kale plekken in de nek

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Mel-Fietsbel
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2012 13:24

kale plekken in de nek

Bericht door Mel-Fietsbel »

Hoi Allemaal,

Sinds een tijd heeft onze kat een kale plek in de nek. Het wordt steeds erger. Hij krabt er aan (niet heel vaak of heftig). Er vallen plukken haar af. Zijn huid ziet er schoon uit maar soms krabt hij het open en gaat het bloeden. Geen infecties te zien. ik heb er een foto van gemaakt maar weer niet hoe je deze er in krijgt. (misschien kan iemand mij helpen).
Hij ziet er gewoon vrolijk uit en lijkt er geen erg in te hebben dat hij er zo naar uit ziet.

Wie kan mij en de kat helpen?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mel-Fietsbel op 23 jan 2012 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kale plekken in de nek

Bericht door pearlsofpassion »

Is waarschijnlijk voedselallergie.

Kijk hier eens (of zoek nog in andere topics, er zijn er wel meer) of je wat herkent. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 55&t=20213
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: kale plekken in de nek

Bericht door catsini »

smeer eens met sudocreme, kan je bij het kruidvat kopen.
het helpt prima, echt waar.
of het een allergie is? alleen met een allergietest, weet je of het dat is.

ik heb hier wat info.
je kan haar allicht eens een mailtje doorsturen met de foto, of bellen.

http://www.dierenarts-dermatoloog.be/
Laatst gewijzigd door catsini op 23 jan 2012 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Mel-Fietsbel
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2012 13:24

Re: kale plekken in de nek

Bericht door Mel-Fietsbel »

Heb er een foto bij gekregen. Dank voor de reactie. Misschien is het dan toch het voer. Tijdje terug overgegaan naar (wel het zelfde merk) maar dan voor (dacht ik) junior. Misschien is dat het... Gelijk ander voer geven!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kale plekken in de nek

Bericht door pearlsofpassion »

Als het bij verandering van voer nog niet overgaat, wil dat niet meteen zeggen dat het daar niet aan ligt.
Je weet namelijk niet waaraan hij allergisch zou zijn, en of dat ook niet in het nieuwe voer zit.

Je plek ziet er wel anders uit. Heb je er al eens een DA naar laten kijken? Dat zou ik wel doen. Het is toch niet helemaal als voedselallergie. Het zou wel kunnen, maar ben niet zeker.
Een Da kan uitsluitsel geven.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Mel-Fietsbel
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2012 13:24

Re: kale plekken in de nek

Bericht door Mel-Fietsbel »

De DA zei ook een voedsel allergie. Vorige week, toen het nog een klein plekje was. Maar het wordt steeds erger, vandaar mijn post op dit forum. Ik wacht het af...
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: kale plekken in de nek

Bericht door catsini »

maar niet te lang afwachten, dan word het misschien nog erger.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kale plekken in de nek

Bericht door pearlsofpassion »

Zoals je zelf zegt, toen was het nog een klein plekje.

Is er een afschraapsel gemaakt om andere zaken (schimmels ed) uit te sluiten?

Voedselallergie vormt typisch korstjes die dan open plekjes worden. Ook grotere open plekken die vochtig zijn (ligt zo'n laagje bovenop, zijn heel erg typisch. Maar dit is een plek met bloedwonden erin als ik het goed zie? En droog? Hij krabt ze zelf kapot, waarschijnlijk? Daar heb ik geen ervaring mee, want Cuzco krabte er niet echt veel aan, maar dat kan wel. Dus ik weet het niet zeker, maar het ziet er ook niet zo uit dat ik meteen zeg: dit is zeker voedselallergie.
Ik zou in jouw plaats eerst het 1 en ander willen uitsluiten.

Als je DA er geen werk van wil maken en je met dure brokken naar huis wil sturen zonder verder onderzoek, zou ik bij een andere langsgaan.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie