Kattenaids

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Minola
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 16:10

Kattenaids

Bericht door Minola »

Hallo,

Ik ben aan het denken om een kat te nemen maar er had iemand tegen mij gezegd dat katten kattenaids kunnen overbrengen naar mensen. Is dat waar?

Minola
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kattenaids

Bericht door jennli »

Nee hoor, dat is niet waar. Kattenaids is iets heel anders dan aids bij mensen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenaids

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, dat is iets heel anders.

Maar voor je een kat neemt, zou ik je aanraden je eens goed in te lezen in het houden van katten. Je bent daarvoor bv op de juiste plek. ;-)
Zodat je goed weet waar je aan begint, waar je rekening moet mee houden, wat er allemaal moe gebeuren, wat je in huis moete hebben, wat dat allemaal gaat kosten... enz...
Zodat je niet na de aanschaf voor vervelende verrassingen komt te staan. Een dier neem je tenslotte voor het leven en bij een kat is dat zo'n 15-20 jaar. ;-)

Veel plezier!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Minola
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 16:10

Re: Kattenaids

Bericht door Minola »

pearlsofpassion schreef:Nee, dat is iets heel anders.

Maar voor je een kat neemt, zou ik je aanraden je eens goed in te lezen in het houden van katten. Je bent daarvoor bv op de juiste plek. ;-)
Zodat je goed weet waar je aan begint, waar je rekening moet mee houden, wat er allemaal moe gebeuren, wat je in huis moete hebben, wat dat allemaal gaat kosten... enz...
Zodat je niet na de aanschaf voor vervelende verrassingen komt te staan. Een dier neem je tenslotte voor het leven en bij een kat is dat zo'n 15-20 jaar. ;-)

Veel plezier!
Ja, ik zou nooit een dier nemen als ik er niets vanaf weet maar ik ben blij dat het niet waar is dat katten kattenaids kunnen overbrengen naar mensen. :smile:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5503
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenaids

Bericht door nellebel »

als je een kat neemt zijn er enkele ziektes die besmettelijk zijn en dodelijk. dat is FIV (aids) en FELV (leukemie). Je kunt dit uitsluiten door bloedonderzoek.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kattenaids

Bericht door catsini »

we hebben ook een katertje gehad, met kattenaids,hij lag altijd bij ons in bed, je weet nooit van te voren of ze ziek zijn. dat hoorde we later bij onze dierenarts
maar het is niet overdraagbaar op mensen.
als je graag een poes wilt hebben, laat hem testen,
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kattenaids

Bericht door kansarmedieren »

het testen heeft alleen zin als je kat niet buiten komt anders is het een moment opname. En is het weg gegooid geld.
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kattenaids

Bericht door Femmel »

Ik leef inmiddels alweer dik 13 jaar met een aidskat in 1 huis. En het is absoluut niet overdraagbaar naar mensen. Mijn 1e aidskater sliep altijd in mijn armen en onze huidige aidskater is een heerlijke plakkert die altijd op schoot ligt.

Onze 2e aidskater hebben we zelfs min of meer bewust in huis genomen juist omdat hij kattenaids heeft. Deze katten worden vaak onterecht ingeslapen terwijl ze nog zo'n goed leven kunnen hebben. Vaak zij het ook vreselijk lieve katten met een heerlijk lodderige kop. **smelt**

Het is overigens wel belangrijk dat je een aidskat voor de rest van zijn/haar leven binnenhoudt zodat hij/zij geen andere katten kan besmetten! Nu ben ik sowieso al geen voorstander van het los buiten laten lopen van katten, maar bij aidskatten is het een echte no-go. Maar als je dus wilt voorkomen dat je toekomstige kat ooit besmet raakt met kattenaids dan zul je hem/haar ook binnen moeten houden.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Minola
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 16:10

Re: Kattenaids

Bericht door Minola »

Oké, dankje wel iedereen!

Minola
Plaats reactie