Klitten ...

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Qweeny
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2012 17:32

Klitten ...

Bericht door Qweeny »

Zit met een groot probleem..en net al meerdere heeft Qweeny last van veel klitten ech veel klitten :???: Ze laat zich moeilijk kammen en borsteln en aangezien ik last heb van reuma en dus zere handen/vingers euh zit ik echt met een probleem bij haar vacht ..
Weet echt niet hoe ik er mee aan moet en hier in de buurt is geen poesentrimster ...dus heeft advies of raad ...AUB
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Klitten ...

Bericht door Lovecat »

Is het een langharige poes? Want in dat geval, zul je vrijwel elke dag moeten kammen om klitten te voorkomen.

Is er niemand die je zou kunnen helpen met kammen?

Is er geen optie de poes bij de dierenarts te laten 'plukken'; dan wordt de ondervacht weggeplukt, waardoor het haarverlies sterk verminderd en klitten minder kans krijgen.
De Zoom Groom van Kong is ook een fijne 'borstel'; bestaat uit rubberen punten die de ondervacht ook uitdunnen zonder dat je veel kracht hoeft te zetten , mijn katten vinden die borstel het fijnste, het is ook een soort massage...
Qweeny
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2012 17:32

Re: Klitten ...

Bericht door Qweeny »

Het gaat om een pers dus ja langharig en iemand om me helpen euh nee is niet ,want mn man kan het ook niet doen en ze moet echt worden geholpen ,is zielig qwa ondervacht dan en gebruik nu een borstel met haren en van die stalen pennetjes ...Was prima volgens de winklier ,maar niet voor qweenie ,kom amper door haar vacht geen ...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9403
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Klitten ...

Bericht door castratenkoor »

Bij de dierenarts, eventueel met een roesje als het niet zonder lukt?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Klitten ...

Bericht door Lovecat »

Kijk anders even naar onderstaande links;

De zoom groom waar ik eerder over sprak

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... els/155625

Of de Furmaster; deze haalt ook ondervacht weg, maar mag niet teveel gebruikt worden!

http://www.zooplus.nl/feedback/shop/hon ... ren/130058

De winkelier zegt wel meer, daar luiste rik al lang niet meer naar ;-)
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Klitten ...

Bericht door Seetje1980 »

Hoi Qweeny,

Ik weet er alles van. Hier ook eentje met diva gedrag wel een mooi lang vachtje hebben maar gekamd willen worden hoooo maar. Ik heb ook zoon kam met van die stalen pinnetjes korte en lange pinnetje met elkaar afgewisseld maar als het eenmaal in de klit zit dan moet je deze kam NIET gebruiken want dat doet de poes zeer. Ga zelf maar eens met een zoon kam door je haar als je een klit hebt dat is ook niet prettig. Maar heb nu sinds van de week een ideale kam gekocht die de dierenwinkel, moet je vragen naar een klitten kam / vilt kam. Is een kam met bovenaan kromme tanden en als je goed kijkt zie je dat er een scherp profiel aan de tanden zit. Dit zijn een soort mesjes. Als je de poes kamt dan blijft de kam een soort van haken als je bij een klit komt en als je dan zachtjes doorgaat dan snij je als het ware zo door de klit heen. En het gaat heel erg snel en je hoeft dus geen kracht te zetten de kam doet zijn werk vanzelf. Nu nog het probleem van dat ze niet te houden is. Ik heb dat zo opgelost: Mijn pap houdt haar vast bij de voorkant van haar lijfje en houdt haar vast zodat ze niet weg kan. Zo heb ik 2 handen vrij om te kammen. Ze spartelt nog wel een beetje tegen maar we doen elke dag een stukje en na 3 dagen is ze zo goed als klitvrij. Misschien is er een kennis / buur die de poes even 2 minuten vast kan houden. Doe je gewoon telkens een klein stukje en beetje bij beetje dan zijn de klitten eruit en kan je haar gewoon met een normale borstel of je kan die je hebt kammen. Maar inderdaad als ze klitten heeft dan is het niet gek dat je haar met je eigen kam niet gekamd krijgt want dat doet simpelweg zeer. En de zoom groom werkt ook ideaal al vind ik wel dat ie bij onze korthaar efficienter werkt dan bij diva maar ja die korthaar vind het ook heerlijk om geborsteld te worden die gaat gewoon plat tegen de grond aan liggen haha. Had eigenlijk andersom moeten zijn. Succes
Plaats reactie