Vies oortje

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nightfly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2010 19:53
Locatie: Beuningen (gld)

Vies oortje

Bericht door Nightfly »

Beste kattenvrienden,

Ik heb even een vraag omtrent mijn poes.
De laatste tijd valt het mij op dat ze regelmatig met haar
kopje schud. En ook dikwijls aan oor krabt.

Nu heb ik haar oortjes nagekeken en merkte dat een wel
Erg vies is. Met donkerbruin tot zwart smeer.
Het stinkt verder niet, en toen ik het met een papiertje
probeerde schoon te maken had ik niet het idee dat ze pijn heeft.
Ik ga hier zeker even mee langs de da maar wat kan dit zijn...?
En moet ik mij zorgen maken om mijn andere kat...? Eventueel
met kans op besmetting etc...

Liefs,
Liek
Katten:Tarzan(11) moeder van Mauku(9).....
paasnini

Re: Vies Oortje

Bericht door paasnini »

Dit is lastig zonder de kat te zien. Het kan oormijt zijn, dit is inderdaad besmettelijk maar schudden en krabben en viezigheid kan ook duiden op een oorontsteking.
Meest onschuldige zou zijn dat de kat overmatig oorsmeer aanmaakt.

Het beste is dus even naar de dierenarts ermee.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vies Oortje

Bericht door nellebel »

had guusje ook, bleek oormijt te zijn. door de irritatie van de oormijt maken ze meer oorsmeer aan. even langs de DA
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Nightfly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2010 19:53
Locatie: Beuningen (gld)

Re: Vies Oortje

Bericht door Nightfly »

Oke, dank jullie voor jullie reacties...
Ga vanavond even langs het inloopspreekuur bij de dierenarts. En dan gaan we zien wat het is, ik hoop niks vervelends voor haar...
Katten:Tarzan(11) moeder van Mauku(9).....
paasnini

Re: Vies Oortje

Bericht door paasnini »

Laat even weten hoe het gegaan is, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Nightfly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2010 19:53
Locatie: Beuningen (gld)

Re: Vies Oortje

Bericht door Nightfly »

Zo ben dinsdag bij de da geweest. Maar had niet eerder de tijd hier te reageren.

Het is gelukkig tot nu toe gewoon overtollig oorsmeer maar wat wel kan lijden tot een ontsteking.
Bij het ene oortje is het wat erger als bij de andere.
Heb nu druppels mee gekregen en moet 2x daags druppelen en dit gedurende een week.

Mijn meisje heeft het uitstekend gedaan...!!! Ben trots op der. Dit was voor mij de eerste keer dat ik haar mee nam naar de da en ze is nogal snel van slag. Het reismandje moest dan ook los geschroefd worden. Zodat we haar en niet uit hoefden te trekken. Ze stopte haar kopje weg, zo van als ik jullie niet zie, zien jullie mij ook niet.
Eenmaal thuis had ik verwacht haar de rest van de avond niet meer te zien. En ze kroop dan ook meteen op haar schuilplaatsje. Maar toen ik wat brokjes in haar bakje had gedaan kwam ze al snel weer te voorschijn gelukkig. Dus het viel allemaal erg mee...

Nu vind ze alleen het druppelen niet echt leuk. En is het ook wel lastig om te doen in je eentje. Hebben jullie hier misschien nog tips voor hoe ik haar het beste vast kan pakken.
Nu pak ik haar gewoon bij haar nekvel en probeer ik met mijn vingers het oortje te pakken en met mijn ander hand de druppel erin te doen...

Bedankt voor jullie belangstelling in ieder geval...!!!
Katten:Tarzan(11) moeder van Mauku(9).....
Plaats reactie