Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Ozzyzorro »

Ik wil mijn krabpaal opnieuw bekleden met sisaltouw ,ik heb hier endaar gekeken naar prijzen van touw maar ik vind het nogal duur .voor dat geld heb je bijna een nieuwe krabpaal .
Weet iemand waar ik goedkoop sisaltouw vandaan haal ik heb ongeveer 70 meter touw nodig
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Adriana »

groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door pearlsofpassion »

Tja, ik heb het gewoon uit de supermarkt. Kwam dat eens tegen en dat komt overal wel van pas...
Ik heb het uit de colruyt, maar die schijnen jullie in NL niet te hebben en het is ook al een aantal jaar geleden...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Adriana »

touw is vrij duur, zeker als het een beetje kwaliteit moet hebben.
htk inpaktouw uit de supermarkt voldoet hier absoluut niet.
het is bovendien een kl.klus om een hoge krabpaal te omwikkelen, ik weet daar bijna alles van....
en dan kan het touw maar beter op een klos of in een grote streng zitten.
dat is vrij zwaar maar werkt met wikkelen het makkelijkst.
het moet een behoorlijke diameter hebben, drie- of vierstrengs, anders zijn ze er zo doorheen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door pearlsofpassion »

Het is echt sisaltouw hoor. Op een grote bol. Weegt meer dan een kg, ik weet niet precies hoe lang het is, maar oorsponkelijk zat er wel meer dan 70m op.
Hoeveelstrengs het is, weet ik niet, maar als ik krabpalen herstel wikkel ik gewoon met een aantal strengen tegelijk... Ze komen er niet veel sneller doorheen dan door dat wat er oorsponkelijk op zat.
Maar goed, dat helpt TS toch niet verder...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Adriana »

nee, als het alleen bij een hele speciale super in een Vlaamse gemeente te krijgen is, dan heeft ts daar niet zo veel aan, toch?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Ozzyzorro »

Dan heb ik nog een vraagje met welke lijm plak je het erop ?ik dacht gewoon houtlijm en om de zoveel omwikkelingen met nietpistool.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb het met een alleslijm gedaan. Zoiets als Patex (maar het was geen patex :lol: ) en dat werkte prima. Ik heb het wel een weekje laten uitdrogen. Dat stuk hangt er nog op, de rest eronder (dat dus nog oorspronkelijk was en er nog goed uitzag) hebben ze weeral gesloopt... :roll:

Mijn paal was wel van massief hout. Ik weet niet of het op karton ook zo goed gaat.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Adriana »

woninginrichters en Gamma hebben dubbelzijdig plakband en je kunt daarvan een strook verticaal op twee kanten van de paal plakken. dan blijft alles op dezelfde hoogte en kan niet naar beneden schuiven.
en als je toch bij bv Gamma bent, neem dan ook een doosje met midelgrote krammen mee. wikkel zo stevig mogelijk om de uiteindes van het touw voordat je om de paal gaat wikkelen, wat plakband. dat rafelt dan niet meer en sla bij het begin voordat je gaat omwikkelen een of twee krammen door het uiteinde met plakband van het touw. dat houdt heel veel beter dan lijm is mijn ervaring.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door pearlsofpassion »

Wat zijn krammen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Adriana »

http://www.celticwebmerchant.com/a-1545 ... he-krammen

een kram is een u-vorm met twee scherpe poten en als je die ergens inslaat dan nagel je gelijk alles wat er tussenzit vast.
Gamma en algemene doehetzelf-winkels hebben verschillende formaten.
houdt veel beter en is steviger dan lijm want dat dringt in het touw.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door pearlsofpassion »

Oh ja, hetzelfde principe als een nietpistool dus. Dan hoef je ze er enkel niet zelf in de kloppen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Adriana »

ja, maar met een nietpistool lukt dat niet, te zwak om sisaltouw te klemmen.
lijm was hier geen oplossing, plakt onvoldoende aan de paal.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Ozzyzorro »

Ik heb zo'n vermoeden dat het geen blijvende oplossing is opnieuw bekleden. volgens mij is het zo weer los gekrabt!ik had ook bedacht om het met een stuk vloerbedekking te omwikkelen dat is makkelijker te bevestigen .ik vraag me dan wel weer af of dit wordt gebruikt door de katten ( is toch ander materiaal dan wat ze gewent zijn)het is ook goedkoper!
Heeft iemand hier een mening over of kan iemand advies geven ?
Nathalia
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2012 23:28

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Nathalia »

Bij de gamma en praxis hebben ze goed sisaltouw, verschillende diktes, samen met tapijtlijm bevestigen is een perfecte en goede oplossing, en zeker niet duur.
:)
Plaats reactie