Zeer lange introductie, eerste poes :)

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Dina
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 feb 2012 12:18

Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door Dina »

Hoi allemaal,

Ik ben Marle en ben nieuw hier. Ik ben een ontzettende dierenvriend.
Afgelopen december hebben wij onze prachtige lieve hond van 14 jaar moeten inslapen. Het is ongelofelijk hoe een dier een deel uitmaakt van de familie en in ons geval vaak ook een beetje het middelpunt is (Ja, al mijn huisdieren zijn verwend geweest, zelfs de parkiet die we hebben gehad).
Sinds augustus hebben mijn vriend en ik samen ons eerste huis gekocht, een heel leuk appartement op 3 hoog. Het huis is helemaal klaar en ingericht, maar toch was het incompleet.
Ik wilde een huisdier. Geen hond meer, dat kunnen we even niet aan, we hebben het nog niet achter ons kunnen laten. Daarbij, een hond in een appartement van 3 hoog en 80m2? Dat vinden we zielig. Ik wilde een kat.
Mijn vriend komt uit een ander land waar er veel straatkatten en honden zijn, hij is dus een beetje angstig omdat de dieren daar soms kunnen aanvallen, en natuurlijk worden de kinderen daar ook bang gemaakt zodat ze uit de buurt blijven voor eventuele ziektes.
Daarbij hebben we familieleden en vrienden die ook katten hebben, waarvan een aantal toch wel apart gedrag vertonen. Mijn opa en oma hebben een katertje gevonden die ondertussen beiden onderdrukt :lol:
Maar goed, van de week zei mijn vriend dat hij het er toch op wil wagen, maar dan wel een kitten. De zoektocht was begonnen.
Dit bleek nogal lastig. Op marktplaats zijn er toch veel wat oudere katten, en daar is niks mis mee, maar we wilden zoveel mogelijk mee maken van het beestje. Zeker voor de eerste keer. Nou, uiteindelijk bij een paar catteries gekeken, maar ik vond €600,- voor een kitten toch wel veel, aangezien een stamboom mij helemaal niks interesseert. Stiekem ben ik erg gecharmeerd van vuilnisbakkies ;-)
Dinsdag werd ik wakker en ik dacht dat ik maar eens bij het asiel zou moeten kijken. Toen waren we eigenlijk al een beetje verliefd op een leuke lapjespoes van een cattery.
Ik ben daar naartoe gegaan, heb uitgelegd dat ik een binnenpoes wil, en een beetje aan de jonge kant als het kan. De vrouw die daar werkte nam me mee naar een dikke grote zwarte kater, maar onderweg had ik er al eentje gezien eigenlijk. Dus toch maar terug naar die ene poes die ik had zien liggen. Toen de vrouw bij het glas kwam sprong het poesje gelijk op een stoel om bij haar te zijn, en oh wow wat een vriendelijk smoeltje. Ik mocht naar binnen en haar aaien als ik daarna mijn handen zou ontsmetten. Na 3 minuten was ik eigenlijk al verkocht. Ze wisten niet helemaal zeker of het een binnen poes was, maar ze moest absoluut alleen omdat ze een keertje geplaatst is bij een gezin waar meerdere katten waren. Daar werd ze onzindelijk dus is ze weer terug gebracht. Ik vond het een beetje een gek verhaal maar nu ik zie hoe lief ze is begrijp ik het wel een beetje. Het is nogal een sulletje en ik denk dat de andere kat(ten) over haar heen denderden zonder dat ze iets terug deed.
Ze hebben mij verteld dat ze zo'n 2 jaar is, maar ik vind haar vrij klein van stuk. Dit laat ik nog onderzoeken bij de dierenarts.
Natuurlijk kom ik niet zomaar thuis met een poes zonder dat mijn vriend haar ook heeft gezien en een klik voelt. Ik heb hem gebeld op zijn werk dat er een ontzettend leuke poes zat en dat ik haar helemaal zag zitten, en of hij alsjeblieft zo snel mogelijk kon komen kijken die dag.
Hij kwam net op tijd thuis en had een goede vriend mee genomen die de poes ook graag wilde zien.
Toen we gingen kijken lag ze eigenlijk lekker te slapen, maar omdat er een zieke kat bij haar in hetzelfde "hok" zat maakte mijn vriend zich een beetje zorgen en hij vroeg of ze een beetje levendig is. De 2 mensen van het asiel probeerde haar gelijk te laten spelen, wat ik heel lief vond en ook een beetje hartverscheurend. Zo van 'Doe je best, verkoop jezelf nou een beetje'. Ze bleef een beetje lui (Maar ik ga ook niet gelijk hardlopen vanuit m'n bed haha), maar ik zag dat mijn vriend ook was verkocht. Hij vroeg me of we haar gelijk mee zouden nemen. Het was bijna 4 uur en om die tijd sluit het asiel.

Nee, dit mag absoluut niet overhaast gebeuren, we hadden nog geen kattenbak, speeltjes, voer, niets! Ik heb dit hele forum doorgespit dus we wisten wel waar we aan begonnen. We hebben haar gereserveerd tot 12 uur de volgende dag.
We hebben gelijk alles in huis gehaald, behalve een borstel en een mandje. We konden bijna niet slapen die nacht :lol:
10 minuten nadat het asiel was geopend de volgende dag waren we weer terug. We mochten haar nog een keertje bekijken en toen hebben we haar uitgeschreven. Ze is gechipt, ingeënt en gecastreerd (wat recent is gebeurd want ze heeft nog een paar korstjes van de hechtingen). Heeft 2 vlooienbehandelingen gehad en is ontwormd, helemaal klaar om mee te gaan dus.
De reismand vond ze maar niks, probeerde hem open te maken en was heel aandoenlijk aan het miauwen.
Eenmaal thuis hebben we het kooitje in de woonkamer gezet en open gemaakt. We hadden geen deuren gesloten, ze mocht overal kijken maar we hadden wel een paar deuren op een kiertje gezet zodat ze er wel gelijk kon komen als ze dat wilde.
We hadden van te voren afgesproken haar met rust te laten zodat ze alles op haar gemak kon verkennen. Dat was heel moeilijk!
Ik had hier verhalen gelezen dat ze zich ergens kon verstoppen en misschien wel weken zich niet echt zou laten zien.
Gelukkig is ze heel nieuwsgierig en nadat ze een paar keer rond was gelopen heeft ze gelijk iets gegeten en gespeeld met mijn vriend. Hij moest uiteindelijk weer aan het werk en ze was alleen met mij. Ik heb haar gewoon haar gang laten gaan, totdat ze ineens op me afrende, naast me kwam zitten en begon te spinnen. Mooi, alles is in orde :) Dit heeft misschien 2 uurtjes geduurd. Alles ging dus sneller dan verwacht. Ze ging naast me liggen op de bank, ik heb er een fleece dekentje op gelegd. Ze heeft haar plekje gevonden!
In het asiel heette ze Lenny, maar we noemen haar Dina. Dit is een beetje een grapje, we zijn gek op de film Jurassic park, dus we noemen haar voor de grap Dina-saurus :lol:
Wat een makkelijk poesje, ongelofelijk. Ze voelt zich hier nu al thuis, er zijn nog een paar mensen naar haar komen kijken, het was geen probleem, ze is geen moment bang geweest. En zooo lief! Echt een knuffeldiertje. Ze loopt achter me aan, ze heeft een gezonde eetlust, en ik hoefde de kattenbak maar 1 keer te laten zien, die gebruikt ze nu gewoon.
Achteraf gezien ben ik blij dat we niet voor een héél klein poesje zijn gegaan omdat ze bij het asiel al een beetje over haar konden vertellen. Ze is ergens gevonden, maar waar ze ook vandaan komt, ze is daar heel goed behandeld en opgevoed.
Alleen zijn alle planten verhuisd naar de zijkamer, dat is nu zo'n beetje een jungle haha. Ach, voor wat hoort wat denken we maar.
Ze heeft 2 keer een hele drukke bui gehad waarbij de achter een balletje met een bel aan ging, met een hele dikke staart, het zag er zo schattig uit.
Ik denk dat ze gesloopt was van de dag want toen we gingen slapen en het licht uit deden in de woonkamer ging ze gelijk daarheen, ze heeft nog even uit het raam gekeken maar is op haar dekentje gaan slapen. Ze is vanochtend pas even komen kijken op het bed of we al wakker waren, verder wil ze niet echt op bed, wat wij best fijn vinden. Ze mag het wel hoor.

Ze gaat van de week even naar de dierenarts, gewoon om haar even helemaal na te laten kijken. Gewoon voor de zekerheid. Ze maakt een gezonde indruk dus ik laat haar eerst even een dag of 3 tot rust komen voordat ik haar dat aandoe. Ze heeft vandaag ook al kennis gemaakt met de stofzuiger, ze was wel nieuwsgierig maar toch ook wel bang, en toen de stofzuiger uit ging, ging zij ook zo'n beetje knock out (gewoon slapen hoor ze viel niet flauw haha) dus ik denk dat ze stiekem toch wel banger was dan dat ze eruit zag.

Verder weet ik niet of foto's gewaardeerd worden, maar ik heb er een paar op internet gezet :)

Even ontspannen na de verkennings tocht
http://i1258.photobucket.com/albums/ii5 ... rus/19.jpg

Tijdens het spelen
http://i1258.photobucket.com/albums/ii5 ... rus/29.jpg

Ahhh het dekentje!
http://i1258.photobucket.com/albums/ii5 ... rus/32.jpg

Pff een heel verhaal, maar ik ben helemaal weg van d'r :cathappy:
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door Robijn »

Wat fijn dat het meteen zo goed gaat met Dina-saurus!! ;-)
Aan je lange verhaal kan ik wel opmaken dat je helemaal hyper van enthousiasme bent!
Ik hoop dat jullie en Dina veel plezier met elkaar gaan beleven.
Leuke foto's; ze ziet er al heel erg op haar gemak uit.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door Adriana »

ze is helemaal op haar gemak en wat een lekkere dikke wangetjes. lief gezichtje ook.
wat zal die blij zijn dat ze een warm mandje/fleece dekentje en lieve baasjes heeft!
ze mag rauwe kip en als binnenpoes ook wel wat (katten)gras..
en welke variant van Prins kattenvoer krijgt ze?
en verder wat een geweldig verhaal en jullie hebben het goed aangepakt en goed voorbereid. hihi prinses Dina-saurusje... hihi
en welkom op het Forum !
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Dina
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 feb 2012 12:18

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door Dina »

@ Robijn
Ja daar ben ik ook heel blij mee dat ze zich zo snel heeft aangepast aan haar nieuwe omgeving, je weet toch niet wat zo'n beestje al heeft meegemaakt.

@ Adriana
Oplettend! :D Wat je daar ziet is een tasje wat we hebben mee gekregen, het voer laten we niet op de grond slingeren hehe. Maar het is inderdaad wel Prins kattenvoer. Dit hebben we mee gekregen van het asiel, ik ben alleen vergeten te vragen of dat is wat ze daar ook kreeg. Ik neem aan van wel want haar ontlasting zag er goed uit. Er staat bij: voor de actieve volwassen kat.
Als tweede ingrediënt staat wel mais, ik zal in de dierenwinkel even kijken voor voer met wat meer vlees, en dat dan beginnen te mixen en haar zo overzetten op ander voer.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door lidewij020 »

Wat een leuk katje en wat een leuk verhaal! Volgens mij heeft ze haar plekje wel gevonden!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door Catfish »

Wat fijn dat Dina-saurus een fijn en warm thuis heeft gevonden bij jullie! Je enthousiasme is aanstekelijk, fijn! De foto's zijn aandoenlijk.
Over goede voeding valt hier genoeg te lezen, je kunt de zoekfunctie rechtsbovenin gebruiken.
Heel veel plezier met haar, maar ik heb zo'n idee dat dat wel goed komt... ;-)

Edit: ahum, sorry, welkom op dit forum!!
Laatst gewijzigd door Catfish op 02 mar 2012 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, een Cuzco-look-a-like'je :grin:
Ze lijkt nogal op mijn oudste kater. ;-)
(http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=21645)

Welkom op het forum!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door Adriana »

Dina schreef:Er staat bij: voor de actieve volwassen kat.
Als tweede ingrediënt staat wel mais, ik zal in de dierenwinkel even kijken voor voer met wat meer vlees, en dat dan beginnen te mixen en haar zo overzetten op ander voer.
http://www.prinspetfoods.nl/kat/voeding ... lcare.html
http://www.prinspetfoods.nl/index.php?id=146
kijk even rechts naar samenstelling en analyse. in dit voer zit meer kh/zetmeel dan eiwit en het vetgehalte is met 15% behoorlijk.

met dit voer moet je bij binnenkatten uitkijken voor overwicht als je te veel geeft...
het is compleetvoer dus als je hiervan matig voert en je daarbij ook dagelijks wat natvoer geeft (tinnetje sheba paté of paté van Purina foliezakjes) en/of wat rauwe kip/jkalkoen dan ben je beter in balans.
en het is altijd een zoektocht naar wat bij een katzel het beste bevalt qua ontlasting, vacht en smaakvoorkeur. hier geef ik aan de katers altijd verschillende soorten brokjes naast het natvoer, dan worden ze niet eenkennig en ze hebben onderling grote smaakvoorkeur.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door pinguin »

Welkom op het forum :grin:

Leuk verhaal om te lezen. Een verhaal van baasjes die zich eerst inlezen en info gaan zoeken voor dat de kat in huis mocht komen. Mooie foto`s ook. Kat ziet er ook al lekker ontspannen uit.
Iedere kat reageert toch weer anders op een nieuwe omgeving. Snabbel voelde zich ook binnen een paar uur al thuis. Maar sproet had iets meer tijd nodig.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Dina
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 feb 2012 12:18

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door Dina »

Bedankt voor het warme welkom trouwens iedereen!
We hebben inmiddels ook een borstel en een mandje gekocht. Het mandje laten we wel staan maar is voorlopig nutteloos gebleken.
De borstel vind ze maar wat interessant. Ik mag haar niet lang borstelen, maar toen ik van de week thuis kwam had ze de borstel gepakt en is er half bovenop gaan liggen slapen. Tja, ook goed?
Ze wil eigenlijk alleen uit de kraan drinken! Ik heb dit een beetje rond lopen vertellen, want naar mijn idee drinkt ze helemaal niet uit haar waterbakje. Ik dacht eerst dat dit kwam omdat het bakje dan te smal zou zijn voor haar snorharen maar er staan nu 2 bakjes die ze niet aanraakt. Er werd me verteld dat ze waarschijnlijk toch wel uit de bak drinkt maar als ik de kraan open draai en haar erbij zet lijkt ze toch dorst te hebben. Moet ik hier gewoon zo mee doorgaan? Ik vind het prima dat ze uit de kraan drinkt maar als ze nou bijvoorbeeld eens alleen zit? Ze toont helemaal geen interesse voor het water uit de bak, ook niet als ik het ververs.

@ CatFish & Adriana,
Ik ga me zeker inlezen over het voer. Het Prins voer dat zij nu krijgt zit zelf 20% vet in!
Hierbij heb ik het idee dat ze niet veel conditie heeft, als we even met haar spelen is naar mijn idee vrij snel buiten adem, ze ademt dan toch wel erg snel maar wil wel blijven spelen. We werken een beetje aan haar conditie.
Ik denk dat dit komt dat ze zich vrij rustig heeft gehouden door de andere katten die bij haar zaten in het asiel als je kijkt naar het verhaal dat ze toch wel wat angstig is voor andere katten.
Mijn tante zei de eerste dag ook al dat ik haar op iets anders over moet zetten, ze heeft het ook na gevraagd bij de dierenarts en die zei ook dat het niet echt geweldig is. Ze krijgt naast haar brokken natvoer van me, hier is ze toch wel heel gek op. Ik had een paar blikjes Gourmet gekocht. Ik ga rondkijken wat het beste voor Dina zou kunnen zijn, bedankt voor de tip :)

@ Pearlsofpassion
Inderdaad, wat een snoepjes heb je thuis rondlopen! Ze zien er zo tevreden uit als ze lekker liggen te tukken :D

@ Penguin
Dat is erg fijn voor Snabbel, vond zelf dat het een goed gevoel gaf dat het zo snel ging.
Ach, Sproet, hoe lang heeft dit voor hem/haar ongeveer geduurd? Heb je Sproet op de een of andere manier een beetje kunnen helpen of moeten ze hier echt alleen door komen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door Adriana »

als je even zoekt op waterfonteinen dan gaat er een hele wereld voor je open.
ik heb zelf een paar maanden geleden geexperimenteerd met doe-het-zelfdrinkfonteinen, want ik vind ze lomp en vrij duur en vooral heel slecht schoon te houden plastic:
pompjes zijn makkelijk te kopen en niet duur (euro 9,-), glazen bak van IKEA of kringloop, slangetjes en dolle pret --> veel goedkoper en veel meer maatwerk.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... renkplaats
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=465
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... in#p508877
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door pinguin »

Dina schreef:Bedankt voor het warme welkom trouwens iedereen!
@ Penguin
Dat is erg fijn voor Snabbel, vond zelf dat het een goed gevoel gaf dat het zo snel ging.
Ach, Sproet, hoe lang heeft dit voor hem/haar ongeveer geduurd? Heb je Sproet op de een of andere manier een beetje kunnen helpen of moeten ze hier echt alleen door komen?
Sproet is een kat die veel tijd nodig heeft gehad. Het verhaal staat hier ook op het forum. En dankzij de vele tips gaat het nu veel beter met sproet. Hij is hier nu z`n 8mnd en het vertrouwen groeit nog steeds. Uit eindelijk is die mij gaan vertrouwen door veel geduld en vele tips die ik kreeg en toepaste + destress + een sociaal maatje. (even kort gezegd)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door jennli »

Wat een leuk verhaal en prachtige foto's. Welkom op het forum en veel plezier met dina
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
paasnini

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door paasnini »

Welkom en wat een heerlijke introductie. Ik krijg er gewoon een heel blij en warm gevoel van. Leuk ook de foto's erbij, wat een schatje.
Zo te lezen worden jullei samen helemaal gelukkig.

Verstandig dat je haar even laat controleren bij jouw eigen dierenarts.

Veel plezier en ik hoop hier nog geregeld een update te lezen.
Dina
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 feb 2012 12:18

Re: Zeer lange introductie, eerste poes :)

Bericht door Dina »

Nou Dina is naar de dierenarts geweest. Een heel gedoe om haar het reismandje in te krijgen!
Daar heeft ze zich uitstekend gedragen. We zaten in de wachtkamer en er kwam een hond binnen, haar staart werd helemaal dik maar ze bleef rustig. Ook in de behandelkamer bleef ze behoorlijk rustig, ze wilde wel weglopen van de dierenarts maar niemand gaat graag naar de dokter ;)
Uiteindelijk was ze er echt wel een beetje klaar mee en heeft m'n vriend haar opgepakt. Thuis vind ze dit niet echt erg, ze begint dan gelijk met spinnen, maar na een halve minuut wil ze wel weer neergezet worden. Ze heeft daar zo'n 10 minuten heel rustig bij m'n vriend in zijn armen gezeten, misschien toch wel lekker veilig. Toen heeft de DA gelijk even haar nagels voor ons geknipt want die waren echt zielig lang. We hebben gezien hoe het moet en voortaan durven wij dit thuis wel aan.
De DA heeft naar haar longen en hart geluisterd en alles klonk goed.
Maar ze nieste nogal veel en het bleek dus dat ze verkouden is. Ik zag er helemaal tegenop om haar pilletjes te geven, maar gelukkig kon dit ook met een prikje. Dus dat wordt ons nog eventjes bespaard. Het moet binnen een week beter zijn, wat al zo is, en binnen 2 weken zou het wel over moeten zijn.
Ook heeft de DA haar leeftijd nog even geschat omdat we haar zo klein vinden, maar ze zou toch rond de 2 jaar zijn, het is gewoon een kleintje, ze zal ook niet meer groeien. Tja, we zijn de reus van mijn opa en oma gewend.
We kregen nog een complimentje over haar dat ze erg lief en mooi is van de DA. Wij zijn trots :D
We zijn ook gelijk niet meer bang dat ze een buitenpoes zou kunnen zijn want ze was erg bang buiten.

Verder gaat alles goed. Het fleece dekentje is niet meer haar bed, ik denk dat het misschien toch een veilig plekje voor haar was. Ze speelt er nu graag op, als wij eronder met een stokje bewegen, dit is ook haar favoriete spelletje. Ze is heel speels en geeft ook aan wanneer ze wil spelen. Ze speelt ook liever met ons dan alleen.
Maar als we het dekentje even op de grond leggen gaat ze er wel gelijk op liggen.

Het is een geweldig diertje en we zijn helemaal weg van haar. Zo lief! Ik ben echt nog geen moment bang geweest dat ze me zou krabben of bijten. Soms plagen we haar een beetje en geven we haar een aai tijdens het spelen. I know, not done, maar ze is zo schattig :D En dan rent ze gewoon weg om net zo hard weer aan te komen rennen en opnieuw het "ding" onder het dekentje aan te vallen.
Als we thuis komen heeft ze ons echt gemist en wil ze knuffelen en bij ons zijn. Ze is zo nieuwsgierig, en echt niet snel bang. Van de week was ik haar kwijt en later bleek ze in mijn kledingkast te liggen. Hihi :D
Ze wordt ook steeds brutaler en we merken toch dat ze nog wel wat tijd nodig had om te wennen. Zo komt ze toch vaker echt bij je liggen, en gaat ze ook nog af en toe op verkenning.
Als we bezoek hebben gaat ze liever in een andere kamer zitten maar ze is niet bang, iedereen mag haar wel aaien en met haar spelen.

Ik heb me een beetje verdiept in het voer en ik denk dat we gaan overstappen op een mix van Orijen en Pro Plan of Sanabelle. En natvoer krijgt ze als een soort cadeautje om de paar dagen.

Ook hebben we een waterbakje aangeschaft met een fonteintje maar dat vind ze tot nu toe maar niks, dus af en toe zetten we haar nog wel bij de kraan. Er staan ook nog 2 normale bakjes met water dus we zien wel hoe het loopt, als ze het fonteintje echt niet wil gebruiken mogen we het terug brengen.

Hier dan nog 2 foto's :D <3
Spelen onder de deken
http://i1258.photobucket.com/albums/ii5 ... -00196.jpg

En ze is gek op bloemen
http://i1258.photobucket.com/albums/ii5 ... -00199.jpg
Plaats reactie