Vermoedelijke zwerfkat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
xStephany
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2011 18:51

Vermoedelijke zwerfkat

Bericht door xStephany »

Hallo allemaal,
ik heb een probleem met een vermoedelijke zwerfkat in de buurt. Ik heb namelijk zelf 2 katten, maar 1 van die katten is een tijdje terug gegrepen door een hond ook uit de buurt. Daardoor is haar achterpoot geamputeerd en heeft ze nu nog maar 3 poten. Alleen het probleem is er loopt hier een kat in de buurt die haar steeds aanvalt en ze komt steeds met wondjes terug. Verder is die kat ook heel schuw voor mensen. Ik heb zelf nu al een aantal keer gezien welke kat het is. We hebben al een aantal keer in de buurt gevraagd van wie die kat is, maar iedereen heeft het er over dat het waarschijnlijk een zwerfkat is. We hebben er ook al over na gedacht om haar binnen te houden, maar we hebben ook nog een andere kat die altijd buiten is.
Weet iemand wat we aan die kat kunnen doen? We hebben zelf al contact met een dierenasiel maar die zeiden dat ze alleen katten vallen kunnen zetten. Maar er lopen hier heel veel katten in de buurt dus dat gaat niet echt werken.
Gr,
Stephany
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vermoedelijke zwerfkat.

Bericht door nellebel »

tja dat is een keuze die jij maakt. waarom zou jou kat wel los mogen lopen en die kat niet. katten vechten nou eenmaal soms met elkaar. daarom komen die van mij niet buiten, alleen in de zomer in een afgezette tuin.
klinkt misschien lullig maar jij bent degene die je kat blootstelt aan deze gevaren
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vermoedelijke zwerfkat.

Bericht door pinguin »

lastig. kan je er misschien een foto van maken? zodat je die kan ophangen en plaatsen op internet in hoop dat die toch van iemand blijkt te zijn. anders toch misschien proberen met een vang kooi te vangen? en dan even een briefje overal in de bus met de vraag hun kat binnen te houden. als je de kooi neer zet. misschien dat de kans dan groter is dat je de kat vangt.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Vermoedelijke zwerfkat.

Bericht door mittenslief »

ik ben het helemaal met wendy eens katten die buiten komen hebben allemaal hun "eigen terrein" en natuurlijk wordt een zwakke kat buiten afgestraft hij kan niet meer zo voor zichzelf opkomen als vroeger
en dan is hij ook veel kwetsbaarder ik zou zeggen hou hem lekker binnen voor zijn eigen bestwil
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vermoedelijke zwerfkat.

Bericht door Kattenbella »

Ziet de buitenkat er slecht uit? Alleen op grond daarvan mag je hem laten vangen, niet omdat jouw kat aangevallen wordt.
Het is inderdad aan jou de keuze of je kat binnenhoudt met een veilig buiten of niet.
Als deze kat weg is komt er wel weer een andere kat die haar kan aanvallen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vermoedelijke zwerfkat.

Bericht door castratenkoor »

Ik ben het 100% met Wedy eens. Jij stelt zelf je kat bloot aan gevaren, zlefs nog nadat de kat door één van die gevaren een poot kwijt raakte.
Er zijn echt andere opties om je kat een fijn, veilig, gezond leven te laten leiden.

In mijn ogen ben jij verantwoordelijk voor elke wond die ze oploopt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie