Onze Noëlle is geobsedeerd door eten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Sissi
Huiskat
Huiskat

Onze Noëlle is geobsedeerd door eten

Bericht door Sissi »

Hallo,

Ik hoop dat iemand tips heeft!

Onze Noëlle is erg geobsedeerd door eten.
Je zou bijna zeggen dat ze hysterisch wordt zodra ik het schaaltje pak.
Ze schrokt heel erg, binnen een minuut heeft ze alles op.
Haar zusje Faye eet altijd erg rustig. Vaak is zij dus ook nog niet klaar als Noëlle alles al op heeft en zich vervolgens op het schaaltje eten van Faye stort. I
k bleef er altijd als "scheidsrechter" bij staan om te zorgen dat ze alle 2 hun portie kregen.
Sinds 2 weken eten ze apart. Maar Noëlle blijft schrokken. Ik probeer haar wel te kalmeren maar niets helpt.
De laatste tijd geeft ze ook over, maar dan niet direct na het eten. Soms ook midden op de dag. Zover ik zien kan geeft ze gekauwde brokken over.
Ik durf haar niet te veel natvoer te geven omdat ze dan snel in de diarree raakt.
Vanaf morgen wil ik proberen of het werkt haar meerdere keren per dag een beetje te geven.
Beide dames komen uit hetzelfde nest en zijn nu 7 maanden oud en nog niet gesteriliseerd.

Als iemand tips heeft hoor ik het heel graag :smile: !

Groetjes Sissi
Liefs van Noëlle en Faye!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Onze Noëlle is geobsedeerd door eten

Bericht door castratenkoor »

7 maanden dus katten in de groei, probeer eens gewoon altijd brokken neer te zetten.
Een hongerige kat krijgt een eet-obsessie.
Ik zou ze ook binnenkort laten castreren als ik jou was.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Sissi
Huiskat
Huiskat

Re: Onze Noëlle is geobsedeerd door eten

Bericht door Sissi »

Er staan ook altijd brokken voor ze klaar. Die vul ik regelmatig bij zodat ze eten kunnen wanneer ze willen. Daar maken ze ook ruimschoots gebruik van. Ik merk alleen dat Noëlle steeds doller wordt wanneer ik de bakjes voor het natvoer pak. Ze groeit verder prima, is nu 3,5 kg. Maar dat mag ook wel met zo'n eetlust.
Ik wil ze in januari alle 2 laten steriliseren, ik hoop dat ze daar rustiger van wordt.
Liefs van Noëlle en Faye!
Plaats reactie