Voor het eerst een poes

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
minnelief
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2011 22:55

Voor het eerst een poes

Bericht door minnelief »

ik kon het niet over mijn hart krijgen....
op bezoek bij kennissen, vertelden ze me dat er bij hen aan het bos op een morgen kater, kattin en 4 jongskes waren afgezet

de jongskes hebben al een thuis gevonden, maar mama poes nog niet....

ik heb haar meegebracht, op weg naar huis voeding en korrels gekocht
en voilà, hier ben ik nu, de eerste avond met minneke en.... ik hou van poezen maar ken er niets van mits ik er nooit een gehad heb!

WAT STAAT MIJ NU TE DOEN????

ik heb een kattebak geïmproviseerd, een kommetje met eten en eentje met water neergezet en dat werktheel goed.
na haar uitgebreide verkenning heeft ze zich op een stoel genesteld en slaapt,
maar ik heb haar ook op de schoot gepakt en dat beviel haar best, tot de telefoon ging

Maar nu: waar laat ik haar slapen? In de living (die ze nu kent), of in de gang?
Wat heeft ze de volgende dagen nog nodig waar ik niet aan denk?

Ga ik maandag best naar de dierenarts?

arme meid, geen jongskes meer, weer een nieuwe thuis, dus wil ik haar zeker niets te kort doen

bedankt op voorhand van alle poesenvrienden
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: VOOR HET EERST EEN POES

Bericht door Catfish »

Wat fijn dat moederpoes een thuis bij je heeft gevonden!
Inderdaad maandag naar de dierenarts om haar te laten enten, kijken of ze een chip heeft (zo ja, de eigenaren benaderen, zo nee, laten chippen), ontwormen, ontvlooien (geloof me, is vast nodig) en een afspraak maken voor een sterelisatie. Want nog meer nestjes kun je haar niet aandoen. Daarnaast is er hevige overbevolking van ongewenste katten.

Een goede kattenbak aanschaffen, maar veel mensen hier op het forum gebruiken ook opbergbakken of dweilemmers. Voldoet prima!
Goed eten voor haar kopen, weet niet wat je nu hebt.
Verder te kopen; een krabpaal, speeltjes (hengels en muisjes doen het vaak goed, maar ook propjes en lege dozen) en de rest wijst zich wel.
En je inlezen op dit forum. Rechts bovenaan vondt je de "zoeken" functie, er is zo veel al geschreven hier!
Je doet het goed, hebt de basics en duidelijk hart voor haar. ;-)

Dat ze al op schoot wilde en lekker op een stoel lag te slapen, wat goed! Maar het zegt ook dat mensen gewend is, dus of gedumpt, of verdwaald. Dat laatste zou je aan een eventuele chip kunnen zien.

Ik ben wat aan de late kant, maar als ze de woonkamer al gewend is kun je haar het beste met al haar voorzieningen daar laten. Geef haar morgen ruimschoots de tijd om te wennen.

Heel veel plezier met Minneke en vraag maar raak!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: VOOR HET EERST EEN POES

Bericht door Chiquita98 »

Wat goed en lief zeg!! ben benieuwd waar je haar vannacht gelaten hebt. Ik zou ook kiezen voor de woonkamer. Zorg ook gewoon voor lekkere slaapplekjes. Verder sluit ik me aan bij Stella hierboven. Maandag inderdaad naar de dierenarts.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie