Overgeven met bloed en niet eten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
dfds
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:54

Overgeven met bloed en niet eten

Bericht door dfds »

mijn kat moet zeer veel overgeven en er is bloed bij,ook ik ben naar de dokter geweest en heeft medicatie voor geschreven.Hoe moet ik die pillen geven en de voorgeschreven siroop???. Ik al geprobeerd met vlees maar het is zinloos.En ze wil niet meer eten,al 3 dagen al.Wat kan ik doen om mijn kat eten te geven ???. Ze mag niet alles eten wand ze is allergie s op gewoon voedsel.
Laatst gewijzigd door Admin op 21 okt 2011 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: ziektes en medische overig

Bericht door castratenkoor »

Je kunt blikvoer (paté) aanmengen met water en in spuitje zonder naald doen. Zo krijgt ze zowel voedsel als vocht binnen. Daar kun je de siroop ook doorheen doen.

Ik zet de kat in kwestie op het aanrecht, met de rug naar me toe. Met linkerhand de kop omhoog, snuit recht omhoog. Ondertussen heel lief blijven praten en zorgen dat je niet laat merken dat je nerveus bent, want dat slaat over op de kat.
Met linkerhand trek je de vacht strak, punt van de spuit tussen de kiezen en de substantie heel langzaam naar binnen spuiten. Kat goed vast blijven houden met links, tegen je aandrukken dus eigenlijk.

Bij pillen ingeven eigenlijk net zo, maar dan krik je met links de bek open en gooit de pil achterin de keel. Bekje dicht doen en over de keel wrijven.

Lukt dit alles echt niet vraag dan de dierenarts om raad.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: ziektes en medische overig

Bericht door Anne »

Ik zou net wat Dinie zegt, op het aanrecht gaan dwangvoederen. Doe er een handdoek bij om de zooi die er aan de zijkant van het bekje weer uit komt, op te vangen. Geef niet te snel, maar je kat ook ruim de tijd om goed door te slikken.
Je kan er de siroop door doen en ook de pillen (verpulverd)
Niet opgeven als de kat gaat tegenstribbelen, niet willen eten al drie dagen lang is niet goed, het kan zorgen voor leververvetting en dan ben je nog verder van huis.
Veel katten knappen juist van dwangvoederen op en gaan weer uit zich zelf eten dan
Heel veel sterkte!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: ziektes en medische overig

Bericht door jojo »

Het is maandag dus de praktijk waar je met je kat bent geweest is nu open als het goed is. Als het nog niet zo gaat, bel ze en laat iemand van daar je even helpen/uitleggen/laten zien hoe het werkt met de pillen, siroop, én dwangvoederen.
Sterkte!
Plaats reactie