Drinken en drinkbakjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5288
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Drinken en drinkbakjes

Bericht door Synemios »

Ik heb het idee dat mijn kat(ten) niet goed zien waar het water is, (de diepte in het bakje)
ze zitten er steeds in met hun neus en dan hoor ik ze snuiven zeg maar.
Misschien is dat heel normaal maar wilde het toch even navragen.
Ik heb al verschillende drinkbakjes geprobeerd en eerst dacht ik dat het aan Nero lag,
Maar nu hoor/zie ik het Oscar dus ook doen.
Ik heb wel al een drinkfontein besteld bij zooplus misschien helpt dat.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Drinken (drinkbakjes

Bericht door Adriana »

hier ben ik al een paar weken bezig met allerlei vormen drinkfontein (zie fotoalbum grijstijgers) en wat blijkt en dat is blijkbaar bij jou ook: ze willen houvast met hun tong, dus ergens overheen als ze water opslurpen. en de drinkbak moet 10 cm hoog staan, dan kunnen ze hun kop wat rechter houden en lopen hun neusgaten wat minder snel vol. rusjes hebben een redelijk vooruitstekende neus, maar mijn niet-rusjes dronken ook graag op hoogte en niet al te ver met hun koppetje voor-over.

verder kan plastic op den duur echt vies gaan worden, vandaar mijn eigen constructies en experimenten. ik wil goed geglazuurde of glazen waterbakken.
Bolle drinkt dolgraag van een straaltje en Maks wil over een bol met zijn tong.
en wat ook helpt is als de fontein niet constant is ingeschakeld. het pompje warmt het water op en de favo-drinkbakken zijn hier de koude bakken. ik heb er nu tijdschakelaars op staan: half uur aan en uur uit. en omdat ik meerdere bakken heb, is er altijd wel een bak ingeschakeld. die borrelt of daar loopt een straaltje water.

hier heb ik alleen maar bakken van 2 liter, met en zonder koolstoffilter.
sinds ik meerdere en andere waterbakken heb, wordt er meer geplast, dus dat doel is bereikt.
de bakken komen van de kringloop en de pompjes uit een dieren/vissenwinkel en een 2Watt pompje kost rond euro 8,-.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5288
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Drinken (drinkbakjes

Bericht door Synemios »

Ok ik lees genoeg dingen om uit te proberen, dank je wel :)
Ze hebben geen plastic drinkbakjes, maar meerderen van dik glas en die aardewerk (geglazuurde) vonden ze niks.
Maar hoog zetten heb ik nog niet aan gedacht, dus dat ga ik sowieso nog even doen.
Timer er tussen is ook een goed idee.
Ik laat dit topic ook nog wel even lezen door mijn vriend, die is behoorlijk creatief en technisch dus misschien dat die ook nog wel het eea in elkaar kan bouwen.
Vind ie ook leuk om te doen :)
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie