is nu nog bij haar moeder en daar in huis leert ze de krabpaal wel goed te gebruiken, maar ik twijfel toch een beetje. En welke krabpalen hebben plateaus die groot genoeg zijn voor een volwassen Ragdoll poesje? Wij dachten zelf aan krabpaal Raponsje (http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... bos/185931) van Zooplus, is dat een goed krabpaal voor onze kitten en voor als ze wat groter is, of advisreren jullie iets anders? Alvast bedankt voor het antwoorden! :grin:
Groetjes Marissa, een pootje van Luna en vanaf 10 juni ook een pootje van Kaloo!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

ik zou meteen voor iets groots gaan. een kleine krabpaal kun je maar kort gebruiken, want het is belangrijk dat katten hun hele rug kunnen strekken als ze zich uitstrekken.

en ik vind het een hele mooie goede krabpaal, die van de link.

katten gaan heel graag de hoogte in. ze vinden het prettig om vanuit de hoogte alles in de gaten te kunnen houden. dus een hoge krabpaal (palen?) is (zijn) altijd goed :)

o, ja...

en zooplus staat goed aangeschreven hie.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Marisj2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2012 11:17
Locatie: Overijssel

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door Marisj2 »

Bedankt voor het antwoord! Ik koop zelf ook graag bij Zooplus vanwege snelle levertijden en goede communicatie.
Ik denk dat we dan maar voor die krabpaal gaan. Hebben jullie nog andere suggesties voor een mooie krabpaal waar jullie eventueel zelf ervaringen mee hebben?
Groetjes Marissa, een pootje van Luna en vanaf 10 juni ook een pootje van Kaloo!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door achtpuntzes »

ik zou zeggen:

kijk eens in het volgende topic alhier:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ie#p398719

en doe wat inspiratie op.

ik heb onder andere deze:

Afbeelding

mijn drie poezen maken zelfs ruzie over wie er in het hangmate mag liggen :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door nellebel »

ik heb 3 krabpalen. 1 hele lange rechte waar ze heerlijk tegenop kunnen staan. 1 hoekpaal met lig plateautjes en een tussenmodel.
maar goed, heb dan ook 2 katten.
ben het met 8.6 eens, ga meteeen voor een goede, ook al komt het katje nog niet tot bovenaan emt strekken dat maakt niks uit, maar over een paar maanden is dat wel zo en is je kittenkrabpaal nutteloos.
veel plezier alvast met de voorpret
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Marisj2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2012 11:17
Locatie: Overijssel

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door Marisj2 »

Dat is ook wel een mooie krabpaal achtpuntzes! Ik ga sowieso na het advies wat ik via dit forum heb gekregen voor een grote krabpaal, daar hebben ze later dan in ieder geval ook nog wat aan.
Haha bedankt Wendy, de voorpret is er zeker wel. Ik kan geen dierenwinkel voorbij lopen zonder even snel naar binnen te gaan en te kijken of ze nog iets leuks hebben voor Luna :lol:
Groetjes Marissa, een pootje van Luna en vanaf 10 juni ook een pootje van Kaloo!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan kijken hoe groot de plateau's zijn.
Ik zou bij een ragdoll minstens een doorsnede van 35-40cm aanhouden. Niet alle plateau's hoeven zo groot, maar vb de ligmandjes wel.

De krabton (Dionysos of iets dergelijks) XL in jullie geval, is trouwens ook een aanrader. Zowel voor jonge als oudere katten.
Je zal trouwens verbaasd staan hoe snel die klein bovenin een plafondhoge krabpaal zit. Daar hoeven ze nog niet groot voor te zijn.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door achtpuntzes »

ik zit al heel lang te dubben over een krabton.

maar een goede krabton is niet echt goedkoop, en de goedkopere versies zien eruit of ze na een jaartje al "op" zijn.....

die dionysios die valt wel binnen mijn budget. zal ik ze maar weer eens gaan verwenen met een krabton?
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Marisj2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2012 11:17
Locatie: Overijssel

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door Marisj2 »

Die krabton is ook wel erg leuk! Maken ze daar wel veel gebruik van, wat zijn jullie ervaringen daar mee? Ziet er wel erg leuk uit! :smile:
Ik ben trouwens wel een beetje bang dat de kleine van de paal valt wanneer ik een keer niet thuis ben. Is het onnodig om me daar druk over te maken, of??
Groetjes Marissa, een pootje van Luna en vanaf 10 juni ook een pootje van Kaloo!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door Chiquita98 »

Kittens redden zich vaak al vrij snel met grote krabpalen hoor. Lekker onbesuisd klimmen. Qua vallen hoef je echt niet bang te zijn hoor. Ze zijn wat wilder nog met klimmen, maar het is zeker onnodig om je daar zorgen over te maken. Tis een kat en klimmen zit in zijn natuur.

Ja zo'n krabton wil ik ook nog erg graag voor boven in de kattenkamer!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Marisj2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2012 11:17
Locatie: Overijssel

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door Marisj2 »

Oké, bedankt voor je antwoord. Dat is weer een zorg minder hihi! Zit nu te twijfelen of ik nog een krabton ernaast moet aanschaffen. Twijfels, twijfels :lol:
Groetjes Marissa, een pootje van Luna en vanaf 10 juni ook een pootje van Kaloo!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door achtpuntzes »

hier ook twijfels...

of een krabton, of zo'n telescoopkrabpaal, die je tot het plafond kan schroeven.

qua krabton wil ik toch wel hoger gaan dan de een meter die die dionysios xxl is. want mijn katten zitten echt heel graag hoog.

maar voor het geld van een luxe krabton van anderhalve meter kan je ook een superdeluxe krabpaal tot het plafond kopen met alles erop en eraan.

tja... wat zal ik eens gaan doen. (in ieder geval gaan sparen :) )
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door BillyJean »

de krabton is hier een groot succes, en is altijd bezet. Ik vind het een toppertje
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Marisj2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2012 11:17
Locatie: Overijssel

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door Marisj2 »

Hmm dat wordt nog eens goed nadenken voor mij... Het is sowieso allebei een dure bedoeling en inderdaad voor de prijs van een hoge krabton kun je ook een superdeluxe grote krabpaal bestellen. Ik ga zo nog maar eens in overleg met vriendlief haha, wie weet kom ik er dan wel uit :grin:
Groetjes Marissa, een pootje van Luna en vanaf 10 juni ook een pootje van Kaloo!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Krabpaal voor Ragdoll

Bericht door Chiquita98 »

Ik wil ook voor een grote krabton gaan. Hoe hoger hoe beter vind ik. Ik hoef nog geen nieuwe krabpaal. Heb er nu 4 en das wel even genoeg.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie