Speeltjes in bakje water

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
miloutje4
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 sep 2011 14:07

Speeltjes in bakje water

Bericht door miloutje4 »

Hallo, ik heb een vraagje mijn kitten Lola van 8 maanden gooit haar speeltjes in het drinkbakje. Heeft iemand een idee waarom ze dit doet? Ook doet ze hetzelfde bij schoenen.
Kom regelmatig de huiskamer in en zie dan een drinkbakje vol speelgoed:p

Kan iemand mij vertellen waarom ze dit doet?
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

ik weet bijgod niet waarom ze dat doen, maar hier doen ze dat dus ook.

sommige van de fratsen van mijn poezels zijn van voorbijgaande aard gebleken maar speeltjes in waterbakken leggen doen ze nog steeds....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door Adriana »

ik ken ook een aantal katten die muizen in lege etensbakjes leggen of muizen onderdompelen in hun waterbak. eten begraven of afschermen voor andere dieren? aandacht?
ik weet het ook niet en in vlagen gebeurt het hier ook. muizen worden ook verstopt of weggestopt en ik mag daar niet naar kijken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9390
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door castratenkoor »

Hier van hetzelfde, drijven regelmatig kokers van wc-rollen en muisjes in de waterbak, een grote stenen hondenbak, dus daar valt wel wat te zwemmen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door Chiquita98 »

Ja hoor Gizmo die legt ook heel vaak zijn muisje in het waterbakje. Gewoon om te verstoppen en in mijn schoenen vind ik ook wel eens wat.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door Lovecat »

miloutje4 schreef:Hallo, ik heb een vraagje mijn kitten Lola van 8 maanden gooit haar speeltjes in het drinkbakje. Heeft iemand een idee waarom ze dit doet? Ook doet ze hetzelfde bij schoenen.
Kom regelmatig de huiskamer in en zie dan een drinkbakje vol speelgoed:p

Kan iemand mij vertellen waarom ze dit doet?
Omdat ze een kat is! Probeer ajb niet hun gedachtengang te volgen, want dan kom je bedrogen uit :lol:
Gebruikersavatar
anita_r
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2012 11:27
Locatie: Emmeloord

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door anita_r »

Haha, ik denk dat dat typisch kattengedrag is, want die twee doerakken van ons doen precies hetzelfde!! :-P
Groetjes,

Anita

-Flex en Dexter-
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door Ozzyzorro »

Ook ik had een kat die dat deed maar dan met elastiekjes daar was hij dol op .
paasnini

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door paasnini »

@Ozzyzorro: dan mag je heel blij zijn dat hij de elastiekjes in het water deed, er zijn zoveel katten overleden door het eten van elastiekjes.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door patiani-guusje »

Patiaan deed dit ook, speeltjes in waterbak, en ook water eruit scheppen met zijn pootje. Lekker laten gaan, wlsk is jouw kat een waterkat;-)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door Freya13 »

onze kater gooit geen speeltjes in de waterbak, maar zet wel altijd één pootje in de waterbak als hij drinkt, heel grappig zicht
zijn er nog katten die dit doen? lijkt niks uit te maken welke vorm de waterbak heeft, hij doet dit ook als hij uit de bak van de hond drinkt
Gebruikersavatar
Melvin1989
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:26
Locatie: Lichtenvoorde (Gld)

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door Melvin1989 »

Onze poes deed in het begin nog wel veel in het water slaan met het pootje.. Op een gegeven moment was het bakje leeg (de vloer nat).. Wanneer we er nieuw water in deden begon het ritueel weer van voor van aan! Nu doet ze het niet meer.. Vandaag speelde ze met het hele bakje (schuiven enzo) heb ik haar ook nog niet eerder zien doen.. Ik zie nooit speeltjes in het water dus dat doet ze niet..

Kraanwater wil ze niet drinken, tenzij we het eerst in een flesje doen.. Apart beestje is het.. xD
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
jberends84
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:24

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door jberends84 »

Er zal misschien ergens al wel een antwoord te vinden zijn maar ik kwam net dit tegen toen onze lieve kater ook hier mee bezig was en ik even ging opzoeken wat het was ;).

Why do some cats put their toys in their water or food dish?

Cats look upon their food area as part of their territory, and that particular area of their territory usually doesn’t change from day to day - so the cats are likely putting their favorite toys away in a "safe" place. Some cats will consistently put away their toys when they’re through playing with them - you might try putting your cat’s toys in a small basket near one of his favorite spots and see if he will put them away on his own.
jberends84
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:24

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door jberends84 »

Sorry voor het Engels trouwens :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Speeltjes in bakje water

Bericht door Adriana »

er zijn geweldige vertaalprogramma's bijvoorbeeld deze
http://www.vertalen.nu/zinnen/

en als je de tekst dan wat fatsoeneert, dan krijg je dit:
Katten beschouwen de plek waar hun voedsel ligt als zijnde onderdeel van hun grondgebied/territorium.
en omdat dat bepaalde gedeelte van hun grondgebied meestal niet dagelijks verandert - zijn katten waarschijnlijk geneigd om hun favoriete speelgoed op een "veilige" plaats weg te stoppen.
Sommige katten bergen consequent hun speelgoed op wanneer ze uitgespeeld zijn - u zou kunnen proberen om uw kattenspeelgoed in een klein mandje in de buurt van een van zijn favoriete plekken te doen en misschien gaat uw katzel het dan zelf daar opbergen/wegstoppen..

dat laatste vind ik een beetje onzinnig want mijn ervaring is dat mijn katzels hun absolute favoriete speelgoed ook voor mij verstoppen! en ze weten precies waar het ligt want worden beetje nerveus als ik in de buurt kom. en vaak wordt er dan iets opgegraven en opnieuw verstopt.. onder de kussens van de bank bijvoorbeeld of onder de koelkast (waar ze dan zelf niet meer bijkunnen...)
en waarom sommige tijgers het in hun waterbak plonzen heb ik nog nooit goed uitgelegd gezien... want katten verzuipen hun prooi toch niet?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie